Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door tinuz97
huins schrijft:
Waarschijnlijk wel, het glas oppervlak van een 20 watt gloeilamp is veel groter dan van een halogeen lampje.
Ik heb in mijn VP regenmeter een buislamp gemonteerd, werkt al jaren perfect zonder isolatie. zie http://www.meteohuins.nl/wxhardware.php
Bij mijn backup weerstation WMR200 heb ik ook de regenmeter verwarmd met een 20 watt halogeen lamp, alleen wij hebben hier nog geen sneeuw gehad. Dus heb het nog niet kunnen testen.
Waarschijlijk krijgen we vanavond wel van die witte rommel...))

Succes verder hoor...Ronald

Ja maar die is 220 volt zag ik,durf ik niet....dalijk sluiting en de davis onder 220 volt,mij een te groot risico dat hij dalijk gaat smelten en tegoed ontdooid haha :laugh:
Door tinuz97
He nu doet hij het opeens wel zie ik,of is 0,6 mm niet realistisch? Te weinig? of kan dat kloppen ongeveer voor brabant (berghem bij oss) :huh:
Door Willie
tinuz97 schrijft:
He nu doet hij het opeens wel zie ik,of is 0,6 mm niet realistisch? Te weinig? of kan dat kloppen ongeveer voor brabant (berghem bij oss) :huh:

Martijn, in Nijmegen is 2,1 mm gevallen of 2,1 liter per vierkante meter.maar Grave is dan een beter meet punt voor je. even aan Peter vragen.
Heb ook een hallogeen 12 volt 10 watt in een geisoleerde emmer gemaakt alleen heb ik de boven kant van de beker er boven uit steken.
De warmte houd de regen afvoer en de invoer goed open en de sneeuw smelt snel.En kost bijna niets.En in de zomer er zo weer van af te nemen.Zie foto op mijn pagina bij station
Door weerzal
weerzal schrijft:
Ik heb er een rittal inzitten op een speciaal frametje om nog beter de warmte kwijt te kunnen serienummer weet ik niet
Kan pas donderdag de foto's maken omdat ik nu met mijn werk in het donker ge en terugkom

Gisteravond de temperatuur gemeten in de toeter en die was 6 graden celcius
:laugh:

Groet Rob.

Zo heb nu de rittal van 20 watt besteld gisteren met al die poedersneeuw geen dooi in de toeter het vroor nu 0.1 graad in de toeter 10 watt is gewoon te weinig als het harder vriest dan een graad of 4

Groet Rob.
Door tinuz97
Waar heb je die buislamp gehaald?
Die kan ik niet vinden op conrad,alleen een 40 watt versie. :dry:

huins schrijft:
Hallo Martijn,

Twee pagina's terug in dit topic http://www.hetweeractueel.nl/forum/davis-weerstations/13543-wintertip:-verwarmde-neerslagmeter/Page-5
kun je zien dat ik hier niet zulke goede bevindingen mee had.
Het lint heb ik weg gegooid, maar heb wel de temperatuur schakelaar aan het eind opnieuw gebruikt.

Omdat de ISS mijn VP1 van acht jaar oud de geest heeft gegeven en geen zin meer heb om alles te gaan vervangen naar VP2 (datalogger, Envoy, Console) heb ik sinds een week de WMR200 van Oregon Scientific draaien. Ben hier ook zeer tevreden over.
En omdat ik de regenmeter ook weer wil gaan verwarmen, heb ik dit nu op een andere manier opgelost en tevens de resolutie naar 0,25mm aan gepast.

Zie hier hoe ik het heb gedaan:
http://www.meteohuins.nl/wxhardware.php

Groet, Ronald
Door Eckie76
Neem me niet kwalijk, maar waarom blijf je dat met die lampjes nu allemaal proberen terwijl het zo simpel en effectief kan?

Ik gebruik de verwarmingsfolie van Conrad, super veilig, zuinig en het werkt perfect.
Ik kreeg zelfs bij de sneeuwval bij -7 alles prima gesmolten, zonder problemen.
Door Eckie76
petergroeneveld schrijft:
Voor de knutselaars onder ons een complete veilige 12V verwarming voor je regenmeter inclusief foto's, aansluitschema's etc. Je moet helaas wel Duits kunnen lezen.

Dit voorbeeld van Peter bedoel ik, maar dan voor de Davis gewoon een iets grotere folie kopen en die ook aan de binnenkant van de trechter plakken.

Ik heb zelf gekozen voor een simpelere oplossing zonder de weerstandjes enz.
Met een goed geïsoleerde luidsprekerkabel heb ik de folie aan een 12v --> 220v trafo gekoppeld (bananenstekkertjes). Handmatig bedienen is een must, oftewel gewoon AAN en UIT zetten als je denkt dat er (veel) sneeuw gaat komen.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18