Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door paul_v
Ik heb mijn Nexus TFA prima werkend samen met het programma
Wswin.
ik wil dit alles automatisch laten ftp-en met HS Upload.
dit ftp programma zou uitstekend geschikt zijn voor Wswin.

ik krijg het echter niet aan de praat.
wat moet ik met HS upload doen en wat met Wswin.

wie kan mij hier mee helpen. ik heb namelijk 2 linker handen wat dit betreft.

groetjes Paul
Door wsp
Hallo Paul,

Ten eerste moet je de ftp gegevens gebruiken van jouw internet provider of daar waar je de website hebt.
Dan moet je in HS upload laten kijken in de dir van wswin. Dan heb je er een dir staan die html heet, in de wswin.
Daar moet HS upload na kijken.

Ik zit nu eventjes niet thuis anders had ik dieper erop kunnen ingaan, maar dat kan strakjes wel, als jij maar zorgt voor de ftp gegevens, de rest komt dan van zelf.

groetjes
Door Eckie76
Ik heb nog een fijner programma, namelijk FLING. Dat draait mooi op de achtergrond, en doet elke keer een upload zodra er iets wijzigt in je map WS Win. Het voordeel van Fling is, dat het niet door je beeldscherm flikkert zodra er een upload wordt uitgevoerd.
Je kan het gewoon in de systray laten draaien.
Door Meteonoord
Hi Olaf,

Begrijp ik het goed dat ik eerst de map WsWin + submappen naar de site moet zetten en dat daarna Fling ( indien goed ingesteld ) de zaak bijhoudt ?

Groet,

Bert
Door Eckie76
Meteonoord schrijft:
Hi Olaf,

Begrijp ik het goed dat ik eerst de map WsWin + submappen naar de site moet zetten en dat daarna Fling ( indien goed ingesteld ) de zaak bijhoudt ?

Groet,

Bert

Hallo Bert,

Je hoeft niet eerst iets te uploaden naar de site. Dat gebeurt allemaal vanzelf. Alle bestanden worden geupload in een map, afhankelijk van wat jij ingeeft in Fling.
Als je geen map aangeeft, en bijvoorbeeld de site-index opgeeft, worden alle bestanden in de hoofdfolder van je site gezet.

Het beste maak je een menu op de startpagina (index.html?) die verwijst naar de data van WS Win. Om te achterhalen waarheen WS Win de data uploadt, kan je via FTP kijken wat er allemaal in je hoofdfolder online staat. Vervolgens kopieer je het betreffende pad van een bepaalde file en link je die aan je menu op je hoofdsite.
Fling kan je instellen met tijdintervallen.
En als je niet zo veel dataverkeer mag uitvoeren van je host, adviseer ik je niet te veel poespas te laten uploaden, alleen het nodige.
Als je ontzettend veel bandbreedte hebt, maakt dat niet zo veel uit.
Alle bestanden die WS Win verandert (bijwerkt) worden door Fling automatisch gedetecteerd en dan geupload.

Als je aparte folders in je webspace wil maken, waarheen geupload moet worden, moet je voor elke folder een nieuw uploadcommando instellen in Fling. Bijvoorbeeld 1 map voor grafieken, 1 map voor tabellen enzovoorts.

Laat maar weten of het lukt.

HS Uploader compleet verwijderen, in WS Win moet je dan dat exe.commando weghalen. Fling opereert namelijk zelfstandig, buiten het programma om en HS Uploader is minder fijn om te gebruiken.

Groet Olaf
Door osjohn
Bert, je moet alleen de html map in fling aangeven, dat is ook de map die je upload naar je internetpagina.

En ik wist het ook niet, dank zij Olaf en Fling draait dat geweldig zonder een probleem.

John van Os
Door Eckie76
Ik vind Fling veel fijner dan HS Upload en het is veel eenvoudiger.

Oh ja, het kan zijn dat er steeds foutmeldingen komen, die zijn echter niet ernstig en hebben geen invloed op het uploaden. Dat heeft iets te maken met je account-instellingen en dat kan je uitvinken, zodat je de meldingen niet meer krijgt.

Groet
Door wsp
Hallo, dit is ook in te stellen bij HSUpload, dan zie je hem ook niet opflikkeren. Gewoon voor de weet. Ik blijf eerlijk gezegd bij HSUpload, maar de een is tevreden met zijn vrouw en de anderen met zijn buurvrouw ;-)
Ik heb beide, grapje, ik denk dat het net zo is wat je gewend bent, maar vindt wel dat het ook gezegd mag worden dat je bij HS het zo kunt instellen, dat je er ook niks van merkt.
Door Eckie76
wsp schrijft:
Hallo, dit is ook in te stellen bij HSUpload, dan zie je hem ook niet opflikkeren. Gewoon voor de weet. Ik blijf eerlijk gezegd bij HSUpload, maar de een is tevreden met zijn vrouw en de anderen met zijn buurvrouw ;-)
Ik heb beide, grapje, ik denk dat het net zo is wat je gewend bent, maar vindt wel dat het ook gezegd mag worden dat je bij HS het zo kunt instellen, dat je er ook niks van merkt.

Waar moet ik dat instellen Marcel?
Welke versie van HS Upload gebruik jij?
Door whozee
Onder WSWin naar:
-Sturing
dan Tabblad: aanpassingen
Onder aanpassingen:
-Overdracht.

Bij overdracht aanvinken:
* gebruik extern FTP programma. Vervolgens kan je daaronder dan verwijzen naar HSupload.exe (Versie nu 1.41). Daaronder aangeven welk bestand je wil uploaden van WS Win )C:\\Program Files|WsWin|html\\.....

*Tabblad FTP ingang:
Waardes en wachtwoorden voor uw website toegang

*Tabblad verbindingen:
Hoe u verbinding maakt. Telefoon of LAN

Dan naar Hsupload 1.41:
*Einstellingen:
-Aanvinken wat uw wenst:
* Program beenden (+ program stoppen na overdracht gegevens)
* Program minimal starten (ziet u niks bij uploaden)

Dan onder project uw wensen en instellingen voor de upload aanmaken.
*Eerst project een door u gekozen naam geven. Weerbericht of wat anders.
*Internetverbindung: wijst zichzelf
*FTP server: de server waar uw upload heen moet.
*Server verzeichnis: in welke Map (directory)op de server de door u geuploade gegevens komen te staan. b.v /www
*Lokale verzeichnis: Op welke plaats op uw harddisk de gegevens gehaald moeten worden
*Datein: naam van de data die u wilt uploaden.

Ga er mee proberen en dan lukt het vast wel

Suc6