Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door jorissynaeve
Ja, veel is het niet maar het ligt sinds vanavond toch wel mooi bij de douane. Hopelijk gaan ze nu er niets bij lappen want de vorige keer (sneeuwproject) hebben ze meer dan 1/3 van de aankoopprijs ons aangesmeerd.

Code: Selecteer alles
30/08/2011    19:43    Informatie over de zending manueel geregistreerd    BRUSSEL EMC 
Door ws vreewijk
Hallo Joris ja dat is pech dan.

Ik ben zeer benieuwd naar dit project , inmiddels ben ik ook even aan het doorgaan met one wire heb vandaag bij C****D drie extra temp sensors besteld want die hebben ze daar toevallig ook,jammer dat ze verder niks hebben op dat gebied.

Hoor graag weer van je.

gr Chris
Door jorissynaeve
Ik denk wel dat je "C*****D" winkel op het forum mag smijten met z'n volledige naam ;) Veel reclame is dat niet vermoed ik vermits die sensoren niet zo heel makkelijk te vinden zijn.

Trouwens, vandaag of morgen zou alles thuis moeten geleverd worden (geen douane uiteindelijk vermoed ik). Al heb ik het gevoel dat die mensen daar vooral 's nachts werken (zie statuswijzigingen).
Vermits ik straks vertrek naar Sevilla hoop ik dat ze bij mij thuis de deur opendoen voor de postbode. Zowiezo volgende week kan ik de zending persoonlijk ontvangen.

Code: Selecteer alles
01/09/2011   05:19   Informatie over de zending manueel geregistreerd    GENT MAIL
31/08/2011   23:32   Kwaliteitscheck tussen verzonden en ontvangen zendingen    NIEUWE GENT X
30/08/2011   19:43   Informatie over de zending manueel geregistreerd    BRUSSEL EMC
25/08/2011   13:21   Aankomst in het uitwisselingskantoor    BEBRUA
22/08/2011   14:28   Zending aangenomen in netwerk    INTERNATIONAL POST
Door ws vreewijk
:) vergeet je zonnebrand creme niet ;)

En ja zijn nachtbrakers,als het maar ariveerd.

Mn temp sensoren zijn dr ook nog niet misschien vandaag,maar is lekker weer dus heb geen haast.

Moest toch bestellen dus heb gelijk een temp schakelaar mee besteld voor de regenmeter verwarming zit org ook in de Davis,kan je niet voor tobben €3.10 is een bimetaal schakelaartje.

Spreek je weer,
gr Chris
Door jorissynaeve
Zonnecreme was niet nodig (eerste neerslag sinds 2/3 maand gehad daar).

Ondertussen ligt het pakketje bij de post op 100m van mijn deur. Ouders waren niet thuis en ik heb deze week geen tijd om tijdens de openingsuren naar de post te gaan om het pakketje te gaan afhalen (hopen op de goodwill van m'n ouders dus)..

Natuurlijk 10€ douanekosten aangerekend (was een bestelling van 30€). Nu ja, beter dat dan niets ontvangen..
Door ws vreewijk
Hi Joris,

En dat net als jij dr bent :blush: maar zal niet veel regen geweest zijn toch.

Ja dat is minder even €10.00 extra,maar goed kom je wel overheen in elk geval is het binnen,en kan je door staat het te gebruiken schema al vast ???? vergeet de stopweerstandjes niet bij elke sensor bij instel potmetertjes zou zonde zijn als ze ter ziele gaan omdat je de instelpots te laag hebt staan en er een te grote stroom door de sensor gaat lopen.

Mn temp sensors zijn dr inmiddels ook.
Vanmiddag even verdeel blokjes halen dan kan ik daar mee verder ff een ingieten in een rvs pijpje met hars die kan de vijver in en eentje tbv grond temp dan een over voor 10cm boven maaiveld .Daarna begint de puzzle om de grafieken uit weather display te halen dat word nog ff puzzlen.

Spreek je weer, gr Chris
Door jorissynaeve
Ik heb een heel arsenaal aan weerstanden gekocht (promotie van 100 weerstanden voor 2€). Verder enkele stopweerstanden dus sluit ik eerst alles aan op een testboard met hoge weerstanden. Van dan af ga ik systematisch afbouwen afhankelijk van het sensorbereik. Eens de juiste weerstanden,condensatoren gevonden kan ik definitief solderen. Ik ga initieel uitgaan van laatste schema in dit topic en dan zie ik wel waar het mis loopt.
Ik heb ook een temp-sensor zodat ik dan ook de grondtemperatuur zal kunnen meten.
Door jorissynaeve
En de componenten zijn allemaal binnen. Nu kan ik beginnen testen :) Hopelijk krijg ik mooie resultaten. Ik laat het jullie weten ;)

Bij deze een overzichtsfoto van de meeste componenten die ik besteld heb.

Bijlagen
IMG_20110907_185859.jpg
IMG_20110907_185859.jpg (73.59 KiB) 3422 keer bekeken
Door ws vreewijk
Hallo Joris,mooi assortimentje:)

Zelf heb ik al wat getest met de 1-wire tempsensors , werkt perfect alleen een rj11 verdeel blokje was een probleem , via internet overal verkrijgbaar maar in de gewone winkel ho maar,ik heb nu via een kunstgreep voldoende aansluitingen.

Heb al wat testjes gedaan met weather display maar ben dr nog niet uit welke grafiek het mooiste en makkelijkste is.

Ben benieuwd naar de verdere voortgang van je project.

Nog een kleine tip kijk uit bij het gebruik van telefoonkabels met rj11 of rj12 want soms zitten er kabels tussen met crossover dat houd in dat de aansluitingen per connector niet gelijk zijn dus in dat geval even controleren dat de draden aan elke connector gelijk zijn .......of zelf maken natuurlijk.

gr Chris
Door jorissynaeve
Even een test gedaan van mijn temperatuursensor (voor mijn grasthermometer). Dit zijn de resultaten. Morgen start ik met de ozon-sensor :)

Bijlagen
IMG_20110909_200919.gif
IMG_20110909_200919.gif (126.68 KiB) 3422 keer bekeken
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9