Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Marcel
Wswin leest de data niet uit terwijl ik volgens mij alles goed heb staan.
iemand een tip :blush:

Marcel
Door Luc
Misschien een beetje flauw, maar heb je al eens het volgende gedaan:

* Alle aansluitingen gecontroleerd
* PC opnieuw opgestart
* Weerstation eens losgekoppeld van PC en weer aagekoppeld

Dit zijn een beetje standaard dingen die ik altijd eerst doe als er iets niet werkt. Negen van de tien keer werkt het dan weer. In het andere geval heb ik met een instelling zitten prutsen....
Door Marcel
niet flauw, heb er zout bij gedaan ;-), maar had dat al gedaan.
loopt momenteel wel weer maar nog niet soepel.

Marcel
Door osjohn
Heb je alleen WsWin draaien, of ook nog andere weerprogramma,s tergelijk draaien ??

John
Door Marcel
Leest inmiddels weer uit.
leest de data vanuit weatherlink, maar die heeft af en toe nog steeds problemen met de compoort. Dus overweeg om binnenkort weatherlink niet meer te gebruiken, alleen om af en toe data uit te lezen en verder helemaal over te gaan op WSwin, als dat eenmaal goed loopt.

Marcel
Door Eckie76
Marcel schrijft:
Leest inmiddels weer uit.
leest de data vanuit weatherlink, maar die heeft af en toe nog steeds problemen met de compoort. Dus overweeg om binnenkort weatherlink niet meer te gebruiken, alleen om af en toe data uit te lezen en verder helemaal over te gaan op WSwin, als dat eenmaal goed loopt.

Marcel

Ja lijkt me wel een ernstig goed idee.:S
Ik ken mensen die combineren WS Win met Weather Display. Dat gaat in principe wel goed, alleen snap ik het nut nooit echt van verschillende programma's. De Davis kan genoeg data opslaan, zodat je je een paar dagen niet ongerust hoeft te maken als iets een keer vastloopt.

Heb je mijn WS Win-Template al uitgeprobeerd?
Je site wordt steeds beter, goed bezig!
Die achtergrondmuziek zou ik echter wel weglaten, dat kost allemaal bandbreedte en laadsnelheid.

Je kan Weatherlink toch gewoon om de zoveel dagen eens even kort opstarten, data laten inlezen en dan weer terug naar WS Win gaan.
Zo doe ik dat altijd: Voordat ik ga werken op vrijdags sluit ik WS Win handmatig af. Dan start ik Weatherlink, laat de Vantage uitlezen, sluit Weatherlink weer en laat WS Win weer vrolijk een week verderdraaien.
Dat kan ook allemaal wel via Taakbeheer etc, maar ik vind het wel fijn om een vast ritueel te hebben, waarbij ik alles even kan nachecken.
Door Marcel
He,

dat wil ik ook gaan doen. Maar nu leest wswin de data niet automatisch uit bij opstarten. Kan bij Opties "Automatisch weergegevens inlezen bij start" niet aanvinken. Hoe kan dat. En als ie eenmaal uitleest vanaf weatherdisplay, komt WSwin af en toe een secondee in beeld tijdens het datalezen.

Overigens als ik op help klik krijg ik niets.
Zou ik soms de verkeerde versie hebben gedownload. ( voor alle zekerheid, welke versie moet ik precies hebben)

Marcel
Door Eckie76
Voordat je iets aanvinkt, moet je eerst de opname stoppen. Dan kan je het wel aanvinken.

Je kan het beste versie V2.93.19 hebben, dat is de nieuwste.
Gewoon in dezelfde directory opslaan, over de oude versie heen installeren en klaar.

Heb je trouwens 3 programma's draaien?

Wat moet je met én WL én WD én WS Win??

Weather Display zou ik volledig eraf gooien, Weatherlink houden als backup, en WS Win als hoofdprogramma laten draaien.
Dan komt het wel goed.
Door osjohn
Hallo Eckie76

Ik heb het beste van vier programma,s draaien, ieder programma heeft zijn goede en minder goede kanten daarom neem ik alleen de goede kant.
Je kan alle vier tergelijk draaien met toegevoegde software zoals ik hier al div. malen gescheven heb.

John van Os
Door Marcel
Neenee, geen 3
Ik draai weatherlink en wswin.
Wilde eigenlijk wel WD erbij maar zie daar vanaf.

Ik gebruik weatherlink om te uploaden, maar kwam erachter dat dat niet werkt als ik alleen wil updaten.

Als ik de neiuwste versie van weatherlink wil installeren, installeerd die dan automatisch op de goeie plek of niet. Want ik hou het gekloot dat weatherlink de compoort niet kan vinden.

Marcel.

ps nog geen tijd gehad om jou template te proberen.,