Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door blikpost
Hallo,

Mijn naam is Henk Henst en ik heb de volgende vraag over WS Win.

Ik gebruik dit programma al jaren, maar altijd met een WS 2500 weerstation.
Als ik dan de data binnenhaal ging dat vanaf het moment vanwaar het station gebleven was.
Nu heb ik sinds drie weken een Cresta WXR 815 LM en als ik hier de data binnenhaal gaat hij elke keer alles weer opnieuw van al die dagen binnen halen, dus dat gaat ook elke keer veel langer duren. Is er een mogenlijk heid dat dit ook kan van waar je gebleven bent??

Groeten,

Henk
Door Eckie76
Hallo Henk, welkom

geen paniek, zodra je Cresta's geheugen gevuld is met alle beschikbare data, houdt dat probleem vanzelf op. Ik geloof dat het 3.000 bestanden zijn. Zijn de geheugen-sets niet compleet gevuld, dan begint WS Win, telkens opnieuw omdat ie de sleutelcode niet herkent, totdat het geheugen van het station vol zit.
Eenmaal gevuld, loopt WS Win vanaf het laatste moment, net als vroeger.
Even geduld hebben totdat er 3.000 sets zijn opgeslagen.

Groet Olaf
Door wsp
Eckie76 schrijft:
Hallo Henk, welkom

geen paniek, zodra je Cresta's geheugen gevuld is met alle beschikbare data, houdt dat probleem vanzelf op. Ik geloof dat het 3.000 bestanden zijn. Zijn de geheugen-sets niet compleet gevuld, dan begint WS Win, telkens opnieuw omdat ie de sleutelcode niet herkent, totdat het geheugen van het station vol zit.

Groet Olaf

Helaas weet ik niks van een cresta af,maar zelf denk ik dat het niet zo op die manier moet lopen.
Wat Olaf schrijft kan 100% kloppen, maar of het normaal is daar zet ik mijn vraag teken. Ik zou eens gaan kijken in een forum over jouw weerstation, of wat beter is maak een vraag aan over dit probleem hierzo.
Door wsp
blikpost schrijft:
Hallo,

Mijn naam is Henk Henst en ik heb de volgende vraag over WS Win.

Ik gebruik dit programma al jaren, maar altijd met een WS 2500 weerstation.
Als ik dan de data binnenhaal ging dat vanaf het moment vanwaar het station gebleven was.
Nu heb ik sinds drie weken een Cresta WXR 815 LM en als ik hier de data binnenhaal gaat hij elke keer alles weer opnieuw van al die dagen binnen halen, dus dat gaat ook elke keer veel langer duren. Is er een mogenlijk heid dat dit ook kan van waar je gebleven bent??

Groeten,

Henk

Sorry, kan een Moderator deze plaatsen in Cresta weerstations.
Door Eckie76
wsp schrijft:
Eckie76 schrijft:
Hallo Henk, welkom

Groet Olaf

Helaas weet ik niks van een cresta af,maar zelf denk ik dat het niet zo op die manier moet lopen.
Wat Olaf schrijft kan 100% kloppen, maar of het normaal is daar zet ik mijn vraag teken. Ik zou eens gaan kijken in een forum over jouw weerstation, of wat beter is maak een vraag aan over dit probleem hierzo.

De Cresta is qua opbouw vergelijkbaar met de Nexus Tfa. Als je deze stations voor het eerst in gebruik neemt, moet eerst het complete geheugen gevuld worden. Pas dan kan een oudere dataset (in dat geval de eerste) vervangen en gekopieerd worden. In principe is dit bij elk weerstation met geheugen het geval, alleen is dit bij Cresta en Nexus in combinatie met WS Win lastiger, omdat WS Win steeds vanaf het eerst opgeslagen pakketje begint te downloaden, en dat duurt nu eenmaal erg lang.
WS Win krijgt van dit station niet het directe commando om bij het laatst bijgeschreven datapakket verder te gaan met de opname, zolang het geheugen van het station nog niet volledig gevuld is.

Thema hoort inderdaad niet thuis hier :)
Door weerzoetermeer
Hallo,

Ik kan niet een gedeelte van dit topic verplaatsen. Wellicht kan Luc hier wat aan doen.

Gr.
Thierry van Wijland