Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
Willy Peters schrijft:
Wim,
Ik kan de taal van weather niet wijzigen. Waar kan dit aan liggen?
groet,
Willy
www.meteowijchen.nl/weather
Je kunt alle talen nog steeds gebruiken en wijzigen. Dat is niet het probleem.
Het grootste deel van de Nederlandse vertalingen is verdwenen. Je hebt blijkbaar de language file voor het Nederlands overschreven met een ander bestand.
http://www.meteowijchen.nl/weather/lang/wsLanguage-nl.txt
Zo te zien een language file voor wsWXSIM stand alone versie.
Ga terug naar je oorspronkelijke download en herstel
in de map weather/lang
het bestand wsLanguage-nl.txt
De andere talen werken nog wel zo te zien.

Als je wijzigingen in de language files wilt aanbrengen:
Gouden regel: Altijd in de wsLanguage-??-local.txt bestanden. Daarin zet je eigen vertalingen en verbeteringen t.o.v. de grote standaard taal bestanden. Verander nooit iets ergens in het bestand maar voeg nieuwe/gewijzigde vertalingen toe aan het einde.
Ook een goed idee om dan een "# commentaar" regel toe te voegen.
Dan kan je ook eenvoudig terug naar een vorige versie.

Groeten, Wim
Door wvdkuil
Goris schrijft:
Hallo,
Ik heb twee vragen ik kom er niet uit.
Het script van KNMI weersverwachting zou ik wat breder willen hebben om op een lijn te komen met de rest maar ik vind niet waar ik dit moet wijzigen.
De tekst van knmi heeft harde regeleindes dus kan je niet zomaar breder maken. Ook als je het breder weergeeft blijft de tekst op dezelfde manier afgebroken worden. Je hebt het script in een iFrame geplaatst en de breedte beperkt:
Code: Selecteer alles
<iframe id="I1" class="style29" name="I1" 
src="ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.txt"
style="width: 639px; float: middle; height: 314px"></iframe>
Mogelijkheid 1: de breedte op 100% zetten en een margin toevoegen zodat de linker kant ook netjes uitlijnt.
Ook zou ik de niet bestaande ID en class name e.d. uit de iFrame weghalen. En de overbodige tabs die ik al verwijder heb.
Mogelijkheid 2: Omdat de breedte van de tekst kleiner is dan de beschikbare ruimte kun je misschien beter een omsluitende div toevoegen om de zaak in het midden uit te lijnen. Voorbeeld;
<div style="width: 640px; margin: auto;">
<iframe src="ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.txt"
style="width: 100%; height: 314px">
Hier komt de knmi weersverwachting
</iframe>
</div>

Ook zou ik graag een script daaronder willen toevoegen waar doe ik dit.
Bij voorbaat dank.
Louis
Deze vraag begrijp ik niet. Je hebt hier een iFrame toegevoegd. Dat lukt. Wat voor script wil je toevoegen? En ook in een iFrame?
Graag wat toelichting, Wim
Door Goris
Ik was vergeten in welke pagina ik dit had geplaatst. Maar nu gevonden. incMain2.php.
Dat krijg je als je met teveel dingen bezig bent.

Bedankt Wim.

Groeten Louis
Door Willy Peters
wvdkuil schrijft:
Willy Peters schrijft:
Wim,
Ik kan de taal van weather niet wijzigen. Waar kan dit aan liggen?
groet,
Willy
www.meteowijchen.nl/weather
Je kunt alle talen nog steeds gebruiken en wijzigen. Dat is niet het probleem.
Het grootste deel van de Nederlandse vertalingen is verdwenen. Je hebt blijkbaar de language file voor het Nederlands overschreven met een ander bestand.
http://www.meteowijchen.nl/weather/lang/wsLanguage-nl.txt
Zo te zien een language file voor wsWXSIM stand alone versie.
Ga terug naar je oorspronkelijke download en herstel
in de map weather/lang
het bestand wsLanguage-nl.txt
De andere talen werken nog wel zo te zien.

Als je wijzigingen in de language files wilt aanbrengen:
Gouden regel: Altijd in de wsLanguage-??-local.txt bestanden. Daarin zet je eigen vertalingen en verbeteringen t.o.v. de grote standaard taal bestanden. Verander nooit iets ergens in het bestand maar voeg nieuwe/gewijzigde vertalingen toe aan het einde.
Ook een goed idee om dan een "# commentaar" regel toe te voegen.
Dan kan je ook eenvoudig terug naar een vorige versie.

Groeten, Wim

Dag Wim,

Het is weer voor elkaar. :)
Heb het bestand wslanguage-nl.txt opnieuw geupload.
Bedankt voor je info.

groet,

Willy
Door Goris
Hallo,

Is het mogelijk om de gehele pagina doorzichtig te maken net als de kop van de pagina.
bij sommige achtergronden is de tekst niet meer of heel moeilijk te lezen bv bij de achtergrond sneeuw.
zoals nu. Dan zou je zelf moeten wijzigen.
Groeten Louis
Door wvdkuil
Goris schrijft:
Hallo,

Is het mogelijk om de gehele pagina doorzichtig te maken net als de kop van de pagina.
bij sommige achtergronden is de tekst niet meer of heel moeilijk te lezen bv bij de achtergrond sneeuw.
Groeten Louis

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt.
Pagina met een gematteerd enigszins doorzichtige achtergrond b.v.
http://www.meteoroosendaalwest.nl/index.php?p=200
Jout startpagina daarentegen is helemaal doorzichtig, Precies zoals je vraagt. Dat zal je zelf veranderd hebben, immers alle pagina's zijn standaard zoals pagina 200.

Als de achtergrond clouds is kun je alles op de startpagina (helemaal doorzichtig) goed lezen.
Maar met Sneeuw als achtergrond is diezelfde pagina onleesbaar.

Wat is je vraag?
Hoe moet het stuk met de gegevens zijn: doorzichtig/transparant (zoals startpagina nu is)?
Of half-doorzichtig / enigszins wit gekleurd zoals bijvoorbeeld de pagina 200?

Groeten, Wim
Door wvdkuil
Goris schrijft:
Hallo,

Groeten Louis
Ik denk dat je pagina er wat vreemd uitziet omdat er een afsluitende DIV vergeten is rond de twee iFrames (KNMI / Roosendaal
Nu wordt de afsluitende DIV van de pagina daarvoor gebruikt . Dus ik denk dat je pagina weer leesbaar is als je die extra afsluitende div toevoegt.

Verder (maar kan de wegvallende achtergrond niet verklaren) heb je de tempsom toevoeging naast de thermometer niet correct afgesloten.
      <b><font size="4">Temperatuursom</font></b>
      <p align="center"><font size="4">76.6
   </font>
Daar moet nog de begin P nog afgesloten worden. Dus na de afsluitende font nog een afsluitende p.

Ook komen er verscheidene javascript fouten in een mij onbekend script livehelp.js.

Ik hoop dat dit je op weg helpt, groeten Wim
Bijlagen
roosendaal1.jpg
roosendaal1.jpg (23.55 KiB) 2588 keer bekeken
Door Goris
Hallo Wim,
Ik denk half doorzichtig zodat je toch de achtergrond nog ziet,maar ook de voorgrond gegevens. Dit blijft misschien ook voor eventueel toekomstige achtergrond duidelijk.
Ik heb gemerkt dat het nu alleen bij sneeuw is en dat is nu weer voorbij. Je kunt het zelf wel instellen maar het is juist mooier dat het met het weer op en neer gaat.
Groeten Louis
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13