Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door forsurh
Het heeft dan even geduurt, maar ik heb dan toch nu het hele systeem online

Een R2FX icm met een WSP-137 op 12 meter hoogte.

Beoordeel de beelden maar 'es op de volgende link:

http://meteo-grootegast.nl/Satellietbeelden/index.html

Nu ben ik nog druk bezig om het te integreren op m'n webpagina.

Tevens kies ik ook voor lage doorkomsten van de satellieten voor een compositie weergave.

Foto's van het systeem volgen later!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Wisse,

www.weerstation-grootegast.nl
Door forsurh
Geeft zeker een goed gevoel:laugh:

Helaas is een van de dipolen vannacht naar benden gebogen. Had ik hem toch niet goed aangedraaid? Vreemd....

Of heeft er een flinke duif op gezeten.

Moet ik toch nog es het dak op. Momenteel heb ik er in ieder geval nog niet veel hinder van.

Groeten,
Wisse
Door weerzoetermeer
Hoi Wisse,

Maak je nou gebruik van twee antennes?

Wat betreft die dipolen. Die staan bij mij ook regelmatig naar beneden. Nu helaas ook weer het geval. Bij mij zit er regelmatig een duif op. Die dipolen kan je net niet vast genoeg zetten. Jammer maar helaas niet anders.

Gr.
Thierry
Door forsurh
Hoi Thierry,

Ik maak op dit moment gebruik van 1 antenne. Als ik de QFH ook aansluit werkt diversity wel, maar selecteerd de antenne met de hoogste gain. Ongeacht of dit nu het beste signaal is of niet (S/N wordt geen rekening mee gehouden...)

Effect is dat hij bij ca. 25gr of lagere doorkomst de QFH selecteerd, terwijl die een signaal produceert met meer ruis. Op dit moment gebruik ik dus alleen de WSP-137. Bijzonder gevoelige antenne moet ik zeggen. Maar de prijs is er ook naar en Dick heeft me er goede kabel bij geleverd.

Wat betreft de dipolen, ga je dan weer het dak op om te herstellen? Ik ga dat wel even doen, lastig is wel dat hij op een mast van 2 meter aan de schoorsteen staat, en daar dan weer bovenop. Mogelijk dat ik met een dremel er even een klein puntje in boor of frees zodat de klemschroef beter houdt.

De eerste beelden zijn meest goed! Zelfs met al die bomen om mij heen... (Met blad nu nog...)

Groeten,
Wisse
Door forsurh
Zo,

Eindelijke de boel een beetje geintegreerd zoals ik het wil.

Ik moet zeggen dat het me tot nu toe niet tegenvalt. Mogelijkheden van het programma WXtoIMG zijn eindeloos. Ik heb toch ook maar geregistreerd voor de pro versie.

Wow, dat is mbt de beelden die je tov standaard daarme kunt maken toch echt een wereld van verschil. Ben nog een beetje aan het uitvogelen wat ik daar precies mee wil.

Zodra het een dag mooi weer is komt de antenne op zijn definitieve plaats. Tevens gaat in deze mast ook de windmeter. Die zal dan op ca 12-13 meter staan.

Bij deze zijn jullie allemaal van harte uitgenodigd om de beelden eens te bekijken. Tevens draai ik een animatie van de NOAA beelden. Dat is dan niet zo vloeiend als meteosat, maar wel een goed gevoel van het geheel in eigen beheer...

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl

kies menu "Satellietbeelden"
Door Meteotines
Hoi Wisse,

Het zijn erg mooie satellietbeelden. Mooi ruisvrij.
Ik heb daarom op mijn satellietpagina een link
naar zowel jouw satellietpagina als de satellietpagina van Thierry aangemaakt.

Groetjes en mooi satellietweer toegewenst,

Tines.