Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Overijse
Voila ook in Overijse is de regenmeter verwarmt vanaf nu, tevens werd het opvangoppervlak vergroot.

Gebruikte materialen :

- Schakelkastverwarming 15W rechtstreeks op 220V.
- aangezien de pluviometer van de lacrosse ws2350(14 x 7 x 14 cm) zo klein is emmer (10L) omgedraait erover gezet waar de bodem van de emmer vervangen werd door een trechter van 18 cm, zodoende meet ik ook vanaf nu met 0.199 mm ipv 0.518 mm per klik.

De schakelkastverwarming warmt dus de volledige emmer met zijn inhoud op. Hoop dat deze dus sterk genoeg zal zijn. Indien niet, kan deze snel vervangen worden door een andere schakelkastverwarming van 30W of een lamp.

Grtz
Kris

Temperatuur van -6 °C, een verwarmde regenmeter die niet geisoleerd is en een redelijk windje, en sneeuw, doet blijken dat de 15 W schakelvoeding niet genoeg is om de trechter op te warmen.

Dus maar de kou getrotseerd, en er nog een lampje van 10 W bijgestoken, alsook de regenmeter geisoleerd (wel langs buiten). Nu maar hopen dat het nu warm genoeg wordt, indien niet trotseren we nog maar eens de koude om er nog wat meer vermogen bij te pompen.:cheer: :cheer: :cheer:

Grtz
Kris
Door Overijse
Temperatuur van -6 °C, een verwarmde regenmeter die niet geisoleerd is en een redelijk windje, en sneeuw, doet blijken dat de 15 W schakelvoeding niet genoeg is om de trechter op te warmen.

Dus maar de kou getrotseerd, en er nog een lampje van 10 W bijgestoken, alsook de regenmeter geisoleerd (wel langs buiten). Nu maar hopen dat het nu warm genoeg wordt, indien niet trotseren we nog maar eens de koude om er nog wat meer vermogen bij te pompen.:cheer: :cheer: :cheer:

Grtz
Kris

Isolatie en extra verwarming doen hun werk, alles smelt heel zachtjes weg.
Door Overijse
Denk persoonlijk ook dat 3 W bij deze temperaturen niet veel zal maken.

Heb vandaag zelfs een 10 W lampje, en isolatie moeten bijplaatsen bij de 15W schakelkastverwarming. Nu werkt het wel terug.

Grtz
Kris
Door Sjulp
Ze hebben daar een uitgebreide keuze

Zou zoiets de oplossing zijn bij een Cresta regenmeter? Heeft te weinig plaats voor een lampje en ik heb geen zin er een constructie omheen te bouwen
Door Overijse
Zou zoiets de oplossing zijn bij een Cresta regenmeter? Heeft te weinig plaats voor een lampje en ik heb geen zin er een constructie omheen te bouwen

Zou een oplossing kunnen zijn. Ik had ook het probleem dat de regenmeter te klein was, heb er gewoon een emmer 10 L omgedraait (waarvan de bodem vervangen is door een trechter, zo werd mijn tip ook verkleind van 0.5 naar 0.2 mm) overgezet, de trechter komt netjes uit in de opening van mijn regenmeter.

Onder die emmer plaats genoeg, om verwarming te zetten en te isoleren. De verwarming verwarmt zo de volledige inhoud van de emmer.

was de simpelste oplossing volgens mij en had onmiddellijk twee vliegen in één klap, verwarming en kleinere tip.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Door pdw112
tinuz97 schrijft:
3 watt niet erg weinig?
Verder geen verstand van dat spul,dat zeg ik er wel bij.

Ze hebben:
3/5/6/7/10/12/15/17/20/35/65W

Prijs van 3.80 t/m 12.22 euro
Door tinuz97
Nou ik kan ook weer gaan knutselen vandaag,20 watt halogeen werkt niet,mooi balen :dry:
Zou een gloeilamp dan toch warmer worden als een halogeen lampje? :dry:
Door huins
Waarschijnlijk wel, het glas oppervlak van een 20 watt gloeilamp is veel groter dan van een halogeen lampje.
Ik heb in mijn VP regenmeter een buislamp gemonteerd, werkt al jaren perfect zonder isolatie. zie http://www.meteohuins.nl/wxhardware.php
Bij mijn backup weerstation WMR200 heb ik ook de regenmeter verwarmd met een 20 watt halogeen lamp, alleen wij hebben hier nog geen sneeuw gehad. Dus heb het nog niet kunnen testen.
Waarschijlijk krijgen we vanavond wel van die witte rommel...))

Succes verder hoor...Ronald
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18