Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door poldeleeuw
Hallo allemaal,

Zoals jullie wel weten beheer ik de website weatherwatch.be. Helaas is het forum op de site een totale flop geworden door waarschijnlijk andere weerforums die meer aantrek hebben en die er ook eerder waren.

Nu zou ik wel weatherwatch willen behouden maar ik weet niet zo direct op welke manier. Ik kan er een blog van maken maar er zijn ook al zoveel blogs over het weer.

Via deze weg zou ik graag te weten komen hoe ik de site terug echt interessant kan maken zodat de site wat in populariteit toeneemt. Zijn er dingen die jullie graag nog zouden willen zien op een weersite die er nog niet zijn?

Ik vraag dit zeker niet om wat reclame voor de site maken maar gewoon om de site terug aantrekkelijker te maken voor het grote publiek (dus ook voor jullie).

Alvast bedankt voor jullie tips. Ook mensen die willen meewerken zijn van harte welkom.

Joeri.
Door Snarf2000
Richt je eerst op je eigen omgeving cq land.
Als je daar successen boekt kun je verder gaan.

Onderaan beginnen en met kleine stapjes vooruit.
Vaar niet mee op de successen van een andere site.
(denk aan KMI, KNMI, Buienradar en HWA)
Maak je eigen site zo, dat deze zich onderscheid van andere websites.

En last but not least.
Zorg dat je website stabiel draait, maak vooral geen grote veranderingen, en ga dan pas promoten.

Iedere week een ander cms of layout gaat echt niet ten goede aan je website.

Frans
Door poldeleeuw
Ik wil de site wel anders maken zoals de rest maar ik weet niet zo direct hoe. Als ik wat ideeën krijg van andere mensen kan ik dan daarop inspelen.
Door Overijse
Je hebt een weerstation.
Je hebt de kennis hoe je een site maakt.
Je zit in een extra toeristische regio waar lokale inwoners en toeristen op zoek zijn naar lokale gegevens van/over het weer in je regio, want er is geen andere in de buurt.

Oplossing : bedien de lokale inwoners en (toekomstige) toeristen van je regio met gegevens over het lokale weer.
Door WillemMoes
Bedankt voor de tip, ik zit hier ook in een regio met veel wielerteroristen :-)
Ik ga beslist een toeristisch deel uitbouwen.
Dat zijn meestal 50 plussers en al een geluk dat ze niet zo'n moeilijk woord als weatherwatch voor Moerzeke moeten intypen.
Goedklinkend woord maar voor lokaal toerisme?
Joeri zal wel nog jong zijn :-)
Nog een tip voor Joeri, de tekst in het Menu is niet zo goed leesbaar, de letters staan wat dicht bij elkaar. Je is niet ingevuld en er zijn geen meta name="discription", meta name="keywords". Ook staat er weinig tekst op de pagina's en Google bekijkt die tekst om je een ranking te geven.
Verder vind ik het wel een mooie site.
Nu ben ik na een jaar aan 150 bezoekers per dag en dat vind ik niet slecht voor een lokale weersite. Elke maand komen er bij. Webcam, bliksemdetectie en de neerslaginfo met de lokale temperatuur en eens een nieuwsbericht wordt gesmaakt.
Zonder grote veranderingen toch telkens iets nieuw en alles up to date houden natuurlijk, geen 'nieuws' dagen laten staan.

www.meteomoes.be
Door poldeleeuw
Ik heb besloten om weatherwatch te laten voor wat het is en terug mijn site weerstation-brugge.be te openen. Dat is een regionale naam en die wordt gemakkelijk gevonden. Om de site wat te promoten zal ik de streekkrant contacteren. Misschien zijn ze wel geïnteresseerd voor een artikel. Is dan altijd mooie reclame.
Door Mike
Je zou je domein weatherwatch.be misschien een tijdje nog kunnen laten doorlinken naar weerstation-brugge.be, dan behoud je iig je huidige bezoekers nog.

Ik zie dat hij nu gewoon OFFline is, tsja dan zijn je bezoekers snel weg :S .

Ik krijg tenminste onderstaande te zien :

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Door Pringelz
Hallo Joeri,

Jammer dat het zo moet lopen met weatherwatch, toen ik op het forum kwam was het toch nog goed actief. Maar na die crash of hack op de website was alles precies weg ?

En een weerstation in Brugge is ook mooi, zijn veel toeristen en het ligt aan de kust.

Groeten,

Wouter