Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door SpeedyGJ
Het punt is dat ik geen 2 VUE ISS in kan stellen op de console, dat gaat die namelijk 1 uitkiezen.
Waar daarmee bedoeld wordt is:
Een Anemometer van VP2 versie + een Anemometer transmitterkit, dan ben je al snel tegen de 300 euro kwijt, dat is voor mij wat te gek.
Helaas zal 2 ISS dus niet werken :(
Door SpeedyGJ
Dankzij WSEpE is het dus wel mogelijk om de ene de wind te laten doen en de andere dus de regen/temp.
Nu ik dit weet ga ik toch even wachten met het verkopen van deze unit, ik moet kijken hoe groot het effect is in de temperatuur achter huis, morgen zal ik dit uitgebreid gaan testen, morgen middag/avond zal ik besluit nemen.
Dit is ook mede door dat boven op dak altijd harder waait dan achter huis, als ik hierdoor betere neerslag gegevens kan meten is dit wel een prima oplossen, maar goed morgen hoor je wel hoe en wat :)
Door tuinmantom
Ik wil niet ongeduldig overkomen, maar ben eigenlijk al een weekje ofzo benieuwd naar je resultaat :)
Door SpeedyGJ
Ben zelf ook nog steeds benieuwd naar het resultaat, het punt is alleen dat het winterweer en drukte de boel een beetje ophoud.
Gezien het over de temperatuur/regenmeting gaat wil ik de de 2 units omwisselen, dus de slechte op dag en de goeie achter huis, mocht de ene toch uitvallen dan mis ik alleen de wind, toch gooi ik er wel even een nieuwe batterij in.

Wanneer ik dit in werking ga zetten weet ik nog niet, momenteel heeft het weer gesneeuwd dus de daken hier zijn weer eens super glad, in Holwerd was zelfs sneeuw geen probleem geweest dus dat was zo gedaan.
Ik hou je verder op de hoogte naar de metingen of het veel uitmaakt, moet uiteraard wel een dak zijn met flink wat neerslag (10mm) en flink wat wind, helaas is dit niet altijd het geval :(
Door SpeedyGJ
Helaas ben ik er niet meer aan toegekomen om dit allemaal te testen en ik vind het allemaal wel prima zo.
Tuinmantom had interesse in deze unit dus van mij mag hij em overnemen indien hij nog wil.
Ben je ook geïnteresseerd? Laat het me weten want mocht hij em niet meer willen hebben kan die naar de volgende :)
Gezien die persoon 2-8-2013 voor het laatst was ingelogd zal ik hem nog even mailtje sturen hierover :)

Prijs blijft staan 50 euro EXC!
Door tuinmantom
Ik heb even terug een aparte anemometer overgenomen en ben bezig met de transmitter kit, dus ik ben een andere richting opgegaan en heb ik in feite geen nood meer aan een 2de davis vue voor aparte windmeting...succes nog met de verkoop