Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Willy Peters
Willy Peters schrijft:
Dag Wim,

Inmiddels met succes de template voor Cumulus geinstalleerd. Het zier er erg mooi uit. Mijn complimenten hiervoor! Volgens mij zit hier erg veel tijd in?

Ik zie alleen de grafiekjes niet die Cumulus genereerd. Met mijn FTP prog zie ik dat de trends in de map Cumulus geupload wordt. Hoe moet ik het een en ander instellen zodat ik de trends in de nieuwe template zichtbaar kan maken?

groet,

Willy

Inmiddels ben ik weer wat verder. Wil ik de grafiekjes zichtbaar maken moet ik een wijziging aanbrengen in settingsWeather.php. Dit heb ik gedaan maar nog geen resultaat. Wat doe ik verkeerd Wim? Het pad is:
www.meteowijchen.nl/Cumulus/images/temp.png
Door wvdkuil
Willy Peters schrijft:
Inmiddels ben ik weer wat verder. Wil ik de grafiekjes zichtbaar maken moet ik een wijziging aanbrengen in settingsWeather.php. Dit heb ik gedaan maar nog geen resultaat. Wat doe ik verkeerd Wim? Het pad is:
www.meteowijchen.nl/Cumulus/images/temp.png
Ja, dat is grappig. De temp.png staat zowel in '../Cumulus' als in '../Cumulus/images'

Als je zeker bent van de plaats verander dan de regel (ongeveer regel 83, maar dat kan een paar regels verschillen) in /weather/settingsWeather.php in:

Code: Selecteer alles
$SITE['graphImageDir']   = '../Cumulus/images/';

Nu staat er daar ../cumulus/images/ dus cumulus met een kleine c en het moet zijn bij jou Cumulus met een grote C
Succes, Wim
Door nitrx
Ik zie dat de maanstanden niet kloppen 'dashbord' geeft aan nieuwe maan -89 procent verlicht , het is echter afnemende maan maar 92 procent verlicht op deze lokatie.

Groet Ron
Door wvdkuil
nitrx schrijft:
Ik zie dat de maanstanden niet kloppen 'dashbord' geeft aan nieuwe maan -89 procent verlicht , het is echter afnemende maan maar 92 procent verlicht op deze lokatie.

Groet Ron
Dan moet de longitude en latitude niet correct staan.
Ron, praat je over je eigen site of over die van Willy Peters?
Ik zelf kan er pas overmorgen naar kijken omdat ik morgen de hele dag onderweg ben.
Groeten, Wim
Door Willy Peters
Dag Wim,

Het functioneerd nu. Geweldig! Ik zat dus in regel 29 te klooien. Heb te weinig kennis van php. Zal eens kijken of ik een boekje over php kan krijgen.

Wim bedankt.

Willy
Door nitrx
wvdkuil schrijft:
nitrx schrijft:

Groet Ron
Dan moet de longitude en latitude niet correct staan.
Ron, praat je over je eigen site of over die van Willy Peters?
Ik zelf kan er pas overmorgen naar kijken omdat ik morgen de hele dag onderweg ben.
Groeten, Wim

Allebei die van mij en Willy volgens mij wordt moonpercent in cumulus niet geconverteerd ? (komma's etcetera) de almanac klopt wel http://www.apeldoorn.tk/weather heeft geen haast.
Grts Ron
Door nitrx
Ik heb de maanfase opgelost door de tag in CUtags.txt te wijzigen naar

<#MoonPercentAbs> Current percentage of moon visible (always positive)

deze was <#MoonPercent> Current percentage of moon visible (negative value indicates 'waning' )

Het probleem is hiermee opgelost de waarden zijn nu gelijk met die van de almanak.

Vr. grt. Ron
Door wvdkuil
nitrx schrijft:
Ik heb de maanfase opgelost door de tag in CUtags.txt te wijzigen naar
<#MoonPercentAbs> Current percentage of moon visible (always positive)
En weer bedankt Ron,
Ik zal de downloads aanpassen zodat ook toekomstige gebruikers een juiste tekst zien.
Was me tot op heden niet opgevallen, pas na de volle maan zijn er volgens mij verschillen ontstaan?
Groeten, Wim
Door nitrx
Ik zal de downloads aanpassen zodat ook toekomstige gebruikers een juiste tekst zien.
Was me tot op heden niet opgevallen, pas na de volle maan zijn er volgens mij verschillen ontstaan?
Groeten, Wim

Ik denk dat het inderdaad daarna is ontstaan want vorige week was er niets aan de hand, zeker weten doe ik het niet.

Groeten Ron
Door wvdkuil
Soil moisture is nu ook beschikbaar voor Cumulus
http://www.weerstation-leuven.be/weatherCU/index.php?p=10
Met het huidige Beta release van Cumulus (version 1.9.3 b 1047) | zijn er ook "soil temperature" en "soil moisture" weereenheden beschikbaar.
Vooralsnog levert Cumulus alleen de huidige vochtigheid en temperatuur maar zoals te verwachten is zullen over korte tijd ook wel min en max waardes volgen. Tenminste als Cumulus gebruikers met een Vantage station die "soil" uitbreidingen gaan gebruiken.
Vooralsnog is de template erop aangepast. Zodra min/max velden beschikbaar komen vanuit Cumulus dan zullen die ok afgebeeld worden in de template.

Ook hier nog een verzoek:
Wat willen gebruikers van de "leaf wetness" sensors afgebeeld zien op hun website?
Hoe moet ik dat relateren aan de andere weerparameters?

Groeten vanuit een zonnig Wilsele,
Wim
Template: www.weerstation-leuven.be
Website: www.weerstation-wilsele.be