Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WinRAR.be
Dag

Zojuist een nieuwe batterij in mijn Vantage Pro 2 gestopt. (Console gaf melding "low battery").
Sedertdien is het signaal 0 (nul...)
Geen idee wat er verkeerd is gegaan. Batterij zit juist (plus en min weet je wel).
Morgen eens de spanning meten.
Iemand nog een idee?
@Mod: set je me even op "standby"?
http://www.hetweeractueel.nl/weer/ruiselede/actueel/
Door WSWijk
you've got mail... :)
Door ws vreewijk
Winrar.be
Als je station zeg 2 jaar oud is vrees ik dat het weer een gevalletje super cap is.

Controleer je super cap op lekkage aan het onderste pootje meestal.
http://www.leudalweer.nl/supercap_sbi.php

gr Chris
Door Overijse
WinRAR.be schrijft:
Dag

Zojuist een nieuwe batterij in mijn Vantage Pro 2 gestopt. (Console gaf melding "low battery").
Sedertdien is het signaal 0 (nul...)
Geen idee wat er verkeerd is gegaan. Batterij zit juist (plus en min weet je wel).
Morgen eens de spanning meten.
Iemand nog een idee?
@Mod: set je me even op "standby"?
http://www.hetweeractueel.nl/weer/ruiselede/actueel/

Hey winrar,

Je staat op stand-by, indien terug ok, zend je maar een PM naar één van de mods en halen we de standby ervanaf.

Grtz
Kris
Door WinRAR.be
Goede koude morgen...

Dank voor de reacties, zowel hier in het forum als PM.
't Gaat dus over de backup batterij type CR123A die vervangen is in de buitenunit.
Even in de geschiedenis gedoken: met de oude batterij (spijts de Low Battery warning) had ik 100% ontvangst. Na vervangen van de batterij viel het signaal als een steen op 0%. Zie de screendump.
De Supercap controleer ik later vandaag. 't Station is al een jaar of 3... 4 oud.
'k Ben benieuwd of het zonnepaneel zal overnemen als het licht wordt...
Bijlagen
signaal.PNG
signaal.PNG (16.49 KiB) 3671 keer bekeken
Door WinRAR.be
Een update: 'k Heb de spanning van de nieuwe batterij gemeten (bij -5°C) en deze was amper 1,3 V.
Terzelfdertijd de nieuwe batterij door de oude batterij vervangen... En wat raad je? 'k Heb als vanouds weer data! Wel met melding op de console van "Low Battery on station 1".

Intussen is de nieuwe batterij op kamertemperatuur en is de gemeten spanning zo'n 3,2 V. (Op kamertemp. gaf de oude batterij 3V aan)
Op de verpakking stond "use best before JUL 2016"
Zou de nieuwe batterij kaduuk zijn..???
Edit: volgens Weatherlink is ISS reception 100%
Edit 2: 'k Bedenk juist iets... Zou alles nu misschien enkel op het zonnepaneel werken?
Door teesee64
kun je testen door van de zonnepaneel even het stekkertje eruit te trekken in de ISS.

of gewoon even afdekken met een stuk karton ofzoiets.

Succes!

Groet,
Theo
Door whozee
De melding "low battery" verdwijnt pas na middernacht. Geduld!
Door WinRAR.be
@whozee: 'k Denk dat er een misverstand speelt.
Toen hetstation "Low Battery" aangaf, heb ik de batterij in de buitenunit vervang door een nieuwe.
Daarna bleef het systeem zo dood als een pier.
Deze middag de nieuwe batterij terug vevangen door de oude en terug online. Ook de waarschuwing "Low Battery..." is terug en ik vrees dat deze niet zal verdwijnen.
'k Zal een nieuwe nieuwe batterij halen en nog een poging doen...
Door WinRAR.be
teesee64 schrijft:
kun je testen door van de zonnepaneel even het stekkertje eruit te trekken in de ISS.

of gewoon even afdekken met een stuk karton ofzoiets.

Intussen is het pikkedonker en nog steeds online. ;-)