Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door Ws Brielle
Kort geleden heb ik op dit forum een topic geopend met de mededeling dat mijn windmeter verwijderd moest worden.
Dit was niet de eerste keer, maar een nieuwe locatie werd steeds gevonden.
Nu spijt het mij te moeten mededelen dat een nieuwe opstelplek niet gevonden is.

Nu heerst bij mij grote twijfel of ik de hobby moet doorzetten, of er beter mee kan stoppen.
Mijn inziens heeft het allemaal niet veel zin zonder windmeting. Ik heb eerder lange tijd zonder moeten stellen maar dat is niks.

Hierbij dus een interessepeiling naar mijn VP2 set. Mocht er interesse zijn om de hele set over te nemen, zal ik dat dan overwegen.

- Davis Vantage Pro 2
- Seriële datalogger
- Geventileerde weerhut
- Solar sensor
- Extra temp sensor transmitter kit (voor 10 cm temp meting)
- Windmeter transmitter kit
- Weatherlink

Het speciale aan deze zet is dat de windmeter transmitter uitgevoerd is als long range zender, door middel van een richtantenne.
Hierdoor is het bereik probleemloos meer dan 400 meter gebleken. Gezien de signaalwaarden is dit onder gunstige omstandigheden waarschijnlijk gemakkelijk te verdubbelen.
Het console is uitgevoerd met een versterkende omnidirectionele antenne.

Al met al vind ik het ontzettend jammer en zonde dit te moeten overwegen, maar het lijkt erop dat het niet anders is.

WS Brielle
Door relin
Jammer dat je deze beslissing overweegt. Als ik het zo lees is het een weloverwogen keuze.

Weet niet of het brutaal is om te vragen, maar is er ook een richtprijs en wat is het bouwjaar van de VP2?

Als je het niet wil posten kan het ook in een PM.

Groeten Remko
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Ik snap het niet helemaal,

Zojuist ff het andere Topic gelezen maar er is toch zeker wel een andere locatie voor de windmeter?

Bij je eigen op de schoorsteen of in de tuin aan een mastje op de schuur bijvoorbeeld.

Het zal erg zonde zijn je hobby op te geven hiervoor, Er is vast wel een plekje te vinden voor je Windmeter.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden
Door Ws Brielle
Dat is niet brutaal, dat had ik meteen mee moeten nemen in de OP.
Set komt bij weerstationkopen.nl vandaan en is uit 2009.
Als ik nu de nieuwprijs optel is dat 1329 excl de extra antennes a 250 incl kabel.

Bij serieuze interesse mag je ook een PM sturen.

relin schrijft:
Jammer dat je deze beslissing overweegt. Als ik het zo lees is het een weloverwogen keuze.

Weet niet of het brutaal is om te vragen, maar is er ook een richtprijs en wat is het bouwjaar van de VP2?

Als je het niet wil posten kan het ook in een PM.

Groeten Remko
Door relin
Omdat ik vroeg naar een richtprijs zal ik ook op jouw bericht weer reageren. Na de nieuwwaarde gezien te hebben zal het voor mij te duur zijn om het over te nemen.

Gr Remko
Al met al vind ik het ontzettend jammer en zonde dit te moeten overwegen, maar het lijkt erop dat het niet anders is.

WS Brielle

Ik zal deze keuze nog maar eens heel goed overwegen, Is toch zonde dat je om de Wind de hobby opgeeft, Ik zou het niet doen , Slaap er nog een Nachtje over ;)

Voor die Windmeter is echt wel een plekje te vinden , Ik meet ook maar vanaf mijn schuurdak en niet op 10 meter hoogte hoor maar op 6 a 7 meter, nou boeien dan.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden
Door pb2rdf
@WS Brielle

Wat is nu eigenlijk precies het probleem ?

Als er bezwaren tegen je windmeter zijn, maak er dan een antenne opstelplaats van.
Antennes tot 5m hoogte, gemeten vanaf de voet of het dak, zijn vergunningsvrij en kunnen in principe zonder harde redenen niet geweigerd worden.

Dus heroverweeg je beslissing, tenzij je er echt vanaf wilt.

grtn, Peter
Door Ws Brielle
Ga er maar vanuit dat dit een zeer wel overwogen beslissing is.
Ik begrijp dat jullie commentaar met de beste bedoelingen is, maar alle mogelijke opties zijn echt de revue wel gepasseerd.
Woon je dan in een grot of zo????

Er is toch wel plaats voor een Windmeter ? kom zeg

Zet hem voor mijn part in je tuin op een meter hoog of aan een balkon weet ik veel wat, Hoe is je woonsituatie daar dan? Heb je een Tuin ?

Heb je een tuin, dan kan er een Wind meter staan, heb je een balkon dan kan het ook. Ik snap het probleem hier nog steeds niet en dat blijft ook als er zon vaag antwoord wordt gegeven.

Graag uitleg over je woonsituatie, dan kunnen we met je meedenken ;)

Mvg,

martijn

Ws Coevorden
Door Ws Brielle
Laat ik duidelijker zijn.

1. Er is geen nieuwe opstelplek beschikbaar, punt.
2. Ik heb besloten om de set weg te doen.
3. Bedankt voor het meeleven, maar daar heb ik geen verdere behoefte aan. Het topic is bedoeld als interessepeiling naar mogelijke overname van de spullen.

Ik heb besloten een vraagprijs te hanteren van 900 euro.