Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door andrenl
als ik pakket WSwin koop of terwel pc-wetterstation.
dan is dat een volledig pakket met upload naar mijn website ?
(domme vraag misschien maar ik moet dit even zeker weten)

Andre
Door Willy Peters
Hallo,

Nee dat is niet volledig, d.w.z. dat je het programma om je gegevens te uploaden apart moet downloaden. Het programma wat Werner Krenn adviseert is HS-Upload. Dit programma mag je gratis downloaden. En het programma draait bij mij goed.
Door andrenl
oke maar ik neem aan dat hs upload een "ftp" tool is en verder los staat van de wswin.
wswin maakt een datafile aan--> hs upload zet het op je webpagina in een specifieke map.

en op je webpagina heb je 1 of andere plugin/tool/java dat die file "begrijpt" en gfx op beeld brengt.
tenminste dit zou mijn logica zijn.
Door Willy Peters
Andre,

ja dit klopt, alleen met het laatste ga je mij te snel. Ik ben een beginneling op dit gebied en heb met veel geduld en tijd het een en ander geleerd op mijn 55+ jarige leeftijd. Het java en Gfx zegt mij niks maar HS-Upload zet het bestand wat gegenereerd is in WsWin op je homepage. Dit zijn htm-bestanden en GIF-plaatjes. Ongetwijfeld kun je er nog veel meer mee maar dit moet ik ook nog allemaal uitproberen.