Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Jan47
Ik heb sinds kort een Davis Vantage Pro2 met weatherlink.
Deze is aangesloten met USB datalogger naar de computer.
Nu wil ik ook WSWIN gaan gebruiken.

Ik heb de niet betaalbare versie gedownload om te kijken of het iets is.

Nu wil ik de betaalbare versie aanschaffen

1. Krijg ik dan een code die ik dan in de niet betaalbare versie moet invoeren? (Op welke locatie in het programma moet ik die dan invoeren?)

2. Kan ik de taal in de betaalbare versie dan wel omzetten in het Nederlands? (Bij de niet betaalbare versie krijg ik nederlands niet gevonden)

3. Nog een vraag over de USB aansluiting die ik heb.
Er is schijbaar een extra bestandje wat ik moet installeren om de USB poort om te zetten in een virtuele com poort. (anders werkt WSWin niet)
Waneer ik die geinstalleerd heb welke com poort moet ik dan aanvinken of moet ik nog iets anders instellen?

4.Is er iemand die ook een USB aansluiting heeft en dit dan zo aangepast heeft?

grtz Jan
Door osjohn
Bij Wswin krijg je een inlogcode om het full programma op te halen,dus geen programma code.
Om een USB poort te sharen zal je eerst N8VB v Comsetup 227 ( gratis ) daarna VirtualVP setup 1.1.4 ( niet gratis ) moeten installeren.
Daarmee kan je 4 programma,s gelijk draaien.

John van Os
Door Jan47
Bedankt voor de info,

Ik ga eens kijken waar deze software te verkrijgen is.

grtz Jan
Door Meteonoord
Jan47 schrijft:
Bedankt voor de info,

Ik ga eens kijken waar deze software te verkrijgen is.

grtz Jan

Hi Jan,

Ik gebruik virtualvp al 1,5 jaar tot volle tevredenheid. Hier draait WL, WDL, PcWetterstaion en Cumulus op.

Hier kun je het vinden :
http://www.softwx.com/weather/virtualvp.html

Succes,

Bert J. van Bergen
Door petergroeneveld
osjohn schrijft:
Bij Wswin krijg je een inlogcode om het full programma op te halen,dus geen programma code.
Om een USB poort te sharen zal je eerst N8VB v Comsetup 227 ( gratis ) daarna VirtualVP setup 1.1.4 ( niet gratis ) moeten installeren.
Daarmee kan je 4 programma,s gelijk draaien.

John van Os

Goede tip John, VVP en de driver gedownload, geinstalleerd en nu kan ik WD en Weatherlink gelijktijdig laten werken. Al van alles geprobeerd, dit werkt tenminste, eerst maar even 30 dagen proberen. Hoef nu niet het ene progrmma af te sluiten om de gegevens naar het andere programma te loaden werd wel eens vergeten.

Mvg,
Peter.
Door osjohn
Peter, Wswin is een goed programma maar toch wel wispelturig omdat ik al vele malen de regenhoeveelheden niet juist krijg weergegeven en daarbij vind ik dat WsWin niet voldoende geupgrate wordt, schijnbaar vinden die duitsers het wel goed zo.
Het fijnste programma, zelfs nog beter dan Weatherlink vind "ik" is WeatherDisplay dat permanent geupgrate wordt en waar een schijnbaar groot team achter staat.
En wat gratis is, is VPlive 1.1.10 geweldig programmatje voor een snelle controle en je APRS files te uploaden.

John van Os
Door Eckie76
Hallo John,

je regenhoeveelheden in WS Win worden automatisch gecalibreerd op 0,254 mm ( bij de Vantage Pro 1 ) per wipslag van je regenmeter.
Je Vantage zegt dan 0,3 mm.
Ik weet niet wat voor weerstation je hebt, maar bij alle stations bestaat een absolute en afgeronde waarde. Mocht je dus een ander station hebben, dan is datzelfde verhaal van boven van kracht.

Wat WS win dus doet, is de EXACTE weergave zoals bedoeld weergeven, i.p.v. de console-afleeswaarde. Vandaar die verschillen.

WS Win wordt inderdaad niet veel geupgrade, maar stabiel vind ik het toch wel en beduidend stabieler dan WD. Waarom steeds zaken veranderen als het goed draait?
Vandaar, en met het beduidend overzichtelijkere systeem, geef ik nog steeds de voorkeur aan WS Win.

groet Olaf
Door Willy Peters
John,

Is het ook mogelijk om een serieele poort te sharen? Mijn Vp2 is serieel gekoppeld aan de PC. ik zou dan ook gelijktijdig WL en WsWin kunnen draaien.

groet,

Willy
Door wsp
Willy Peters schrijft:
John,

Is het ook mogelijk om een serieele poort te sharen? Mijn Vp2 is serieel gekoppeld aan de PC. ik zou dan ook gelijktijdig WL en WsWin kunnen draaien.

groet,

Willy

Deze vraag interesseert mij ook wel.

Wat betreft wswin ben ik dik tevreden, de upgrade's is het laatste jaar inderdaad weinig of niet. In het verleden was dit wel meer, er is wel een andere versie, maar die wordt nog getest door Werner de schrijver van wswin. Zelf denk ik ook dat de windows versie er mee te maken heeft. Voor mij zelf niet zo belangrijk anders had ik Werner een mail gestuurd, misschien dat ik het nog doe en dan zal ik het wel erbij vermelden waarom zo weinig update's, wat ik me ook kan denken is dat het prg goed draait? Een update is toch altijd een foutje weg poetsen ;-)

Meer als nu kan ik mij niet zo bedanken wat wswin kan en mogelijk is.