Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Snarf2000
En dat is nog niet zo gemakkelijk als je je eigen "look and feel" wilt behouden.

Ik loop al een hele tijd rond met het idee om mijn website om te bouwen naar een css website. Urenlang zoeken naar iets wat een beetje in mijn straatje valt.
Eindelijk heb ik er eentje gevonden die lekker simpel is.
Maar ook kom ik daar meteen problemen tegen.

Aan de linker kant wil ik mijn ouderwetse accordion menu (js).
Deze heb ik kunnen plaatsen in een nieuwe pagina (zie link "over meteo noord west")
Maar alles wat ik in dat menu aanklik wordt geopend in een nieuwe pagina.
En dat is nou net niet wat ik wil.

Mijn wens is dat, wanneer ik een linkje aanklik, deze geopend wordt in de "content".
Maar ik krijg dat niet voor elkaar.

Zoals het nu staat zou ik van elke pagina een nieuwe kopie van de index.html moeten maken en daarin de inhoud voor elke pagina aan moeten passen.
Dat betekent ook, wanneer ik een menu wijziging doorvoer, deze op alle pagina's moet aanpassen.:(
En daar wordt IK nou eens niet vrolijk van.

Is er iemand die mijn een klein stukje op weg wil helpen?
OF,.. is dit niet mogelijk?:S

Een eerste aanzet staat als voorbeeld HIER

AL de bestanden zijn als bijlage bijgevoegd.

Alvast mijn dank.

Frans
Bijlagen
(38.71 KiB) 197 keer gedownload
Door wvdkuil
Snarf2000 schrijft:
En dat is nog niet zo gemakkelijk als je je eigen "look and feel" wilt behouden.

Ik loop al een hele tijd rond met het idee om mijn website om te bouwen naar een css website. Urenlang zoeken naar iets wat een beetje in mijn straatje valt.
Eindelijk heb ik er eentje gevonden die lekker simpel is.
Maar ook kom ik daar meteen problemen tegen.

Aan de linker kant wil ik mijn ouderwetse accordion menu (js).
Deze heb ik kunnen plaatsen in een nieuwe pagina (zie link "over meteo noord west")
Maar alles wat ik in dat menu aanklik wordt geopend in een nieuwe pagina.
En dat is nou net niet wat ik wil.

Mijn wens is dat, wanneer ik een linkje aanklik, deze geopend wordt in de "content".
Maar ik krijg dat niet voor elkaar.

Zoals het nu staat zou ik van elke pagina een nieuwe kopie van de index.html moeten maken en daarin de inhoud voor elke pagina aan moeten passen.
Dat betekent ook, wanneer ik een menu wijziging doorvoer, deze op alle pagina's moet aanpassen.:(
En daar wordt IK nou eens niet vrolijk van.

Frans

Als je PHP zou willen overwegen, maak je 1 pagina met html voor alleen de content per pagina van je website.
En dan include ja die delen vooraf aan de content en na de die content.
Zo werkt de saratoga template ook.
Iedere pagina 1 aparte file die je vanuit het menu aanroept. En dat menu en alle overige standaard zaken worden via een include in iedere pagina meegenomen. Als iets standaards wijzigt (bijvoorbeeld een nieuwe menu regel, of een wijziging in de footer) dan hoef je dat maar op 1 plaats aan te passen.

Maar dan gebruik je dus php als extensie voor iedere pagina, hoewel wat je wil schrijven gewoon html is met een paar includes binnen php tags.
Ik weet niet of het met alleen html en css te realiseren is, maar ik zal dit onderwerp zeker blijven volgen.

Groeten, Wim van der Kuil
www.weerstation-wilsele.be
Door Snarf2000
Hallo Wim.

ALLE files staan in de bijlage.
Jou zou zo een voorzetje kunnen geven :laugh:

PHP is ook geen probleem hoor, daar redt ik mij ook wel mee.
Het uiteindelijk doel is om de site zoekmachine vriendelijk te maken.
Zodat men niet op een losse pagina komt, zoals bv http://www.meteonoordwest.nl/mnw/station.htm

Hier mist alles van mijn website zoals mijn menu, headers, etc.

Maar ik hoop op een eerste aanzetje, welke iemand zo zou kunnen maken uit de bijlage en deze weer terug te plaatsen.

Grt Frans
Door wvdkuil
Snarf2000 schrijft:
Hallo Wim.

ALLE files staan in de bijlage.
Jou zou zo een voorzetje kunnen geven :laugh:

PHP is ook geen probleem hoor, daar redt ik mij ook wel mee.
Het uiteindelijk doel is om de site zoekmachine vriendelijk te maken.
Zodat men niet op een losse pagina komt, zoals bv http://www.meteonoordwest.nl/mnw/station.htm

Hier mist alles van mijn website zoals mijn menu, headers, etc.

Maar ik hoop op een eerste aanzetje, welke iemand zo zou kunnen maken uit de bijlage en deze weer terug te plaatsen.

Grt Frans

U vraagt, wij draaien.
Dezelfde map plus index.php head.php en footer.php en een extra new page.php
Start nu index.php in plaats van index.html en je krijgt exact dezelfde output.
maak nieuwe pagina's door index.php te kopieren, nieuwe naam en nieuwe content.
WIJZIG ALLEEN binnen het commentaar, dus niet de twee regels met PHP
Bijlagen
(49.05 KiB) 183 keer gedownload
Door Snarf2000
[size=4]Vriend !!![/size]

Ik denk dat ik zo een heel eind op weg ben.
Ik heb mijn menu er in geknutseld en moet nu eerst 1 ding doen.
NL: Alle pagina's (eenmalig) aanpassen.
Leuk klusje voor de komende dagen.
Dan ook maar meteen daarbij de css aanpassen en dan kan Meteo Noord West er weer een paar jaar tegen.

Ik heb nog een paar dagen vrij, dus deze zullen goed van pas komen.

@Wim, Hartelijk dank voor de opzet.

Frans