- 18 aug 2021, 18:02
In dit forum veel fijnstofmeters via DHZ-bouw met verbinding naar Luftdaten.org/SensorCommunity en daaruit verder naar afgeleiden zoals RIVM en OpenSenseMap, en/of naar de eigen website.
Als kant-en-klare sensor-oplossingen zie ik Davis Airlink en PurpleAir.
.
Lokale registratie en afbeelding van info uit de Airlink zal wel lukken (gezien eerdere berichten in dit forum), maar hoe zijn ervaringen met aansluiting daarvan naar de gebruikelijke externe meteo-organisaties?
Klopt het nog steeds dat WUnderground alleen PurpleAir accepteert?
Bij navraag bij AWEKAS lijkt het dat je eigenlijk alleen via Meteobridge(Nano) of via Weatherlink daar terecht kunt komen (niet met eigen software via de andere AWEKAS-protocollen).
Van Aeris/PWSW kreeg ik de info dat niet is voorzien in upload en vertoning.
‘Iets dichter bij huis’ geeft PWS_Dashboard aansluiting via WLL volgens deze beschrijving plus deze Q&A (en daarvan afgeleide links).
Zie over dit aspect op internet verder opmerkelijk weinig recente info.
.
Nog andere organisaties en/of toepassingen in beeld voor vertoning van info uit Airlink?
Werkt daarbij die aansluiting/upload als voor aparte sensor-flow, of ‘merged’ in de data-flow van een PWS?
29Augustus2021:
Uitgebreid met 'navraag bij AWEKAS' en 'PWS_Dashboard‘
31Augustus2021:
Vraag mbt WU en Info mbt Aeris toegevoegd
Als kant-en-klare sensor-oplossingen zie ik Davis Airlink en PurpleAir.
.
Lokale registratie en afbeelding van info uit de Airlink zal wel lukken (gezien eerdere berichten in dit forum), maar hoe zijn ervaringen met aansluiting daarvan naar de gebruikelijke externe meteo-organisaties?
Klopt het nog steeds dat WUnderground alleen PurpleAir accepteert?
Bij navraag bij AWEKAS lijkt het dat je eigenlijk alleen via Meteobridge(Nano) of via Weatherlink daar terecht kunt komen (niet met eigen software via de andere AWEKAS-protocollen).
Van Aeris/PWSW kreeg ik de info dat niet is voorzien in upload en vertoning.
‘Iets dichter bij huis’ geeft PWS_Dashboard aansluiting via WLL volgens deze beschrijving plus deze Q&A (en daarvan afgeleide links).
Zie over dit aspect op internet verder opmerkelijk weinig recente info.
.
Nog andere organisaties en/of toepassingen in beeld voor vertoning van info uit Airlink?
Werkt daarbij die aansluiting/upload als voor aparte sensor-flow, of ‘merged’ in de data-flow van een PWS?
29Augustus2021:
Uitgebreid met 'navraag bij AWEKAS' en 'PWS_Dashboard‘
31Augustus2021:
Vraag mbt WU en Info mbt Aeris toegevoegd
Config = TFA_Nexus/WS7000/Tempest/Ecowitt + WsWin/Domoticz/GW1000/Meteobridge + DHZ
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor deze liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, zover als passend in vrije tijd ....
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor deze liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, zover als passend in vrije tijd ....