Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door poldeleeuw
Na een lange periode van onderbreking is Weerstation Brugge: http://weerstation-brugge.be terug online.

Alle regionale weersinfo is er te vinden: actuele toestand, vooruitzichten, grafieken en exclusief ook de lokale waterpeilen van de Brugse wateren.

Neem gerust eens een bezoekje en laat maar iets weten over je bevindingen of suggesties.

Groetjes, Joeri.
Door nitrx
poldeleeuw schrijft:
Neem gerust eens een bezoekje en laat maar iets weten over je bevindingen of suggesties.

Groetjes, Joeri.

Nette website, alleen lijkt het me sterk dat de luchtdruk momenteel zo laag is 995 hPa en laagste vandaag 977 hPa , dat is wel een flinke depressie.

Groet Ron
Door poldeleeuw
Ja, de luchtdruk is de relatieve luchtdruk. Ik vindt het niet om de absolute luchtdruk door te geven.

Gebruik wswin in combinatie met software Easyweather van weerstation ws 4000.
Door nitrx
poldeleeuw schrijft:
Ja, de luchtdruk is de relatieve luchtdruk. Ik vindt het niet om de absolute luchtdruk door te geven.

Gebruik wswin in combinatie met software Easyweather van weerstation ws 4000.

Relatieve luchtdruk ten opzichte van wat, dus je leeft op een berg ?? Doorgaans worden voor weerstations nooit de absolute luchtdruk doorgegeven maar gecocrrigeerd naar zeeniveau, bezoekers met een goed afgestelde barometer zullen wel raar opkijken.
Door poldeleeuw
Ik denk dat je mij ergens verkeerd begrepen hebt. Ik stuur de data naar wswin via een DAT file vanuit Easyweather software. In Easyweather staat hij nochtans ingesteld op de absolute luchtdruk. Ook op het weerstation staat deze op absolute druk. Echter haalt wswin er de relatieve druk uit en stuurt die door naar sites zoals HWA.

Ik weet niet hoe ik hem de absolute druk kan doen uitlezen en doorsturen.
Door WeerstationGraveNL
Ik heb daar pas ook mee zitten vechten.
Nou valt het in onze omgeving wel mee met de verschillen qua hoogte, maar om luchtdruk met elkaar te kunnen vergelijken wordt de lokale (absolute) luchtdruk omgerekend naar de (relatieve) luchtdruk op zeeniveau.
Weerstations gebruiken dus de relatieve luchtdruk.