Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Snarf2000
In de reactie van regards staat als bijlage "Digital_ttf.zip"
.
Dan de fontsize ietsje groter maken.

voila.
Zie hier het resultaat.
Afbeelding
Door Mike
Snarf2000 schrijft:
Een normale banner weegt 12Kb
De console weegt liefst 130 Kb (=factor 10)

Ik heb gelukkig nog geen problemen met mijn provider en wordt gewaarschuwd als ik de Fair Use Policy overtreed.
Dan krijg ik twee weken de tijd om het op te lossen.
Dat gebeurt bij 10x het gemiddelde website verkeer.
Ik hoop maar dat ik op een drukke server zit B)

Nu heb ik sinds een paar weken de console op mijn voorpagina staan, maar overweeg om weer terug te gaan naar de vorige configuratie met WDL.
Dat is 1x de flash inladen en daarna 1Kb per 5 seconden voor de clientraw.txt
Dat scheelt een helebol gigs.

Ff afwachten of ik hem aanhoud of de console de nek omdraai.

Frans

(Al het leuke werk voor nix?):S

Maar ik zie dat je hem nu ook in dit topic hebt staan, was het niet wat slimmer om gewoon een afbeelding te plaatsen i.p.v nu het plaatje wat steeds automatisch ververst?, dit zijn onnodige kb's, toch?, zo schieten de gyg's idd je om de oren, dit topic wordt nogal druk bezocht zie ik :laugh:
Door Snarf2000
Zolang ik geen mailtje van mijn provider krijg, geen centje pijn.
Verwijderen kan altijd nog B)

Frans
Door petergroeneveld
Voor de mensen die een Davis VP2 Plus versie hebben, dus met solar en UV sensor, is er een nieuwe uitgave van de Live Console verkrijgbaar. Nu compleet met de grafieken, werkende knoppen, scrollend weerbericht etc. Ook is het geschikt voor de Davis VUE.

Hier kun je de console al werkend op mijn site zien.

Voor meer info en download van het script even dit topic volgen. Het script is in enkele minuten gereed dus simpelweg 4 paden in 2 files correct aangeven voor je eigen gegevens en dan gaat het werken.

Succes. :)
Door SpeedyGJ
Wow bedankt! Dat ziet er super uit zeg! Ik zal eens gaan kijken :)
Ook die grafieken + klikbaar van de knoppen is een geweldig idee :)
Door SpeedyGJ
Het klinkt allemaal simpel maar ik krijg het voor geen mogelijkheid aan de praat, alles goed ingesteld maar blijft de error getting data houden :(
Door petergroeneveld
SpeedyGJ schrijft:
Het klinkt allemaal simpel maar ik krijg het voor geen mogelijkheid aan de praat, alles goed ingesteld maar blijft de error getting data houden :(

Gerrit-Jan moet ik je nou alles voorzeggen. :laugh:

De volgende bestanden moet je op je website hebben staan want je hebt ze nodig:
clientraw.txt, clientrawextra.txt en testtags.php allemaal via WD te uploaden.
Maar dat zal je wel al hebben neem ik aan.

Download de ZIP zie bericht #32 van dat topic.
Uiteraard alles in een dir. unzippen.

In die dir. b.v. vpconsole staat een file vp_console2.php hier even regel 7&8 aanpassen waar jij die files hebt staan op je website, zie mijn voorbeeld:
Code: Selecteer alles
<?php
include '../testtags.php';               //regel 7
$rawfile = "../clientrawextra.txt";      //regel 8
// SETTINGS END

Dan heb je nog in de dir. jquery een file jquery.console.js staan hier even regel 12&13 aanpassen waar jij die files hebt staan op je website, zie mijn voorbeeld
Code: Selecteer alles

// Data file and messages
   var dataurl = '../clientraw.txt';     //regel 12
   var imgdir = './img/';                //regel 13
   var updates = 20;

Alles opslaan en de hele dir. vpconsole op je site zetten.

De console aanroepen met http://www.weerstationholwerdpier.nl/vp ... nsole2.php uiteraard de link voor jezelf even aanpassen.

Dan kun je de console nog ergens implementeren op je site in een iframe o.i.d.

Done! :)

Succes.
Door SpeedyGJ
Oke bedankt, de testtag.php kon ik niet vinden, inmiddels wel aangeklikt maar wordt op een 1 of andere manier niet geupload, ik heb alleen de gegevens van realtime ingevuld, moet ik elders nog ftp gegevens invullen?
Door SpeedyGJ
Inmiddels werkt de console.
Alleen de forecast en de grafiek staan niet goed, zit al te kijken waar ik kan wijzigen maar kan niks vinden.
Hoe krijg je de forecast in het Nederlands? :D
Door SpeedyGJ
Zojuist alles aangepast, ook de UV heb ik verwijderd en daarvoor in de plaats de windchill geplaatst :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14