Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door jacg
Kees,

Met die extra kommma's werkten de grafieken wel in de andere browsers, is dus een IE fout, kun je het script aanpassen en die komma's weghalen, maar je kunt ook zorgen dat het probleem niet optreedt.

Als je een webpagina voor je hebt waar de grafieken niet getoond worden en je klikt op F12 in IE9, dan kun je met foutopsporing exact zien waardoor de fout optreed.

En niet alleen waar de fout optreed.

Dit is de foutmelding:

g_vmlcanvasmanager is not defined

En g_vmlcanvasmanager wordt wel door IE9 gebruikt, niet door oudere versies.
Vandaar mijn oplossing.
Door wslangerak
jacg schrijft:
En niet alleen waar de fout optreed.

Dit is de foutmelding:

g_vmlcanvasmanager is not defined

En g_vmlcanvasmanager wordt wel door IE9 gebruikt, niet door oudere versies.
Vandaar mijn oplossing.

Ja, prima oplossing hoor. Ik ben er alleen achter gekomen (door een heel ander script, niets met het weer te maken) dat die komma's ook voor problemen zorgen. En dat is inderdaad een IE-probleem, niet alleen IE9.

Vandaar mijn oplossing :laugh:
Door tjabine
jacg schrijft:
wslangerak schrijft:
Meteo Hoogeveen schrijft:
in IE9 doen de grafieken het ook niet.

IE heeft er moeite mee als er een komma in een script staat terwijl die er eigenlijk niet hoort. Zoals in onderstaand voorbeeld. Als er een komma zou staan achter gridLineColor: '111111' zou het script in IE niet werken.

Code: Selecteer alles
      xAxis: {
               type: 'datetime',
               //tickInterval: 10800000,
            minPadding: 0.02,
            maxPadding: 0.02,
             gridLineWidth: 1,
             gridLineColor: '#111111'
            },

Dit heb ik ook gehad omdat er in de voorbeeldscripts diverse komma's staan net voor de aflsuitende } en dan werken de scripts in Safari en FF prima, maar in IE zie je geen grafiek...

Alle scripts die je gebruikt en die niet werken dus even nakijken.

Let op het gele uitroepteken in IE linksonderaan met de melding "Gereed maar met fouten op de pagina". Dubbelklikken hierop geeft vrijwel altijd een indicatie waar de fout zit.

Het is maar een tip, misschien dat je er iets aan hebt.

Dat is niet het probleem.

Het feit dat je de grafieken niet ziet omdat IE9 een webpagina anders rendered als de oude IE versies. Heel veel pagina's zijn in het verleden aangepast speciaal om ook door IE goed weergegeven te worden. De truck is dus om in een script de regel aan te passen die er voor zorgt dat IE9 wordt gerendered als IE9 en niet als oudere versies.

Ik heb dit op het weather-display forum gepost met de oplossing:

http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,46621.msg409997.html#msg409997

Had geen zin het nog een keer over te typen in het nederlands ;)

Hoi Bert,

Ik had daar ook je oplossing gelezen ivm de grafiek die in IE9 niet aan het begin begint.
Ik moest daar de true op false zetten, perfect!
Alleen als je nu met de muis over de grafiek gaat in IE9 gaat dat niet helemaal goed, die begint namelijk pas te werken op de oude plek.
Is daar ook een oplossing voor?
Alvast bedankt.

Gr Ron.
Door westkapellegek
wslangerak schrijft:
westkapellegek schrijft:
Nog een poging

Eigenlijk tegen m'n principe om een plaatje te quoten, maar hier kan het bijna niet anders.

Je oplossing staat in het script zelf denk ik. Zie de regel:

//comment line below if include mode enz...

Als je voor de regel "Set cookie...." twee slashes zet (comment) denk ik dat de boel werkt. Header errors zoals gezegd.

Dit werkt helaas niet. Ik heb ook nog wat gesleuteld aan $includeMode in de settings, maar nu komt er een melding unexpected T-variable, terwijl ik alles weer terug heb gezet naar het normale.

ik denk dat ik helemaal opnieuw begin, dan hoop ik dat het wel gaat werken.

gr Niek
Door westkapellegek
ik kom hetzelfde probleem tegen, ondanks dat ik opnieuw ben begonnen. Misschien zie ik nog iets over het hoofd. Dit is bijvoorbeeld mijn testpagina:

Verder ben ik benieuwd wat jullie hebben ingesteld, in het onderstaande stukje uit de WUG-settings.
Code: Selecteer alles
## WITHOUT TEMPLATES
// THE EASY WAY IS USE ONLY WINDOW MODE ie link to graphs will be http://www.yourwebsite.com/wxgraphs/graphd1a.php
// Or ways like iframe method. But Mulilingual support is fuctional only in Saratoga CarterLate templates.
//
// If you want use other way, then read next text.
// These scripts are intended (especially wxwugraphs.php) for Saratoga/CarterLake webpage templates, but can be used relative easily in other sites using wugraphs.php
// if set $includeMode to false, then wugraphs.php is in STANDALONE MODE (header sended)
// in wugraphs.php won't work Multilingual support! (default language will be loaded)
// if you want use include Mode, then consider modification of wugraphs.php and your page where wugraphs loaded:
// This means own JS and CSS loading in your <header> section (include mode loads JS and CSS in <body> section)
// Other problems in include mode is possibility of PHP variable collisions!! So include mode is only for people who known PHP code.
$standAlone = false;  // true = use wugraphs.php (also you may need set $loadJQuery and $incTabsStyle to true)
$includeMode = false; // true = included by PHP include function (eg: include('wugraphs.php'); )
Bijlagen
wug_test.jpg
wug_test.jpg (77.29 KiB) 2513 keer bekeken
Door westkapellegek
Ik hoop dat mijn testpagina nu wel weergegeven wordt:
Bijlagen
wug_test-aa96c1f8583eb9319f3ffffec85552ed.jpg
wug_test-aa96c1f8583eb9319f3ffffec85552ed.jpg (72.96 KiB) 2513 keer bekeken
Door Meteo Hoogeveen
hoi

ik heb alles geprobeerd, Ron, false, true en weet ik nog meer veranderd
maar het lukt domweg niet

de beginpagina's zijn niet oproepbaar

nu ik dat gedoe met IE9 heb opgelost krijg ik de cijfers van luchtdruk niet goed
daar staat nu 1,000 ipv 1000 hpa.

het blijft een vreemd proggie.

groet,

Bert
Door jacg
Meteo Hoogeveen schrijft:
hoi

ik heb alles geprobeerd, Ron, false, true en weet ik nog meer veranderd
maar het lukt domweg niet

de beginpagina's zijn niet oproepbaar

nu ik dat gedoe met IE9 heb opgelost krijg ik de cijfers van luchtdruk niet goed
daar staat nu 1,000 ipv 1000 hpa.

het blijft een vreemd proggie.

groet,

Bert

Maar die engelse notatie voor 1000 (1,000) heeft niets te maken met IE9 Bert, ik zie die waardes ook met Firefox op je site.
Door Meteo Hoogeveen
Hoi

het was voor, voordat ik IE9 compatible gemaakt had , in Google Chrome en
in FF 4 gewoon 1000 enz enz

daarna deze aanduiding.

vrumd toch

t'is een spookproggie :laugh:

groet,

Bert
Door tjabine
Ik heb elke dag het probleem als ik de grafieken bekijk
dat ik alleen de grafiek van gister tot 0.00 te zien krijg.
Ik moet dus dan in de kalender de dag van vandaag kiezen.
Iemand een idee?

Gr Ron.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 20