Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door westkapellegek
[img size=737]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/wu2.jpg[/img] Nog een poging
Bijlagen
wu2.jpg
wu2.jpg (93.79 KiB) 2536 keer bekeken
Door jacg
Meteo Hoogeveen schrijft:
Hoi Jacco

het staat in joomla. heb precies zo gedaan zoals het moest, dat denk ik tenminste.

nu heb ik de grafieken in joomla via wrapper.
beginpagina, wugraphs.php en wxwugraphs.php doen het gewoon niet.

in IE9 doen de grafieken het ook niet.

php scripts zullen elkaar wel bijten of zo.

groet,

Bert

ps: zo zit ik ook te klungen met het script van UV verwachting die op saratoga/carterlake site staat. die krijg ik ook niet aan de gang

php is moeilijk pffffffffff :unsure:

Bert,

Maak eens in je joomla map een map aan die je bijvoorbeeld scripts noemt en start vanuit daar. Dus dat je die als root gebruikt voor je scripts. Ik heb het idee dat joomla niet wil dat er andere bestanden in de eigen root staan. Zo staat het bij mij ook en werkt prima.
Door Meteo Hoogeveen
Hoi

heb ik geprobeerd, maar ook dat wil niet
alleen de grafieken doen het afzonderlijk
verder niks

de test pagina doet het ook wel

groet,

Bert
Door jacg
wslangerak schrijft:
Meteo Hoogeveen schrijft:
in IE9 doen de grafieken het ook niet.

IE heeft er moeite mee als er een komma in een script staat terwijl die er eigenlijk niet hoort. Zoals in onderstaand voorbeeld. Als er een komma zou staan achter gridLineColor: '111111' zou het script in IE niet werken.

Code: Selecteer alles
      xAxis: {
               type: 'datetime',
               //tickInterval: 10800000,
            minPadding: 0.02,
            maxPadding: 0.02,
             gridLineWidth: 1,
             gridLineColor: '#111111'
            },

Dit heb ik ook gehad omdat er in de voorbeeldscripts diverse komma's staan net voor de aflsuitende } en dan werken de scripts in Safari en FF prima, maar in IE zie je geen grafiek...

Alle scripts die je gebruikt en die niet werken dus even nakijken.

Let op het gele uitroepteken in IE linksonderaan met de melding "Gereed maar met fouten op de pagina". Dubbelklikken hierop geeft vrijwel altijd een indicatie waar de fout zit.

Het is maar een tip, misschien dat je er iets aan hebt.

Dat is niet het probleem.

Het feit dat je de grafieken niet ziet omdat IE9 een webpagina anders rendered als de oude IE versies. Heel veel pagina's zijn in het verleden aangepast speciaal om ook door IE goed weergegeven te worden. De truck is dus om in een script de regel aan te passen die er voor zorgt dat IE9 wordt gerendered als IE9 en niet als oudere versies.

Ik heb dit op het weather-display forum gepost met de oplossing:

http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,46621.msg409997.html#msg409997

Had geen zin het nog een keer over te typen in het nederlands ;)
Door wslangerak
jacg schrijft:
Dat is niet het probleem.

Het feit dat je de grafieken niet ziet omdat IE9 een webpagina anders rendered als de oude IE versies.

Nou ja, het was bij mij in ieder geval wél het probleem. Ik heb de komma's die er teveel stonden weggehaald en alles ging prima. Met komma's zag ik de grafieken in alle browsers, behalve IE9.
Door jacg
Bert,

Heb je wel rechten op die nieuwe folder?
Wat zijn je bestandsrechten als je een nieuwe folder aanmaakt?

En anders zelf, wat zijn je bestandsrechten op bijv. wugraphs.php?
Die kun je namelijk aanpassen.
Door wslangerak
westkapellegek schrijft:
Nog een poging

Eigenlijk tegen m'n principe om een plaatje te quoten, maar hier kan het bijna niet anders.

Je oplossing staat in het script zelf denk ik. Zie de regel:

//comment line below if include mode enz...

Als je voor de regel "Set cookie...." twee slashes zet (comment) denk ik dat de boel werkt. Header errors zoals gezegd.
Door Meteo Hoogeveen
Hoi

veranderd en het doet het in IE9

Nu de beginpagina nog werkend krijgen
ik geef het niet op :P

bedankt jacco!!

bestanden wugraphs.php en wxwugraphs.php staan op bestandsrechten 644

wat ben ik blij met zo'n forum :)
erg leerzaam

morgen ga ik weer verder

groet

bert
Door westkapellegek
Dat ik daar overheen heb kunnen lezen.... Na een goede nachtrust zal ik morgen m'n vakantie eens goed beginnen om het aan te passen. Ik zal laten weten of het gelukt is.

Gr. Niek
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 20