Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wilma
Beste weermannnen en vrouwen

We hebben pas een tfa primus geplaatst en op de computer wd geistalleerd onder windows 7. Na enig gestoei hebben we nou een overzichtelijk beeld met tijd zon en maan en getijden in wd.

Waar we geen idee van hebben hoe nu verder, we willen nml een website maken.
Wat zijn de volgende stappen ? ftp instellen zal wel lukken maar hoe haal ik gegevens uit wd die op de website komen en bouw je eerst een website met een html programma of andersom. We willen best spitten in een en ander maar wie zet ons met de neus de goede kant op.

Met vriendelijke groet
Wilma en Paul Lustenhouwer
Door Snarf2000
Met deze instellingen wijzigen, kom je al een heel eind op weg.
Klik vooral op alle tabbladen en wijzig niet te veel in 1 keer.
Dan weet je niet meer wat je hebt gedaan en raak je het overzicht kwijt.

Succes.

Frans
Bijlagen
Knipsel-aacc1ce0afc6db3b47042ed0bd87a497.JPG
Knipsel-aacc1ce0afc6db3b47042ed0bd87a497.JPG (125.94 KiB) 2292 keer bekeken
Door FrontRunner
Beste Wilma en Paul,

Kijk eens hier: http://saratoga-weather.org/wxtemplates/index.php

Het betreft een geheel gratis website template, welke redelijk eenvoudig te installeren is. Op de website worden stap-voor-stap-instructies gegeven hoe je de website moet opzetten, welke instellingen je moet aanpassen in Weather Display etc.

Mocht je hulp nodig hebben, dan wil ik jullie wel helpen.

- Egon
Door Plaat
De meest logische volgorde lijkt mij is eerst eens te overdenken van wat wil ik publiceren. In deze dus de weer gegevens. Daar is voor nodig een weerstation en software welke dmv ftp deze kenbaar kan maken. Maar waar? Duis heb je op internet ook webruimte nodig bij een provider. Hier zijn er heel veel van. Voor zo'n € 29,00 p/j heb je al flink war ruimte beschikbaar. Dan hoe en waarmee maak je een geschikte website. Heb je kennis van HTML prima zo niet kijk dan naar iets waarmee je kant en klare grafieken en overzichten kan publiceren. Je kan ook een CMS (Content Management System) maken en daar de weerstation informatie in onder brengen. Persoonlijk heb ik al vele van deze sites (gratis) opgezet waar de eigenaar dan zelf verder mee kan uitbreiden. Wil je meer info dan lees ik dat wel.
Zie o.a. mijn weerstation website voor Oosterzee in Friesland.
http://www.plaatinfo.nl/Weerstation-Oosterzee/
Door Rinus
Beste Wilma en Paul,

Kijk hier eens goed naar of er iets van je gading bijzit, ik denk het wel.

grt, Rinus.