Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Meteonoord
Sinds een paar dagen ben ik aan het stoeien met WSWin, goed ondersteund door Olaf en ik moet zeggen het begint mij steeds meer te boeien.

Maar ik heb nu een klein probleempje :

Als ik het programma miniseer blijft hij bij iedere verversing ( 1 min.) in beeld voorbij flitsen wat zeer irritant is.

De vraag is nu : Hoe kan ik dit voorkomen ?

Groet

Bert J. van Bergen
Door Eckie76
Hmm dat is vreemd, normaal is dat alleen als je de "maak instrumenten aan" activeert, of bij mini-grafiekjes.
Het is idd erg irritant, kan je WS Win niet op een andere pc in je netwerk laten draaien?
Door Meteonoord
Hi Olaf,

Zou een optie kunnen zijn maar...........

1. Speelt dit op het moment dat we gaan verhuizen want dan wordt het hele netwerk vervangen. Nu heb ik nog geen plek op een andere PC.
2. Ik ben van mening dat dit niet de juiste manier is van weergeven dus een zaak van Werner. Zou het een tip zijn hem eens te benaderen ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Eckie76
Ik denk dat de kans op een antwoord net zo groot is als dat ik ooit miljonair word op een eerlijke manier :)
Door tvg
Hi

Het is een bekendprobleem met WSWIN, het z.g "aufpoppen" komt als de instrumenten etc worden geactualiseerd, is helaas weinig aan te doen daar het programma screenshots maakt.
Het enige is geen instrumenten en/of grafieken laten maken, alleen de minigrafieken gaan zonder...

Groet
Theo
Door whozee
Zie op Werners FAQ website, helaas in Duits::

http://www.wernerneudeck.de/wetter/faqprobs/index.html

Kort vrij vertaald om het aufpoppen van WsWin te stoppen:

_Internet- Aanpassingen-Algemeen- aanvinken niet actuel.gif

-Sturing-Aanpassingen-Tabblad overdrachtopties:
Hier aanvinken:- vernieuw aktuele betsnaden voor overdracht
-niet actueel.gif

Nu zou het probleem weg moeten zijn.
Bij mij popt WsWin alleen op het hele uur nog op
Door wsp
Hallo allemaal,

Dit is een zeer bekend geval van wswin en Werner zal hier ook niet aan werken, dat is al jaren zo.
Het is inderdaad iritant als je een pc hebt waar je ook andere dingen mee verwerkt.
Ik heb wel eens bij een collega gezien dat hij de video kaart gebruikte voor twee beeldschermpjes.
De kaart die erin zat was een met dvi en de oude bekende monitor aansluiting.
Nou als je er een monitor op aan slaat met dvi en een met het oude stekker, ben d enaam kwijt sorry, dan krijg je de pc met twee beelden.
De slave monitor zeg maar gebruikte hij voor wswin en de bedining monitor als zijnde gewoon te werken.

Misschien ook een idee als je een tweede monitor ergens hebt liggen.
Ik zelf gebruik op dit moment 6 pc's om alles te laten draaien zoals ik wil, beetje over dreven, maar je kunt maar een kapitein op een pc hebben, met meerdere prg's kun je wel eens problemen krijgen.
Ik heb de mogelijkheid om het te verdelen over verschillende pc en ben daar ook blij om dat ik in die situatie zit.
Door Eckie76
Marcel,

Met 6 pc's zou ik me heel erg veel zorgen gaan maken over de energierekeningen, die moeten bij jou toch niet mals zijn dan :)
Alleen al 1 pc 24 uur per dag laten draaien schijnt nogal energieverslindend te zijn, daarom zou ik zo graag zoiets als de Meteohub aanschaffen.

Groet Olaf
Door weerzoetermeer
Ik zelf gebruik op dit moment 6 pc's om alles te laten draaien zoals ik wil, beetje over dreven, maar je kunt maar een kapitein op een pc hebben, met meerdere prg's kun je wel eens problemen krijgen.

Damm....6 pc's! En dat alleen voor je weerstation in combinatie met internet? Wat heb je dan allemaal voor programma's draaien?
Ik zelf gebruik twee pc. De eerste pc heeft de volgende software: Weatherlink, Weather-display, WS-win (test), VirtualVP, Startwatch, system schedular, tijd synchronisatie programma, Nexstorm, WASP2, 2 tracker programma's voor Blitzortung en Strikestar, PDW (P2000) en nog wat kleine troep. De andere pc heeft WXsim (voorspelling), WXtoIMG satellietontvangers), WebcamXP, Startwatch, system schedular, tijd synchronisatie en nog wat klein spul. Beide pc's draaien als een zonnetje. De hedendaagse pc's icm XP zijn toch behoorlijk multitasking zou je zeggen. Ben toch wel benieuwd waar je al die pc dan voor gebruikt.

Groetjes
Thierry van Wijland

Beetje OT, ik weet het...
Door osjohn
Ben ik blij dat ik de stroomrekening niet hoef te betalen, met een energiezuinigge PC draai ik al de programma,s en met de normale PC probeer ik alles uit.

John van Os