Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door osjohn
Hallo

Je gaat in het programma Wswin naar: weerstation / aanpassingen / luchtdr/regen/ET.
Daar staat bij mij jaar 132mm.
Op het web staat 149,4mm
Week 0,8mm

De 132mm is goed, waarom neemt hij dan niet gewoon de gegevens van de Vantage op ??? ipv 149,4mm te schrijven.
Die 0,8mm zal ook weg moeten, het was droog.

John van Os
Door tvg
John

Wat je even kunt proberen is het volgende;

Zet de opname uit
Ga dan naar internet/vernieuwen grafieken en tabellen
Ze van op de datum het begin van je registratie
Vink in ieder geval dorheid/ijsdagen tijd en Jaar-bestand aan
(als je de anderen ook aanvinkt worden alle gifjes opnieuw gemaakt en duurt erg lang dus zou ik niet doen)
Klik op OK
Als dit klaar is vernieuw dan je pagina en kijk of het heeft geholpen

Succes

Groet
Theo
Door Eckie76
osjohn schrijft:
Hallo

Je gaat in het programma Wswin naar: weerstation / aanpassingen / luchtdr/regen/ET.
Daar staat bij mij jaar 132mm.
Op het web staat 149,4mm
Week 0,8mm

De 132mm is goed, waarom neemt hij dan niet gewoon de gegevens van de Vantage op ??? ipv 149,4mm te schrijven.
Die 0,8mm zal ook weg moeten, het was droog.

John van Os

Wat bedoel je met "op het web?"
Wat staat er onderin in het programma zelf?
Die 0,8 heeft het programma dus verzonnen?
Ga naar de betreffende periode die week in het programma en wis de 0,8 neerslag onder "bewerk weergegevens". Daarna het programma herstarten.
Ik blijf bij mijn punt dat jij te veel programma's door elkaar draait en het doel voorbij schiet door teveel naar technische zaken te kijken, zoals compoorten, virtuele omgevingen en noem maar op. Het is leuk om te experimenteren met diverse programma's, maar ik zou me echt concentreren op 1 programma en een keuze maken.
Je kan met WS Win echt minstens net zoveel als met WD. Ik begrijp gewoon niet waarom mensen bijvoorbeeld WD en WS Win tegelijk draaien. Enige verschil is WD Live. Je moet ervan houden al die meters, toeters en bellen.
Door osjohn
Olaf, dat is mijn hobby, het leukste voor mijzelf "van een programma op het web te krijgen."
Niet voor de kijkers die naar mijn webpagina komen, dat is een enkeling uit de buurt waar ik deze hobby niet voor heb.
Wswin is de current, Weatherdisplay is de Live, andere programma,s hebben weer andere leuke uitschieters.

Maar wat ik bedoel met Wswin is, er staat data opgeslagen in de Envoy: die wil ik exact uitgelezen hebben, en niet andere waarden.

John van Os
Door Eckie76
De Current.html file van WS Win is een standaard optie. Je kan zelf templates maken met wat je maar wil.

Tabblad Weerstation ----> calibreer regenhoeveelheid.
Wat staat daar?
Door Eckie76
osjohn schrijft:
Daar staat 1.000. en nulwaarden is 0

John

Dat is juist.
Wat je moet doen is het volgende: Ik zou alle DAT-bestanden verwijderen ( wel backups maken ) uit de hoofdfolder van WS Win. Vervolgens converteer je alle *WLK bestanden die Weatherlink heeft aangemaakt in 2009. Die WLK-bestanden staan ergens in de folder waarin Weatherlink staat geïnstalleerd.

WS Win openen ---> opname stoppen ---> Tabblad Bestand ----> Converteer Weergegevens ----> Bestand selecteren ---> Vakje : Weatherlink aanvinken en dan moet de rest zich vanzelf wijzen.

Als je klaar bent start je de opname weer en sluit je WS Win af, om weer opnieuw op te starten.