Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door tinuz97
janhoogenboom schrijft:
Oops, maak ik nog een tikfout in mijn bericht. Het is dus:

- Koelen: S van Sluiter = NO/Normally Open gebruiken
- Verwarmen: O van Opener = NC/Normally Closed gebruiken

'Normally' is dus wat onder de grens-temperatuur de situatie is als het relais niet aangetrokken is.
"Sluiten" of "Openen" is dus wat het relais doet als ie (boven grens-temperatuur) aantrekt.

Groeten, Jan.

Jip,ik had het dus verkeerd om haha,dus doe je voordeel ermee zou ik zeggen mocht iemand anders ook een schakelaar aanschaffen :laugh:
Heb overigens even van mijn broer zijn oregon 'weerstation' geleend,en die sensor in de regenmeter gelegd van de davis,benieuwd wanneer en bij welke temp het relais schakeld.
Het is nu hier circa -2,5 graden,en in de davis circa 7 graden,maar die stijgt nu nog omdat het lampje net aanstaat,en de regenmeter net 15 minuten dicht is.
Linkse potmeter staat nu dus helemaal naar links,1 mm uit de hoek.

PS,het mag wel perfectionistisch lijken,maar ik heb het toch echt voor de veiligheid....niet voor de handigheid,je zou hem maar eens vergeten uit te zetten het lampje,en het wordt te warm binnenin,smelt dadelijk je davis vanbinnen weg :ohmy:
Door kingroi
Misschien ben ik door de ondertussen 17 pagina's van dit topic even de weg kwijt, maar waarom niet gewoon de verwarming van Davis zelf installeren? Gaat het alleen om de kosten of funktioneert deze niet naar wens?
Door Weerstation Kaatsheuvel
kingroi schrijft:
Misschien ben ik door de ondertussen 17 pagina's van dit topic even de weg kwijt, maar waarom niet gewoon de verwarming van Davis zelf installeren? Gaat het alleen om de kosten of funktioneert deze niet naar wens?
Waarschijnlijk gaat het om de kosten, bij mijn weten functioneert de Davis verwarming prima.Groet, Hans ;)
Door jango
tinuz97 schrijft:
Inderdaad,de kosten.....175 euro versus +-25 euro dat ik kwijt was.

Maar wat ben je nu inmiddels kwijt?
Wat had je in die tijd zoal kunnen doen.

Ik heb een originele van Davis en deze werk super.
Heb de kosten allang terug verdiend met andere bezigheden.

En goede aangedragen goedkopere alternatieve niet gebruikt.

Het is in Nederland een algemeen gebruik om het wiel weer opnieuw uit te vinden.

Vooral onze overheden ( gemeente, provincie, rijk)maken zich hier schuldig aan.

Dus een goede tip voor iedereen; Koop een wiel, origineel of imitatie maar ga niet nog een nieuw wiel uitvinden!
Dat bestaat al.

Een goed voornemen voor het nieuwe jaar.

Gr. Jan
Door weerzal
Maar het is juist zo leuk om te pielen en zelf wat in elkaar te knutselen.
En nu is die van mij automatisch gaat aan als het koud is en vice versa.
Je heb wel gelijk als je alle uren etc gaat tellen maar das nou hobby.

Groet Rob.
Door tinuz97
jango schrijft:
tinuz97 schrijft:
Inderdaad,de kosten.....175 euro versus +-25 euro dat ik kwijt was.

Maar wat ben je nu inmiddels kwijt?
Wat had je in die tijd zoal kunnen doen.

Ik heb een originele van Davis en deze werk super.
Heb de kosten allang terug verdiend met andere bezigheden.

En goede aangedragen goedkopere alternatieve niet gebruikt.

Het is in Nederland een algemeen gebruik om het wiel weer opnieuw uit te vinden.

Vooral onze overheden ( gemeente, provincie, rijk)maken zich hier schuldig aan.

Dus een goede tip voor iedereen; Koop een wiel, origineel of imitatie maar ga niet nog een nieuw wiel uitvinden!
Dat bestaat al.

Een goed voornemen voor het nieuwe jaar.

Gr. Jan

Uhm,ik vind sonde voor die paar dagen dat er sneeuw valt 175 euro uit te geven....en zoals ik al schreef was ik maar 25 euro kwijt inclusief temperatuur schakelaar.
Aangezien ik op mijn eigen woon en alles zelf betaal is die 150 euro uitbesparing welkom ;)
Door petergroeneveld
Heb de verwarming van Davis in principe zelf nagemaakt en zelfs wat verbeterd met een afleesbare temperatuur meting zodat je kan zien hoe warm het onder de trechter is en met de thermostaat de temperatuur dan bijgeregeld kan worden.

Was wel maar iets van € 30,00 kwijt, niet omdat ik het geld er niet voor had maar waarom moeten zij er zo overdreven veel aan verdienen op zo'n accessoire vind ik, het station was al prijzig genoeg vond ik. Iedereen mag van mij die van Davis kopen niets mis mee hoor. De zelf made verwarming functioneert al voor het tweede jaar perfect bij mij.
Door janhoogenboom
Hoi,

Hoewel dit een thread in de Davis hoek van het forum is heb ik een Oregon regenmeter. En daar is geen verwarming van de fabrikant voor. Dus ALS je dan verwarming wilt, moet je wel zelf aan de slag.

Maar goed, ik moet toegeven dat voor mij ook een groot deel van de lol in het bezig zijn met de techniek zit. Het plezier in de hobby zit hem voor mij vooral in het proces, en niet (alleen) in het einddoel. Al is het wel cool als het uiteindelijk gewoon echt werkt.

En kun je niet iedere hobby kapot rationaliseren met de vraag 'waarom'?

Groeten, Jan.

---
Jan Hoogenboom
www.bosrank.nl
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18