Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door fotogw
Hallo allemaal,

Ik maak op dit moment backups van alle bestanden van het weerstation, maar ik wil eigenlijk een 1-op-1 kopie van de hele C-schijf, (dus inclusief alle systeembestanden) maken naar een externe schijf die via Firewire is aangesloten op de PC. Nou gebruik ik verder alleen Macs, en daarop is Timemachine geïnstalleerd, en door Timemachine worden en om het uur automatisch backups gemaakt, zodat je ook terug kunt naar oudere versies, én je kunt van deze backup gewoon een opstartschijf aanmaken van de laatste goede backup.
Hier komt de vraag;
Weet iemand een (betaalbaar/gratis...) programma voor de PC die ongeveer de zelfde functies biedt als Apple Timemachine? Er zijn momenten dat Google veel te véél antwoorden geeft:dry:

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door weerinzeeland
Hoi Gerhard,

Welk OS gebruik je? en welke versie? windows 7 pro en enterprise beschikt over backup software. waar je een systemstate van kan maken. Dit zou natuurlijk een oplossing zijn. Maar dan is het handig om te weten welk OS je gebruikt. Alternatieve software is er ook natuurlijk. zoals Norton Ghost. etc.

Gr,
Bart
Door fotogw
weerinzeeland schrijft:
Hoi Gerhard,

Welk OS gebruik je? en welke versie? windows 7 pro en enterprise beschikt over backup software. waar je een systemstate van kan maken. Dit zou natuurlijk een oplossing zijn. Maar dan is het handig om te weten welk OS je gebruikt. Alternatieve software is er ook natuurlijk. zoals Norton Ghost. etc.

Gr,
Bart

Hallo Bart,

Ja, dat had ik er bij moeten zetten natuurlijk! PC-tje draait op Windows Vista home premium. Ik heb een externe Firewire (of USB ) schijf, en ik backup nu de Weather-Display bestanden naar een Synology-servertje

Gerhard