Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Efjee
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een wireless Davis Vp2 aangeschaft en het gewichtje ( 0.2 mm. ) bevestigd op de "schommel" van de regenunit op de console zelf ook de maat inhoud op mm gezet, Echter in wswin als ik bij weerstation, aanpassing, console kijk dan zie ik bij Rain Units " inch" staan en ik kan die niet veranderen. Zowel als ik wswin stop of niet ik kan het bolletje van mm niet selecteren.

Wie heeft een tip?

groet
Efjee

http://www.weerstationmaasbracht.eu
Door petergroeneveld
Efjee,
Heb zelf geen WSWin maar misschien als je er Weatherlink bij hebt dan kun je die daar eerst callibreren op 0.2 mm. In combinatie WL en WD software geen problemen deze op 0.2mm in te stellen.
Succes.
Door Efjee
Peter,
Heb inderdaad wl, zal eerst nog moeten installeren en dan uit proberen.

Bedankt voor je snelle reaktie.
gr
Efjee
Door Efjee
petergroeneveld schrijft:
Efjee,
Heb zelf geen WSWin maar misschien als je er Weatherlink bij hebt dan kun je die daar eerst callibreren op 0.2 mm. In combinatie WL en WD software geen problemen deze op 0.2mm in te stellen.
Succes.

Peter,
Heb weatherlink geinstalleerd en ook hier de regenmeter gecalibreerd, maar op de display van de Vp blijft "inch" staan, op mijn verzamellijst staat wel de waarde in mm, maar vind het raar dat ik dat niet op de display kan zien.

Iemand anders nog idee, wat ik kan proberen?

Grtz,
Efjee
Door weerzoetermeer
Efjee,

Druk op de knop rainday, dan 2nd en dan units. Hiermee verander je de instellingen van inch naar mm of andersom.

Gr.
Thierry
Door WinRAR.be
Efjee schrijft:
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een wireless Davis Vp2 aangeschaft en het gewichtje ( 0.2 mm. ) bevestigd op de "schommel" van de regenunit op de console zelf ook de maat inhoud op mm gezet.

OMG... Moet dat gewichtje eraan? 'kHebnl. ook zo'n Davis.
De regenval wordt bij mij mooi in mm weergegeven... Maar 'k dacht dat het bewust gewichtje er niet aan moet als je een "EU" type hebt gekocht?:unsure:
Door Efjee
Bij mijn VantagePro2 staat dat de regenmeter geijkt is op inch, wil je de juiste afmetingen in mm dan moet dat gewichtje bevestigd worden.Maar je kunt natuurlijk de regenhoeveelheid wel checken met een ander station in de buurt, heb je bijna geen afwijking, dan is hij goed.
gr,
Efjee