wvdkuil schrijft:
Overijse schrijft:
Versoepeling cookiewet Nederland op komst ???? U kunt nog reageren op het wetsvoorstel tot 1 juli via http://internetconsultatie.nl/cookiebepaling.
Voor België is het vooralsnog duidelijk informeren over het plaatsen en het gebruik ervan en bezoekers duidelijk maken hoe ze cookies kunnen beheren, verwijderen of weigeren.
Wie houdt er rekening mee en wie heeft het al toegepast?
Grtz
Kris
Sinds release 2 is er in de template een cookie vraag ingebouwd die wordt alleen gesteld als de gebruiker kiest voor een een afwijkend gebruik voor kleuren en maateenheden.
Volgens mij hoeft dat niet eens omdat dat "functionele" cookies zijn. Maar om het gezeur voor te zijn is dat zo ingebouwd. Als de gebruiker dat weigert worden meteen eventuele oude cookies verwijderd.
http://www.weerstation-leuven.be/weather2/index.php?p=16&wp=MH
Als je dit wilt bekijken en de cookie vraag komt niet, dan ben je binnen een maand op de site geweest en zijn de cookies nog niet verlopen. Klik dan even op "zet alles terug naar beginwaardes' en roep de pagina opnieuw op.
Het probleem van cookies op onze sites zit in de "tracking" cookies die de reclame regelen op een site. En standaard maakt de template daar geen gebruik van. Ik kwam er wel achter dat de shoutbox die ik had ingebouwd diverse cookies zette (zonder te vragen en zeker geen functionele cookies) dus die Shoutbox heb ik er maar weer uitgehaald.
Groeten, Wim
Probleem van de tracking cookies voor reclame, denk dat je doelt op de adsense reclame die velen gebruiken dan. Wel dat was al van voor de cookiewet verplicht om op te nemen in een privacy policy op je website, is één van de beleidsregels van Google. Ook "nitrx" had dit al gemeld een jaar geleden.
Nu komt het er op neer dat je :
Voor NL een Opt-in voor cookies nodig hebt, ook voor analytische cookies, twitterbuttons en facebook likes buttons ed, zetten ook cookies neer. Ten andere door het wetsvoorstel voor versoepeling willen ze er de analytische cookies tussenuithalen als ik het goed begrepen heb.
Voor BE is het makkelijker, gewoon op een duidelijke wijze informeren welke cookies gebruikt en geplaatst (alle soorten dus, functionele, analystische, reclame, social media cookies, ea inclusief) worden en informeren hoe de bezoekers deze kunnen beheren, verwijderen of weigeren.
Grtz
Kris