Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door jorissynaeve
Luc schrijft:
mennohordijk schrijft:
OIk dacht dat voor Android apps JAVA een must was, maar ik begrijp uit jouw bericht dat dit ook via PHP kan?

Ik geloof dat hij php gebruikt om de clientraw te parsen zodat de php een formaat weergeeft dat de java-android-applicatie kan inlezen.
De applicatie is dus wel in java geschreven geloof ik.
Door Freeze
Leuk onderwerp!

Ben zelf laatst ook even bezig geweest om voor de iPhone / iPad een 'webapp' te maken. Een handig hulpmiddel hierin is de iWebKit van SnippetSpace.

Ik kwam ergens ook een (java)scriptje tegen waarbij rechtsboven in de app een klein pop-upje kwam met "toevoegen aan beginscherm". Op die manier plaats je een icoontje op te scherm met toegang tot de app.
Door eugel
mennohordijk schrijft:
Misschien kan ik in samenwerking met een aantal van jullie de App ook geschikt maken voor andere software en websites. En uiteraard ga ik de applicatie uitbreiden met meer gegevens en met historische overzichten en vooruitzichten.

Vraag of er misschien in de toekomst een versie voor Cumulus komt? (iphone ;) )
Door Freeze
Is er een mogelijkhed om een android app te testen als te geen android smartphone hebt? Ik heb zitten zoeken naar een online simulator maar kon niets vinden...

Iemand een suggestie?
Door mennohordijk
Freeze schrijft:
Is er een mogelijkhed om een android app te testen als te geen android smartphone hebt? Ik heb zitten zoeken naar een online simulator maar kon niets vinden...

Iemand een suggestie?

De enige manier is volgens mij de Android ontwikkelomgeving optuigen. Dan krijg je de beschikking over een emulator. Moet je wel weer de nodige kennis voor hebben.

http://developer.android.com/sdk/index.html