Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door weerzal
#16410
Een tijdje geleden heb ik op het forum gelezen van iemand die een eeebox heeft en zo heeft ingesteld dat als er een bepaalde tijd niet geupload wordt de pc opnieuw opstart.
Helaas kan ik dat stukje op het forum niet gevonden krijgen.
Heb sinds vandaag ook een eeebox gekocht vanwege de stroombesparing en wil m graag ook zo instellen maar weet nu dus nie hoe

groet rob :)
Door Meteonoord
#16411
weerzal schrijft:
Een tijdje geleden heb ik op het forum gelezen van iemand die een eeebox heeft en zo heeft ingesteld dat als er een bepaalde tijd niet geupload wordt de pc opnieuw opstart.
Helaas kan ik dat stukje op het forum niet gevonden krijgen.
Heb sinds vandaag ook een eeebox gekocht vanwege de stroombesparing en wil m graag ook zo instellen maar weet nu dus nie hoe

groet rob :)


Hi Rob,

Op mijn EEE box draait :

WD
WD live
WL
WsWin
Cummulus
VVP

De EEE box geeft geen enkel probleem alleen WD blijft af en toe wel eens vastzitten.

Zondags reset ik handmatig het systeem d.w.z

Alle software afsluiten zoals het hoort.
CCleaner erover.
Opnieuw opstarten ( zg. Koude start )
Software opstarten.

Dit werkt ook naar volle tevredenheid.

Groet,

Bert
Door tvg
#16414
Hallo Rob

Dat was ik, ik heb namelijk op het Duits forum Wetterstationen.info het programmatje "Wetterwachhund" gedowndload die als bv gedurend 10 minuten het bestand naar HWA niet is bijgewerkt de computer opnieuw wordt gestart.
Je moet dan wel alle programma's waarvan je niet kunt aangeven, dat ze starten met een windows reboot in de map opstarten zetten.
Het is eenvoudig in te stellen.

Ik stuur 't mee als bijlage, kan je het proberen en anderen ook

Groet
Theo
Bijlagen
(7.82 KiB) 186 keer gedownload
Door weerzal
#16427
Dank je wel Theo alvast namens mij en eventueel anderen.
Ik zal mijn bevindingen straks kenbaar maken.

groet rob
Door weerstationhoogeloon
#16440
tvg schrijft:
Hallo Rob

Dat was ik, ik heb namelijk op het Duits forum Wetterstationen.info het programmatje "Wetterwachhund" gedowndload die als bv gedurend 10 minuten het bestand naar HWA niet is bijgewerkt de computer opnieuw wordt gestart.
Je moet dan wel alle programma's waarvan je niet kunt aangeven, dat ze starten met een windows reboot in de map opstarten zetten.
Het is eenvoudig in te stellen.

Ik stuur 't mee als bijlage, kan je het proberen en anderen ook

Groet
Theo


Hallo Theo,
dank voor je tip over Wetterwachhund. Dit is ideaal voor als je weersoftware crashed. Dus gelijk gedownload, geinstalleerd en testen maar (op Windows Vista). Maar het werkt niet!!! Wat doe ik verkeerd?!?

gr. Remie
Weerstation Hoogeloon
Bijlagen
WetterWachhund.jpg
WetterWachhund.jpg (16.63 KiB) 2061 keer bekeken
Door tvg
#16442
Eigenlijk weet ik het niet want ik zit nog op XP, maar na wat googlen denk ik dat de parameters voor Vista

shutdown.exe -r -t 00

zijn.

Groet
Theo
Door weerstationhoogeloon
#16444
Hallo Theo,

ik heb het afgelopen half uur vanalles geprobeerd, maar het werkt niet onder vista.
Op m'n weer-pc draait XP-Professional, maar daar heb ik nog niet op geprobeerd.

ik ga nog eens verder zoeken.

In ieder geval bedankt voor Wetterwachhund. Zulke progjes zijn erg handig, alleen is het moeilijk ze te vinden.

gr. Remie