Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door weerstation belfeld
dit kamt uit een paket van Davis
Door WSWijk
Hoi Paul,

Dan zou je dus zoiets gaan krijgen:

http://www.weerstation-wijk.nl/non-cms/ ... lfeld.html

Alleen dan met door WD ingevulde waardes.
Heb je dat binnen WD al wel voor elkaar (het in laten vullen van de gegevens in een html file)? Met andere woorden, weet je al hoe je dat doet?

Groeten

Theo
Door weerstation belfeld
Ja Theo
ik heb van alles probeert maar het luk me niet

kan jij een paar regels voor doen hoe ik moet begine

GR Paul
Door wslangerak
Beste Paul,

Beantwoord nu eens de vraag die Theo stelt: heb je het wel voor elkaar om de data uit WD te halen en zit het probleem in het maken van de HTML-tabel? Of weet je niet hoe je de gegevens uit WD haalt?
Het scheelt zoveel als je voldoende info geeft.

Gr,
Door weerstation belfeld
ik weet datopenweerdata.htm staat op de site staat.
Door WSWijk
weerstation belfeld schrijft:
Ja Theo
ik heb van alles probeert maar het luk me niet

kan jij een paar regels voor doen hoe ik moet begine

GR Paul

Ik kan je een hint geven...

Als je enige berichten hoger kijkt, zie je een link met daarin belfeld.html.
Is dat wat je ongeveer wilt hebben?

Ik heb in HTML een tabel gemaakt. Hierin heb ik wat gegevens ingetikt.
Vervolgens moet je voor de diverse variabelen de tags gaan invullen.
Hiervoor kan je in de wdisplay directory kijken. Daar staat een bestand genaamd tagslist.txt. Hierin staan alle door wdisplay gebruikte tags (variabelen).

Vervolgens sla je je bestand op als wx.html op in een tijdelijke directory. Hernoem hem naar wx.txt en plaats hem in de webfiles directory.
Ga vervolgens naar het control panel van WD. Daar kan je bij de webfiles / webpage (het gele icoontje) de wx.txt laten invullen en converteren naar wx.html
Deze moet je dan ook daar laten uploaden naar je website. Vervolgens kan je dus de wx.html op je site tonen.

Ik heb wx.html als voorbeeldnaam genomen. Je kunt natuurlijk een eigen naam laten maken daar.

Volgens mij heb ik het zo goed weergegeven. Kan het alleen niet even voor mezelf controleren, de pc waar bij mij WD op draait is momenteel bezet...

Suc6

Theo
Door weerstation belfeld
Bedankt Theo
ik ga wat proberen je hoort van me als het lukt.
GR Paul
Door jango
@ Theo

Jij praat in dit topic steeds over WD (Weather Display)
Maar volgens mij heeft Peter WL (Weatherlink).

Om verwarring te voorkomen zou het goed zijn dat Peter even laat weten met wel software prog. hij werkt.

Een ding is in ieder geval zeker, dat iets van Davis alleen maar Weatherlink kan zijn.

Afkortingen zijn zeker voor beginners op het forum niet altijd duidelijk.

Groet, Jan
Door WSWijk
jango schrijft:
@ Theo

Jij praat in dit topic steeds over WD (Weather Display)
Maar volgens mij heeft Peter WL (Weatherlink).

Groet, Jan

@Jan: Verrek, Jan, volgens mij heb je nog gelijk ook... Hij heeft het over over een pakket van Davis. Dan denk ik dat inderdaad mijn medewerking hierbij stopt... helaas...

Weatherlink heb ik hier wel, maar totaal geen ervaring mee. (Zat inderdaad bij de Davis).

@Paul:
Kan je even een opsomming geven van de software die je gebruikt voor het weerstation en de site?
Door weerstation belfeld
De software is Weatherlink 5.9 van Davis.
de site is met joomla gemaakt