Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door mdkleer
Zijn er misschien nog mensen die een goed resultaat hebben bereikt zonder modificatie van de ontvanger :unsure:
Door duck1966
als het me lukt om hier sreendumps te plaatsen zal ik dat ff doen
Door SpeedyGJ
Ook hier gaat het niet helemaal goed, maar ach wat wil je, heb em nog niet eens 24h in gebruik ;)
Welke opties kan ik het beste aanvinken?
Door weerzoetermeer
Hoi Speedy,

Misschien een beetje flauw maar ik zou beginnen met de optie "lees de handleiding". Deze software is lastig in te stellen en er zijn vreselijk veel vinkjes. In de handleiding staat een eerste stappenplan beschreven hoe te beginnen. Met name het instellen van de soundkaart is belangrijk. Lees het allemaal even rustig door.

Neem er de tijd voor anders ga je er niet uitkomen en is de teleurstelling straks groot als er alleen maar zwarte plaatjes uit komen.

Hier nog een paar linken met Nederlandse uitleg:

http://www.wxtoimg.com/support/dutch_wxfaq.rtf

http://www.wxtoimg.com/support/dutch_wxgui.rtf

Gr.
Thierry
Door SpeedyGJ
**EDIT!**
Opgelost :) in de windows instellingen bleek dat de opnamegeluid via de geluidskaart van het moederbord ging. Heb deze nu omgezet naar de externe geluidskaart :)

Ik ben al een hele tijd aan het zoeken en wat dan ook maar maar ik kom er maar niet uit.
Nu heb ik een frisse installatie op de nieuwste PC van mij gedaan. Probleem is nu dat die "VOL" balkje rechts onder maar tot 11.6 blijft... alles staat gewoon vol open, vreemd. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Staat weinig in de handleiding.
Door weerzoetermeer
Weet je zeker dat alles dan open staat? master volume, line in volume, geen vinkje bij mute?

Gr.
Thierry
Door SpeedyGJ
Alles staat open, toch krijg ik nog steeds geen goed beeld.
Bijlagen
noaa_17_05292106_contrastb__Medium_.jpg
noaa_17_05292106_contrastb__Medium_.jpg (64.16 KiB) 5373 keer bekeken
Door Wietse
@Speedy:

Op het kaartje is wel te zien dat je de locatie van je woning verkeerd hebt ingesteld. Het "+" staat namelijk ergens in Engeland, of maakt dit niet uit?
Verder weet ik er niets van helaas.
Door SpeedyGJ
Klopt dit heb ik gister al opgelost. Vannacht is het alleen maar minder geweest.
Als iemand misschien de instellingen kan doorgeven kan ik kijken of het daar aan ligt, anders moet ik kijken of ik de antenne nog hoger kan zetten, maar het lijkt me heel erg stug dat het daardoor komt gezien de antenne al bijna boven de bomen uit komt :)
Door beneluxmeteo
Probeer eens met je instellingen te sleutelen als er daadwerkelijk een NOAA over komt... Geduld is een schone zaak met dit soort acties. Ik snap het wel hoor, zelf had ik altijd een pest-humeur als het niet ging zoals ik wilde.

Als ik zo lees dat je je antenne ver boven alles geplaatst hebt, dan denk ik dat daar het probleem niet zit. Heb je ook goed gekeken naar de aansluiting van de stekkers etc? Coaxkabel wat niet goed aangesloten is, dat geeft ook nogal wat problemen....

Lees desnoods de handleiding nog eens door, pak een kop koffie of rook een sigaret of whatever... en ga er rustig voor zitten. Maar loop je instellingen stap voor stap nog eens goed na, en check dus ook je aansluitingen van je coax...

Groet,

Johan
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8