Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wsEpe
tjabine schrijft:
:angry:
Daar wordt je toch gek van!

Daarom ben ik al weer gestopt met wugraphs, voordat ik het eigenlijk online had.
Ik heb nu alle data van WL in een MySQL database gezet en zelf begonnen met mijn eigen highcharts te schrijven.
Mocht iemand ook een MySQl database willen, dan heb ik daar een globale handleiding voor. Deze is voor site's met een cpanel, weatherlink (downld02.txt) en php-script om te uploaden. PM me dan even met emailadres.
Bijlagen
highchart1.jpg
highchart1.jpg (103.73 KiB) 2676 keer bekeken
Door wslangerak
tjabine schrijft:
1 mm is zojuist vanzelf 10 mm geworden :angry:
Daar wordt je toch gek van!

De oorzaak hiervan ligt niet in het script, maar (weer...) bij WU.

Eerst was er een factor tien nodig om de regenhoeveelheid te laten kloppen, nu ineens niet meer.
Zoek in je script deze regel op:

//from cm to mm
$rain = $data[12]*10;

.. en haal de *10 weg. Dan klopt het weer.

Het was voor mij de oplossing, ik hoop voor jullie ook (zei hij voorzichtig).
Door tjabine
jacg schrijft:
In welk script heb je die regel gevonden Kees?

Ik heb hem hier aangepast: (10 in 1 wijzigen).

Code: Selecteer alles
// Rain units conversion (cm to mm)
$rainMultip = $metric ? 10 : 1 ;

Juist dat was het, werkt nu wel netjes.
Alleen natuurlijk weer wat anders, de neerslag word niet ingevuld in de maand en jaar grafieken.
Alle andere meet gegevens wel, rara hoe kan dat nu weer?

Gr Ron.
Door jacg
Hehehe Ron,

Ik zie het net, WU dagelijks is in mm, maandelijks en jaarlijks in cm.
Bij de grafieken 6a volgende aanpassing doen:

y6a - regel 153
$neerslag = $rainMonth*$rainMultip*10;

en

m6a - regel 128
$neerslag = $data[15]*$rainMultip*10;
Door tjabine
jacg schrijft:
Hehehe Ron,

Ik zie het net, WU dagelijks is in mm, maandelijks en jaarlijks in cm.
Bij de grafieken 6a volgende aanpassing doen:

y6a - regel 153
$neerslag = $rainMonth*$rainMultip*10;

en

m6a - regel 128
$neerslag = $data[15]*$rainMultip*10;

Super dat was de oplossing!

Gr Ron.
Door tjabine
Even wat anders!
De grafieken raken misvormd als je de nieuwe aangepaste highcharts.js gebruikt om de grafieken in IE9 te laten werken.
De barometer aanduiding krijgt dan een punt in de waarde, de windrichting
benaming komt helemaal boven in de grafiek te staan enz.

Is er misschien een oplossing om de grafieken in IE9 zichtbaar te maken door de originele highcharts.js aantepassen?

Ik ben benieuwd, ik vind dit namelijk toch een stuk mooier dan de originele grafieken van Weatherlink zelf.

Alvast bedankt.

Gr Ron.
Door jacg
Ron,

Highcharts is er in twee versies, een gecompileerde versie en een normale versie.
De versie die bij het script zat was de gecompileerde versie, bestand is kleiner en javascript wordt sneller uitgevoerd.

Echter je kunt hier niet zomaar iets aan toevoegen, de enige optie was dus de laatste versie van highcharts te downloaden, en hierin kun je de aanpassigen doen.

Echter de problemen die je nog hebt kun je eenvoudig aanpassen door de documentatie te lezen. Ik heb zelf bijv de barometer voor de dag grafiek dynamisch gemaakt omdat je anders bijna altijd een rechte lijn ziet.

Als je je er in verdiept zul je zien dat bijna alles mogelijk is, kost alleen nogal wat tijd.
Door tjabine
jacg schrijft:
Ron,

Highcharts is er in twee versies, een gecompileerde versie en een normale versie.
De versie die bij het script zat was de gecompileerde versie, bestand is kleiner en javascript wordt sneller uitgevoerd.

Echter je kunt hier niet zomaar iets aan toevoegen, de enige optie was dus de laatste versie van highcharts te downloaden, en hierin kun je de aanpassigen doen.

Echter de problemen die je nog hebt kun je eenvoudig aanpassen door de documentatie te lezen. Ik heb zelf bijv de barometer voor de dag grafiek dynamisch gemaakt omdat je anders bijna altijd een rechte lijn ziet.

Als je je er in verdiept zul je zien dat bijna alles mogelijk is, kost alleen nogal wat tijd.

Ok, bedankt voor alle hulp zover en het mee denken.
Ik zal er eens dieper in duiken.

Gr Ron.
Door tjabine
Ben ik weer :cheer:

Ik heb het eindelijk allemaal zover dat alles werkt in alle browsers!
Alleen wat ik nog niet wegkrijg is bij de barometer langs de y-as,
daar komt een komma te staan bij de 1000! (1,000) waarom? komt door de highcharts.js!
Verder geen deg& meer bij de windrichting, maar gewoon netjes het ° teken.

Gr Ron.
http://www.weerheerhugowaard.nl/wugraphs.php
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 20