Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Willy Peters
Heb een vraag over WsWin,

Bij mij wordt het bestand custom.txt niet meer ververst. De upload naar AWEKAS en naar mijn eigen site gaan wel naar wens. Zover als ik het kan bekijken is dit spontaan op 26-08 om 2:10 opgetreden want ik was die avond niet thuis. Wie weet wat er aan de hand is? Heb alle instellingen nagelopen maar ik weet niet waar het probleem zit.
Wie weet raad?
Door tvg
Hallo Willy

Heb je WSWIN al een keer opnieuw gestart?
Dat helpt bij mij altijd

Groet
Theo
Door wsp
Hallo ider een,

Dat probleem heb ik ook wel eens met wswin, ben nu ook druk aan het zoeken waarom hij soms bepaalde file's niet aanmaakt, en dan opeens wel weer.
daarbij heb ik een hele vreemde storing erin, wat het weer niet beinvloed, geen belangrijke sensor.

Wat ik wel doe met wswin is elke dag een opstart, kun je instellen in wswin zelf.
Wswin schakelt zich zelf uit en restart de pc en heb je weer iets van een verse wswin.
Maar ondanks dat heeft hij toch zijn nukken, net zoals wij ook hebben :laugh:

Maar het blijft in mijn ogen een perfect program.
Door eugel
Willy,

Kijk in het .txt bestand waarin de verwijzing wordt gemaakt naar custom.txt bestand. Moet dus wel een .txt bestand zijn en geen .html bestand, want dit maakt wswin zelf aan. alle wijzigingen moet je maken in een .txt bestand en die staan meestal in de root directory van wswin.

Opnieuw opstarten zou een optie kunnen zijn. Heb het hier nog nooit meegemaakt.

hieronder link naar vragen over Wswin. (wel duits)

http://www.wernerneudeck.de/wetter/faq/index.html

Misschien kun je hier wat mee, anders horen we het wel weer.
Door Willy Peters
Hallo allemaal,

Dank voor jullie inbreng. Ben er erg blij mee. Heb de laatste dagen erg weinig tijd gehad om me er in te verdiepen. (zie dit tijdstip). Vrijdagavond hebben we onze zoon verhuisd naar zijn woning. Hier zijn we vanaf eind mei mee bezig geweest. Maar dit terzijde. In custom.txt staat alles goed ingesteld. Heb het programma gestopt en weer opnieuw opgestart. Ik heb geconstateerd dat custom.html telkens ververst wordt. Ik heb deze html file geopend en zie gewoon de actuele tijd en datum er in staan.
Zie http://www.meteowijchen.nl/Weerstation/custom.html

Dus wat er nu aan de hand is? Ik weet het niet, zou het toch bij Luc zitten?
Door eugel
Willy Peters schrijft:
Hallo allemaal,

Dank voor jullie inbreng. Ben er erg blij mee. Heb de laatste dagen erg weinig tijd gehad om me er in te verdiepen. (zie dit tijdstip). Vrijdagavond hebben we onze zoon verhuisd naar zijn woning. Hier zijn we vanaf eind mei mee bezig geweest. Maar dit terzijde. In custom.txt staat alles goed ingesteld. Heb het programma gestopt en weer opnieuw opgestart. Ik heb geconstateerd dat custom.html telkens ververst wordt. Ik heb deze html file geopend en zie gewoon de actuele tijd en datum er in staan.
Zie http://www.meteowijchen.nl/Weerstation/custom.html

Dus wat er nu aan de hand is? Ik weet het niet, zou het toch bij Luc zitten?

Zie nu dat je weergegevens niet worden ge-upload naar het weeractueel. (neem aan dat dit het probleem is) Als bij jouw alles goed staat zou ik toch eens een mailtje naar Luc sturen, kan zijn dat er bij hem jouw weergegevens niet gedownload wordt.
Door jango
Willie

als ik het zo begrijp gaat het alleen over het HWA upload bestand

ik heb aan het begin (ik denk wel 1 maand) ook gehad dat deze upload geregeld faalde (het HWA bestand werd niet ververst alle andere gegevens wel)
ik heb toen meerdere malen het bestand verwijderd en een nieuwe van HWA gehaald en weer in ws win gezet en ik weet niet wat het probleem was maar nu draait het al lang zoals het moet
de rede dat ik niet altijd data aanleverde was de oorzaak van de internet provider veder 24/7 online

gr Jan
Door Willy Peters
Het bestand custom.html wordt elke 5 min ververst, dus het moet wel bij HWA liggen. Ik kan niks anders bedenken. Ik zal weer eens met Luc contact opnemen. De vooruitgang van dit probleem lezen jullie wel.
Door Eckie76
Probeer zowel de custom.txt als de openweerdata.txt hier eens te posten, of mail ze naar mij: info@meteoroerstreek.nl

Dan kijk ik of ik iets kan ontdekken.

Groet Olaf
Door Willy Peters
Dag Olaf,

Dank voor je aanbod, maar het probleem heb ik toch gevonden. Er stond toch een verkeerde karakter in het script! Hoe dit spontaan ontstaan is weet ik ook niet. Ik was zelf op die bewuste avond niet een thuis. Waarom ik de fout in het script niet eerder ontdekt heb weet ik ook niet, maar ik was ook in de veronderstelling dat custom.html door Luc gebruikt werd voor HWA. Achteraf had ik de handleiding op HWA er op na moeten slaan dan was ik er eerder achter gekomen. Maar goed, ik ben weer wijzer geworden.
Moet alleen nog uitzoeken waar ik in WsWin de istellingen kan wijzigen zodat WsWin een maal per 24h opnieuw opgestart wordt.
Verder, iedereen bedankt voor zijn inbreng.