Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door hjr
Wietse schrijft:
Perfect!
Precies wat ik zocht, echter een vraagje: Waar zet je hem in? Zijn er ideale omhuizingen te vinden om het moederbord daar in te zetten? En moet je dit via internet kopen? Ik wil het namelijk liever in het echt ook even zien.

Met vriendelijke groet,
Wietse.

Het kastje heb ik reeds genoemd in mijn lijstje, het is de:
Jetway JC-103-B (mini-ITX, 60W extern) 88,50 euro. Dat is dus een behuizing met voeding.

Ik heb dit allemaal bij www.picco.nl besteld, je kunt ergens gaan kijken, maar ik heb het zo gekocht, geen spijt. Wellicht is er egens een shop in de buurt die het heeft liggen. Denk dat de meeste computerwinkels dit niet op voorraad hebben.

[img]http://www.picco.nl/images/A58929a.jpg[/img]
Door SpeedyGJ
Die EEE PC zou voor mij een hele uitkomst bieden. De PC die ik momenteel heb werkt niet al te lekker, daarnaast een dikke 300 watt voeding...tja vreet ook nog eens. Enige nadeel is dat er geen CD-Rom in zit, ach ik heb gelukkig nog de externe HD :D
Door beneluxmeteo
Hallo allemaal,

Zelf maak ik gebruik van een mini-pc van acer. Een erg klein kastje met alles wat je nodig hebt. (usb poorten, 4 gb intern geheugen, vrij grote harde schijf) en wat ook niet onbelangrijk is: muisstil!

Groet,

Johan
Door Meteonoord
beneluxmeteo schrijft:
Hallo allemaal,

Zelf maak ik gebruik van een mini-pc van acer. Een erg klein kastje met alles wat je nodig hebt. (usb poorten, 4 gb intern geheugen, vrij grote harde schijf) en wat ook niet onbelangrijk is: muisstil!

Groet,

Johan

Hi Johan,

Een grote vraag die in deze discussie ook meespeelt is de vraag : Wat is het Watt verbruik ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door tvg
Ik gebuik nu de EEE box van acer ca 2,5 maanden zonder problemen.
Ik heb 'm zo ingesteld, dat als er 10 minuten geen upload is geweest hij automatisch opnieuw start en daar merk je weinig van.

De totale energiekosten tot nu toe is € 4,35 :laugh:

Groet

Theo
Door Christian
tvg schrijft:
Ik gebuik nu de EEE box van acer ca 2,5 maanden zonder problemen.
Ik heb 'm zo ingesteld, dat als er 10 minuten geen upload is geweest hij automatisch opnieuw start en daar merk je weinig van.

De totale energiekosten tot nu toe is € 4,35 :laugh:

Groet

Theo

Dan ga ik eens verder kijken naar dat principe, als dat maar 20,88 euro in het jaar kost kan ik mijn ouders vast wel overtuigen, desnoods hoest ik dat bedrag zelf op (en dat kastje ook dan) :-D
Door Wietse
Mijn ouders vinden het goed. Alleen ik zou graag zo'n intel systeempje nemen, maar daar staat niet bij hoeveel watt het verbruikt. Of kijk ik verkeerd (A)?
Door weerstationhoogeloon
Ik heb voor een 7-tal uren mijn fit-PC-Slim pc'tje aan 00een energiemeter van Conrad hangen; gemiddelde verbruik: 7,2W.
Bij een elektriciteitsprijs van €0,225 (is dit reëel?), is dat per jaar: € 14,19. Als je verder doorrekend: per maand € 1,18 en per dag € 0,04

Al met al een acceptabel bedrag.

Remie
Weersation Hoogeloon
Door Christian
Ben ook geïnteresseerd in een EEE Box, heb al goede reacties gehoord maar over het berekenen van het stroomverbruik ben ik niet helemaal uit. Volgens enkele recensies verbruikt het apparaat 'on duty' (met software aan) 21W, en hoe kan ik dan precies het jaarlijkse stroomverbruik berekenen? Als ik de berekeningen volgens mijn NaSkboek volg dan kom ik op 1000en euro's per jaar, en dat kan ook weer niet volgens mij.

De energieprijs per kWh is bij onze aansluiting ongeveer €0,2

Edit: had een foutje gemaakt, W niet naar kW omgerekend, volgens de berekeningen klopt het nu met ongeveer 21W

E = P x T
P = 0,021 kW
T = 24h
E = P x T
E = 0,021 x 24
= 0,504 kWh per dag
= 183,96 kWh per jaar
Pr = 183,96 x ong. €0,2
= €36,792 per jaar
Door mavlo77
Dat klopt, die berekening.

Maar die 21 Watt is bij vollast. Normaal staat hij 95% van de tijd niks te doen... Dus kun je die kosten als worst case gebruiken.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7