Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Eckie76
Als er iemand interesse heeft in een template voor WS Win, waarmee actueel weer op de pagina kan worden getoond, dan meldt u maar.
Ook voor andere vragen over WS Win kan je bij me terecht, wel niet te veel in 1 keer :woohoo:
Door schilper
Alles wat met WsWin te maken heeft heb ik belangstelling voor.
Voor mij de ultieme/beste weer software
Door Eckie76
schilper schrijft:
Alles wat met WsWin te maken heeft heb ik belangstelling voor.
Voor mij de ultieme/beste weer software

Inderdaad, ik heb zo'n beetje alle mogelijke programma's uitgetest, maar WS Win blijft toch het beste. Buiten de ongekende mogelijkheden wat variabelen betreft, is het programma super stabiel.
Ik geef toe dat het voor beginners en zeker voor leken absoluut niet eenvoudig is, maar 1maal onder de knie kan het feest pas beginnen.
Door Willy Peters
Hallo,
Is het mogelijk met WsWin dat je de instrumenten op de homepage continue weer laat geven? Ik denk bv aan windrichting en windsnelheid. Ik zie dat op sommige homepages. Volgens mij gebruiken die de software van Weather Display?
Door Eckie76
Ja dat is zeker mogelijk.

Als je WS Win opent, zie je bovenin allemaal opties:

Klik op tabblad Internet------>Aanpassingen----->Grafieken-----> Dan zie je rechts een kolom : Instrumenten aanmaken.
Aanvinken wat je wil laten uploaden.

Ik moet er wel bijzeggen: Dit is vrij storend als je de pc ook nog voor andere zaken gebruikt tegelijkertijd, omdat telkens als WS Win de instrumenten ververst, dit gebeurt in een nerveuze pop-up modus, zodat je dit steeds kriskras door andere openstaande programma's heenziet. De enige oplossing hiervoor is (vooralsnog) WS Win op een externe server laten draaien, bijvoorbeeld op een oude laptop of een stand-alone pc'tje op je netwerk. Dan heb je er geen last van.

Als je mijn mening wil weten: Ik vind die instrumenten drie keer niks!
Getalsdata vind ik veel overzichterlijker. Ik vind zulke instrumenten helemaal niet mooi, het komt de layout van de webpagina allerminst ten goede.
Het enige dat ik goed vind is de Minidisplay

Hier wordt aan gewerkt en bij de volgende update van WS Win moet dit verholpen zijn.
Door Luc
Als er iemand interesse heeft in een template voor WS Win, waarmee actueel weer op de pagina kan worden getoond, dan meldt u maar.
Ook voor andere vragen over WS Win kan je bij me terecht, wel niet te veel in 1 keer :woohoo:

De template kun je ook uploaden in een forum topic....B)
Door Eckie76
Oh ja, had ik nog niet eens over nagedacht.
Binnenkort zal ik hier een voorbeeld plaatsen zoals op mijn site te zien is onder de rubriek: actueel weer Roermond / St. Odiliënberg, of Montfort.
Door Eckie76
Hieronder een voorbeeld wat ik gemaakt heb. Dit is alleen voor mensen die nog geen eigen template hebben en alleen met de automatisc gegenereerde current.html uit de voeten moeten. Eigenlijk alleen interessant voor de Vantage Pro-bezitters, omdat andere types weerstation soms andere variabelen eisen.

Kopieer de hele file beneden en sla die op als custom.txt in je hoofdmap WS Win (niet in de map HTML!!)

mijnweerpagina.html moet je veranderen in de naam die jij wil geven aan deze html-template. Je ziet het resultaat van de template terug in de submap HTML in je WS Win map.

Indien je de template wil bewerken, moet je de extensie custom.txt omnoemen naar custom.html ( je verandert dus tijdelijk het bestandstype), deze template vervolgens bewerken en dan weer ombenoemen tot custom.txt. Pas dan zullen wijzigingen zichtbaar worden.
---------

xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

Je eigen actuele weerpagina %ws_typ% - %ws_location%

%ws_date%     

%ws_time%         
class="postbody">%ws_icewarning=Vorstwaarschuwing%

Temperatuur

%curval[2]%

min.
%minval[2]% om %mintime[0]%

max.%maxval[2]% om %maxtime[0]%

Luchtdruk

%curval[33]%
trend:
color="#000080">%ws_barotendencytxt[5]%

Windchill

%curval[44]%

Neerslag vandaag

%rainday% 

Neerslag week

%rainweek%

Neerslag maand

%rainmonth%

afwijking norm: %ws_RainSTDV%

Neerslagtotaal 2008

%rainyear%

Neerslag vorige maand

%rainlastmonth%

Aantal dagen met neerslag 2008

%raindays%

Vochtigheid

%curval[18]%

Windrichting

%wind_txt%

Windkracht

%windgbft%

Maximale windstoot vandaag
%maxval[45]%  

Gemiddelde maandtemp.

%ws_avgtempmonth%

Aantal dagen vorst december

%ws_colddays_m%

Aantal ijsdagen 2007

%ws_icedays_y%

Meetstation Sint Odiliënberg, Limburg, Nederland

Dit
eerste meetpunt is online sinds januari 2004.

Gemeten wordt met een

Davis Vantage Pro weerstation
. De
thermometer ( temperatuur en luchtvochtigheid) hangt op plusminus 2.5 meter
boven maaiveld.

De basiliek van
Sint Odiliënberg. Het riviertje de Roer stroomt rustig richting Roermond. 

src="http://www.meteoroerstreek.nl/basiliek.jpg">

Door Eckie76
wsp schrijft:
Zo wordt het forum wel niet interessant als er van die lange txt file's erop komen te staan. Maar ja wie ben ik.

Jammer dat je het niet interessant vindt, misschien moet je nog eens goed lezen, dan zie je dat dit een template-bestand is, dat ik goed bedoeld aanbied aan mensen om hen te helpen.