Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Pringelz
Neen, het bestand bestaat uit een .PSD file die je altijd kan bewerken en veranderen. Zo hoef je nooit de kaarten opnieuw op te bouwen. Alles blijft zeg maar staan, maar je kan het aanpassen. In die file zitten alle layers, met de weericoontjes, temperaturen, etc.. Ik kan deze aanpassen wanneer ik wil, op dat programma kan je je layers ook onzichtbaar maken. Dus kan je andere layers zichtbaar maken, en die ervoor onzichtbaar, zodat er ook andere icoontjes komen, bv. Zonnig ipv bewolkt.

Dit neemt niet veel tijd in beslag, ik heb wel elke morgend tijd om deze aan te passen zo ongeveer een 2 min.

Grtz
Door poldeleeuw
Het is natuurlijk wel leuk en mooi maar niet automatisch...
Heb gisteren eens naar Frank Deboosere mail gestuurd om te vragen als dat mogelijk is met hun kaarten en hij gaf mij deze link: http://www.kmi.be/meteo/view/nl/1627713 ... ile=494539

Maar dat is dus niet wat ik zoek en je kan het ook niet aanpassen aan een eigen stijl.
Heb dan maar nog eens dezelfde mail naar het KMI zelf gestuurd maar ik verwacht hetzelfde antwoord, dusja... Denk dat we iemand gaan moeten aanspreken met programmeer skills die zo een script kan schrijven.
Door Pringelz
Inderdaad het is niet automatisch, maar het leuke eraan is dat het je eigen kaarten zijn. En ja, dat had ik ook al gezien bij het KMI die gadgets. Hoop dat ze ooit eens wat vrijgeven, zoals het KNMI doet bij het weerbericht.

Wouter
Door teesee64
Het kan wel automatisch, maar je hebt het probleem dat je aan de weerdata moet zien te komen van het KMI. Helaas is het dan ook nog eens niet zomaar toegestaan om de gegevens van het KMI vrij te gebruiken. Het KMI schijnt daar moeilijk over te doen.

Ik heb op mijn website zo'n kaartje staan voor Friesland. Deze word ieder uur automatisch ververst.

http://www.weerstation-lemmer.nl/

Groet,
Theo
Door Pringelz
Inderdaad zoals Theo zegt, het KMI geeft het weerbericht niet vrij in een script. Heb onlangs ook al een mail gehad van het KMI, omdat ze dachten dat ik info van hun weerkaarten overnam. Maar dus vertelde ik dat ik ze helemaal zelf heb gemaakt, en was het geen probleem. Maar ze zijn heel streng in verband met info vrijgeven..
Door Snarf2000
Flauw van het KMI.
Het KNMI zegt er het volgende over (via mail gekregen)

. Het is zo dat het materiaal op de KNMI-website door iedereen gebruikt mag worden, onder de bronvermelding KNMI (liefst met een link naar www.knmi.nl). Het principe is dat het KNMI een overheidsinstantie is, zodat producten eigenlijk al zijn betaald met belastinggeld. Dit geldt uiteraard alleen voor gegevens afkomstig van het KNMI zelf.

Dat is in Belgié toch net zo?

Frans
Door teesee64
Snarf2000 schrijft:
Flauw van het KMI.
Het KNMI zegt er het volgende over (via mail gekregen)

. Het is zo dat het materiaal op de KNMI-website door iedereen gebruikt mag worden, onder de bronvermelding KNMI (liefst met een link naar www.knmi.nl). Het principe is dat het KNMI een overheidsinstantie is, zodat producten eigenlijk al zijn betaald met belastinggeld. Dit geldt uiteraard alleen voor gegevens afkomstig van het KNMI zelf.

Dat is in Belgié toch net zo?

Frans

Nee, In België gelden andere regels en het KNMI is niet te vergelijken met het Belgische KMI.

Een andere mogelijkheid zou zijn om gebruik te maken van de weerdata van weeramateurs ;-) Misschien dat je een aantal weeramateurs zo ver kunt krijgen dat ze mee willen werken.

Groet,
Theo