Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wsEpe
ik heb het volgende probleem met weatherlink: ftp upload wil niet omdat er teveel (=8)verbindingen zijn met de hostingprovider. hij probeert dus een 9e verbinding op te zetten en die wordt dat geweigerd met als gevolg geen upload. Normaal is er altijd maar 1 verbinding nodig en in gebruik. Gebruik van een ander ftp-programma wil dus ook niet.

Vanaf een ander IP-adres kan ik dus wel zonder problemen inloggen en uploaden naar een andere website gaat ook zonder problemen. Probleem is dus echt aantal verbindingen van dit IP-adres.

Zowel de laptop en modem zijn al 15 min. stroomloos gemaakt en opnieuw opgestart, maar het probleem blijft.

Netstat geeft geen rare verbindingen aan, dus ik weet het nu ook niet meer hoe dit op te lossen.

Upload naar hwa/site is nu voor even veilig gesteld door naar een andere website te uploaden en via een cronjob de bestanden weer te kopiëren naar de site.

iemand hier die kan vertellen of dit nu een provider probleem is of een weatherlink probleem, dat deze verbindingen niet vrijgegeven worden.

En heeft iemand een oplossing hiervoor. Is er nog een manier om de verbindingen te zien en deze te killen?
Door wsMaurik
Volgens mij moet je via het inloggen bij je provider een overzicht van de hudige ftp-connecties kunnen krijgen. Hoe is afhankelijk van welk systeem er gebruikt wordt.

Wat WL betreft vond ik de ftp-verbindingen altijd een probleem. Daarom gebruik ik nu alleen een lokale upload naar een folder. Het programma Fling (oude gratis versie) verzorgd elke x minuten een upload van alle gewijzigde bestanden.
WL kan ook een logfile aanmaken met daarin de ftp connecties misschien leer je daar iets meer uit.

succes
Door wsEpe
wsMaurik schrijft:
Volgens mij moet je via het inloggen bij je provider een overzicht van de huidige ftp-connecties kunnen krijgen. Hoe is afhankelijk van welk systeem er gebruikt wordt.

Dat was hem.. Via cpanel is er een optie FTP Sessie controle. Hierin kun je openstaande verbindingen bekijken en ook verbreken. Bedankt. Blijkbaar waren er in de laatste week bepaalde verbindingen niet goed afgebroken na de upload.
Extra software laten draaien vind ik met WL niet altijd nodig. Als er niet teveel of te vaak een upload is, is het goed te doen met WL. Draai je extra uploads en daarnaast WD ofzo is het inderdaad handig om met Fling of FlashFXP te gaan werken.