Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door petergroeneveld
Joris, na de MOS-xml weer een heel mooi project van jou, bij de volgende besteling wil ik ook meedoen of heb je nog een paar extra besteld? Zo ja dan hou ik me aanbevolen. Zet zelf wel alles in elkaar, leuk knutselwerk! :laugh:
Door jango
petergroeneveld schrijft:
Joris, na de MOS-xml weer een heel mooi project van jou, bij de volgende [size=4]besteling[/size]:dry: wil ik ook meedoen of heb je nog een paar extra besteld? Zo ja dan hou ik me aanbevolen. Zet zelf wel alles in elkaar, leuk knutselwerk! :laugh:

Peter je maakt het de politie wel heel makkelijk :evil: :woohoo:
Door petergroeneveld
jango schrijft:
petergroeneveld schrijft:
Joris, na de MOS-xml weer een heel mooi project van jou, bij de volgende [size=4]besteling[/size]:dry: wil ik ook meedoen of heb je nog een paar extra besteld? Zo ja dan hou ik me aanbevolen. Zet zelf wel alles in elkaar, leuk knutselwerk! :laugh:

Peter je maakt het de politie wel heel makkelijk :evil: :woohoo:

Goed opgemerkt Jan moet natuurlijk "bestelling" zijn, excuse me voor de schrijffout, :blush: ben toch niet sneeuwblind aan het worden? :laugh:
Door forsurh
Kunnen we ook een soort "Bestelleijst" maken? Zodat het overzichtelijk is wie en hoeveel er mee gaan doen?

Groeten,
Wisse
Door johnny2020
Hallo, Joris,

Leuk project je sneeuwhoogte meter, als je nog eens moest bestellen wil ik graag mee doen.
Ik heb hier nog een 1-wire syteem.

Mvg,
Stephane

webmaster(at)weerstationkempen.be
Door tinuz97
Nou hoop ik niet dat ik een domme vraag stel....maar wat is een 1 wire systeem?

Edit:1-wire is een systeem waar je via een gewone internetkabel (RJ45) theoretisch oneindig sensoren kunt bevestigen. Via een usb of serial connectie met jouw computer kan alle sensoren ingelezen worden (windows of linux).

ik moet beter lezen....maar hoe maak je zoiets?
Door AenG
Is er al meer nieuws van het 1-wire front?

En wat is de status van de te gebruiken software?

Bijlagen
Knipsel-9faf3d2f25bbff1ffcd520be5adaeb10.JPG
Knipsel-9faf3d2f25bbff1ffcd520be5adaeb10.JPG (16.78 KiB) 2698 keer bekeken
Door petergroeneveld
Jammer dat het project nog niet geheel gereed is want dan hadden jullie de sneeuwhoogte meter al goed in kunnen zetten maar de winter duurt nog wel even en nog genoeg kans om hem te kunnen gebruiken. ;) Ben benieuwd naar de werking.

Voorlopig moet ik het ook nog met de duimstok doen. :laugh:
Door Willy Peters
Ik heb deze week de componenten via Joris binnengekregen. Ik ga volgende week de sensor opbouwen. Ja, ik weet het het had al gereed moeten zijn maar dit is niet anders. Verder krijg ik Joris nog wat ondersteuning v.w.b. het calibreren. Maar een ding is zeker, dit komt helemaal goed. Ik houd jullie op de hoogte van "mijn" sneeuwproject.

Willy
Door jorissynaeve
Het calibreren is inderdaad wel nodig. Calibratie zal op afstand, temperatuur en licht moeten gebeuren. Bij mij is momenteel het eerste gebeurd waardoor er soms "spikes" in mijn metingen zitten. Vooral als de zon schijnt op de sneeuwmeter geeft deze 1cm meer aan dan dat er in werkelijkheid ligt...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 19