Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door dualfoot
Php in wordpress moet wel lukken maar mijn grootste zorg is hoe ik die data in een kan opvragen. Heeft u misschien ergens een script dat ik als voorbeeld kan gebruiken? Ik heb ook al op internet gezocht en daar heb ik alleen deze parser gevonden.
Stel dat ik field 4 : outside temp wil opvragen hoe doe ik dit dan? (http://www.weer.fbloo.nl/test2/clientraw.php)

Ik ben echt een beginner in php dus ik zal nog veel moeten leren!

Frank
Door wslangerak
Ik adviseer iedereen met dit soort vragen om zich toch eens te verdiepen in PHP alvorens meteen alle data van een weerstation op een website te willen krijgen. Het gaat echt niet vanzelf. Iedereen die nu een "mooie" website heeft, heeft het ook eerst moeten leren. Een kant-en-klaar oplossing is er bijna nooit helaas....

Om je toch wat verder op weg te helpen, bjigaande file is een wat duidelijkere parser voor de clientraw-files van WD. Het is wat beter te zien wat er precies gebeurt en je hebt gelijk de nodige variabelen voorhanden (temperatuur, vochtigheid, wind enz.)

Je moet de file hernoemen in parse_clientraw.php, uploaden naar je server en in de file het juiste pad naar de clientraw-files aangeven (in regel 37: $clientraw_path ='./'; ). Als dat is gebeurd kun je met een include dit script aanroepen en met een echo de gewenste variabele aanroepen op iedere pagina in je site.

Zoiets als dit:

Code: Selecteer alles
<?php
include ("parse_clientraw.php");
echo "Temperatuur: $Temp °C<br />";
echo "Vochtigheid: $Humidity %<br />";
echo "Windsnelheid: $Wind km/u<br />";
echo "Windvlagen: $Gust km/u<br />";
?>

Hoe dit er dan uit kan zien, zie je hier: voorbeeld

't Is maar een voorbeeld, maar zo kan je de boel uiteindelijk naar jouw wensen gaan aanpassen en invoegen in je Wordpress website.

Succes!
Bijlagen
(16.5 KiB) 228 keer gedownload
Door dualfoot
Echt heel erg bedankt!

Hiermee heeft u mij echt heel erg geholpen. Zelf lukt het mij niet om een php script te schrijven maar het lezen van een script lukt mij wel. Ik ben van plan om het script nog wat te gaan uitbreiden. Php staat al een tijdje in mijn agenda, niet puur voor weersites maar ook voor mijn hobby (website's bouwen, nu nog in html/css). Alleen ik heb het momenteel te druk met mijn school (4vwo). Ik begin deze week nog met een lay-out voor mijn website en dan hoop ik hem zo snel mogelijk af te hebben!

Nogmaals bedankt!

Met vriendelijk groet,

Frank
Door petergroeneveld
dualfoot schrijft:
Php in wordpress moet wel lukken maar mijn grootste zorg is hoe ik die data in een kan opvragen. Heeft u misschien ergens een script dat ik als voorbeeld kan gebruiken? Ik heb ook al op internet gezocht en daar heb ik alleen deze parser gevonden.
Stel dat ik field 4 : outside temp wil opvragen hoe doe ik dit dan? (http://www.weer.fbloo.nl/test2/clientraw.php)

Ik ben echt een beginner in php dus ik zal nog veel moeten leren!

Frank

Allereerst ben ik het eens met het advies van Kees. ;) Eigen kennis van html en php lijkt mij ook een must en er zijn vele tutorials over te vinden. Als ik het zelf niet weet dan zoek ik het wel ergens op. Het kost wat tijd en moeite maar daar leer je zelf ook het meeste van.

Weet niet of je dit met je vraag bedoeld maar ik gebruik zelf o.a. tags uit WD testtags.txt

Hier kun je lezen hoe je de testags.txt kunt gebruiken. Laat het hernoemen naar testtags.php (dit hernoemen doe je ook in WD) en dan naar je website uploaden (ook al via WD mogelijk).

Dan kun je al een hele simpele tabel met data maken of de data zonder tabel ergens op je pagina neerzetten. ;)

Maak een php pagina, noem het bijvoorbeeld simpel.php en zet het volgende erin:

Code: Selecteer alles

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>heel simpel voorbeeld</title>

<style type="text/css">
<!--
.stijl1 {color: #000000; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:14px}
-->
</style>

</head>

<body>

<?php include "testtags.php"?>

<table align="left" class="stijl1" border="1">
  <tr align="center">
    <td>tijd</td>
    <td>datum</td>   
    <td>temperatuur</td>   
    <td>luchtdruk</td>   
    <td>luchtvochtigheid</td>   
    <td>gem. windsnelheid</td>
    <td>neerslag vandaag</td>           
  </tr>

<tr align="center">
    <td><? echo $time;?></td>
    <td><? echo $date;?></td>   
    <td><? echo $tempnodp;?> °C</td>   
    <td><? echo $baro;?></td>   
    <td><? echo $humidity;?> %</td>   
    <td><? echo $avgspd;?></td>
    <td><? echo $dayrn;?></td>           
  </tr>
</table>

<p><br/></p>
<p> </p>

<p>Of als je wilt zonder tabel:</p>

<p>
tijd: <? echo $time;?><br/>
datum: <? echo $date;?></body><br/>   
temperatuur: <? echo $tempnodp;?> °C <br/>   
luchtdruk: <? echo $baro;?><br/>   
luchtvochtigheid: <? echo $humidity;?> % <br/>     
gem. windsnelheid: <? echo $avgspd;?><br/>
neerslag vandaag: <? echo $dayrn;?><br/>           
</p>

<p>etc. etc.</p>

</body>
</html>

Het resultaat kun je hier zien. Omdat ik niet met Wordpress werk weet ik niet hoe je dat daar kunt implementeren maar jij misschien wel.

Nogmaals het is maar een uiterst simpel voorbeeld. :) Je kunt het naar believen verder uitbreiden en verfraaien.

Meer over de testtags.php zoek even op testtags op het Weather-Watch.Com Forum.

Succes.
Door petergroeneveld
Jammer, als je deze pagina met IE bekijkt dan zie je dat de code achter elkaar wordt gezet en ook buiten de layout van de pagina van HWA valt. Als je reageert of quote op het bericht dan kun je de code wel goed zien.

Met FF wordt de code wel overzichtelijk onder elkaar en binnen de layout geplaatst. ;)

Waarom, that's the question! :)
Door AenG
Een duidelijke uitleg Peter. Hier doe je veel weeramateurs een plezier mee.

Je hebt niet toevallig ook een routine om de waarden te verversen zonder de hele website opnieuw te laden.:)

gr Geert
Door dualfoot
Peter bedankt voor je duidelijke uitleg!

Ik ga nog even kijken wat makkelijker is, testtags.php uploaden of alleen de clientraw files benutten!

Wat kan ik het beste gebruiken?

Met vriendelijke groet,

Frank

ps. ben nu druk aan het designen
Door dualfoot
Peter, het wil nog niet helemaal lukken. Ik heb in mijn webfiles map testtags.txt staan. Dan heb ik bij general ftp functions heb ik bij local staan: C://Program Files/WDisplay/webfiles/testtags.txt en ik heb bij remote staan testtags.php

[img]http://weer.fbloo.nl/general.PNG[/img]

Dit doe ik toch goed of niet? Ik denk het niet want als ik in testtags.php (die wd upload) zijn de tags daar nog niet ingevuld.

Waar ga ik de mist in?

Ik zit over deze manier na te denken omdat het veel makkelijker is dan dingen uit clientraw uitlezen.

Alvast bedankt!

ps. Website design is af http://www.weer.fbloo.nl
Door wslangerak
dualfoot schrijft:
Dit doe ik toch goed of niet? Ik denk het niet want als ik in testtags.php (die wd upload) zijn de tags daar nog niet ingevuld.

Wat je nu hebt ingesteld is het uploaden van de php-file. Je moet eerst zorgen dat hij wordt gecreëerd. Dat doe je via:

Control panel > Web files/Webpage/enz. > Tabblad Custom webpage setup

Hoe je in dat scherm je instellingen moet doen zie je hier

Als je die instellingen hebt gedaan wordt de php-file gevuld met actuele data. Die php-file moet dan op de juiste wijze worden ge-upload naar je site.
Door dualfoot
Ah hij doet!

Ik zocht al naar dat schermpje maar ik kon dat niet vinden dus ik dacht oh dan zal het deze wel zijn!

Bedankt!