Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door weercourant
Hallo mede amateurs,

Mss dat ik het over het hoofd heb gezien maar mijn vraag is het volgende:

Moet de weerhut op een gemaaid grasveld op 1,50 mtr hoogte hangen, of moet de thermometer in de weerhut op 1,50 mtr hoogte hangen?

Ik vermoed zelf dat de thermomter in de weerhut op 1,50 mtr moet hangen, maar zeker ben ik hier geenzins van?

Mss 1 van jullie die dit weet?

Mvrgr
Door SpeedyGJ
Of de weerhut nu op 1.5m staat of de temp, alle 2 is goed want ik bedoel, de temp zul je toch bijna nooit exact op 1.5m krijgen ;)
Door wthus
of moet de thermometer in de weerhut op 1,50 mtr hoogte hangen?

= Correct!
Door Mike
weermaarssen schrijft:
Hierbij een link naar het handboek van het Knmi http://www.knmi.nl/samenw/hawa/download.html

Toch kunnen de stadstations deze richtlijnen niet altijd aanhouden.

Ik meet bv op 9 meter hoogte, dit omdat ik op mn balkon meet ;)
Ben ook, voor zover ik weet, de enigste op dit forum die vanaf een balkon meet :)

Maar voor zover ik weet is het meten van de temp. idd op 150cm hoogte.
Door jorissynaeve
Waarom spreekt men van 2m temperatuur als de temp op 150cm gemeten wordt?
Dacht steeds dat het op 2m moest hangen..
Door SpeedyGJ
Hoe kom jij bij 2meter? 1.5m is richtlijn!
Trouwens dat KNMI deze niet nakomt is nalange wel duidelijk, want Lauwersoog meet iets in de 9 meter.
Door osjohn
jorissynaeve schrijft:

Ik denk dat door de goede Nederlandse voeding de mensen steeds langer worden en de meethoogte van de temperatuurhoogte op den duur wel wat hoger komt, anders krijg je " wat is het toch koud onder je middel "

Onzin maar het lult.

John
Door wthus
jorissynaeve schrijft:

Dat is in Duitsland zo, daar wordt op 2 meter gemeten in plaats van op 1,5 meter. Daarom dat op veel kaarten ook 2m temperatuur staat (wetterzentrale, etc)
Door weercourant
Bedankt allen voor het meedenken en zoeken. Ik heb nu de voorzichtige conclusie van zekerheid getrokken dat de thermometer op 1,5 mtr moet hangen, en dat het verder volgens mij niet zo heel veel uitmaakt.