Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door blixie
kun je op zo'n minilaptop diverse weersoftware draaien?

zoals vws, wd en wdl, cumulus zoals ik nu doe op mijn gewone pc?

Bert
Door dualfoot
blixie schrijft:

Bert

Ja op een mini laptop kun je die software ook gewoon draaien. In mini laptop is in feite niks anders dan een kleine laptop.

Sorry ik was in mijn berekening de kwh prijs vergeten maar ik ga uit van 20cent want overdag is het duurder dan 's nachts. Ik heb de minilaptop gewoon even 5 minuten laten staan (niks gedaan, maar het beeldscherm stond nog wel aan) en hier kwam uit dat het gemiddelde verbruik ong 20 watt was. En volgens mij heb je hem er vrij snel uit want de laptop staat niet alleen aan voor WD maar ik kan er ook bijvoorbeeld aansluiten op de tv en daar dan een film op kijken.

Ohja, net even een gewone pc getest van een jaar of 2: 110watt! dus dat word vrij duur.

110/1000 = 0.11KW
0.11x24(uur per dag)x365(alle dagen van het jaar) = 963.6kWh
Gemmidelde kWh prijs is 20 cent dus:
963.6 x 0.2 = 192.72EURO

Als je een mini-laptop thuis hebt staan, dan graag even de prijs vermelden (mag ook via pm)

Alvast bedankt!
Door Loek
Hallo,

Ik heb eerder hier aangeboden mijn miniPC van de Lidl, ff zoeken... Hierop heb ik XP prof geinstalleerd zodat je deze verbinding met extern bureaublad kunt maken vanaf een andere PC. Dan heb je geen scherm of keyboard nodig bij de mini. Ik draai er al een tijdje de weersoftware van Davis en een backup programma op 24/7.

mail: Loek.van.grinsven.athomepuntnl. zonder de eerste drie puntjes...
Door tinuz97
Je hebt pm :laugh:

dualfoot schrijft:
blixie schrijft:

Bert

Ja op een mini laptop kun je die software ook gewoon draaien. In mini laptop is in feite niks anders dan een kleine laptop.

Sorry ik was in mijn berekening de kwh prijs vergeten maar ik ga uit van 20cent want overdag is het duurder dan 's nachts. Ik heb de minilaptop gewoon even 5 minuten laten staan (niks gedaan, maar het beeldscherm stond nog wel aan) en hier kwam uit dat het gemiddelde verbruik ong 20 watt was. En volgens mij heb je hem er vrij snel uit want de laptop staat niet alleen aan voor WD maar ik kan er ook bijvoorbeeld aansluiten op de tv en daar dan een film op kijken.

Ohja, net even een gewone pc getest van een jaar of 2: 110watt! dus dat word vrij duur.

110/1000 = 0.11KW
0.11x24(uur per dag)x365(alle dagen van het jaar) = 963.6kWh
Gemmidelde kWh prijs is 20 cent dus:
963.6 x 0.2 = 192.72EURO

Als je een mini-laptop thuis hebt staan, dan graag even de prijs vermelden (mag ook via pm)

Alvast bedankt!
Door ajm
Ik kom net tot de vervelende ontdekking dat een EEPC met SSD niet de juiste keuze is.
Na een maand 24/7 gedraaid te hebben ineens geheugenrfouten, eens bij een ict vriend te rade gegaan, zij hebben dat in hun testomgeving hetzelfde meegemaakt, de ssd raakt snel corrupt

Dus nu een micro pc zoeken met 160 gig schijf erin.
Door ajm
yep, dat kan, ik draai op een vergelijkbare pc (netbook) de weersofware gaat goed, de webcam software erbij gaat ook nog, stuur ik echter 3 webcams aan dan krijgt hij het moeilijk, tegen de 100 % load in taskmananger.
Helaas is de van de TS verkocht (hoor ik net )
Door ajm
Vandaag weer een systeem crach gehad, wederom door de SSD schijf.
Gelukkig werden de backups op de online webserver en op een SD kaartje weg geschreven.
Toch maar een wat anders zoeken,deze lijkt me wel wat.

Graag een nieuw topic openen.
Door ws vreewijk
Ajm zo maar een vraag wat draai je dr op xp heeft problemen met sd w7 niet heb ik begrepen.

Ben benieuwd

gr Chris

Graag een nieuw topic openen.