Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door jacg
Je zou een cronjob op de server kunnen plaatsen, het script zo herschrijven dat er niets getoond wordt maar een plaatje weggeschreven wordt.

Maar aangezien je een gratis server gebruikt, is die kans niet erg groot.

Groeten,

Jacco
Door powerr
Ik gebruik Funpic. Helaas weet ik weinig van PHP af. Ik had gehoopt dat het makkelijk zou zijn (paar regeltjes PHP)...
Door jacg
In hele simpele taal:

Wanneer wordt het plaatje gemaakt? Als het script aangeroepen wordt.
Als het script niet aangeroepen wordt is er dus geen plaatje.

Meer kan ik er niet van maken.
Door wvdkuil
Goede middag,
Als je probleem is dat je alleen het plaatje met de verwachting wilt, zonder aanpassingen in het script e.d. gebruik dan de html code die standaard wordt geleverd.
1. Login op Het Weer Actueel
2. Ga naar beheer van je HWA gegevens: http://www.hetweeractueel.nl/weer/beheer/
3. Keuze 3 = samenwerking
4. Kopieer de html code uit het derde vak, dit is zoiets als:

het weer

waarbij XXX vervangen wordt door de code voor je weerstation

5. Plak die in je eigen homepage en je hebt het standaard plaatje wat voortdurend door Meteoconsult bijgewerkt wordt.
Dus er is geen geen PHP code nodig, maar natuurlijk heb je dan ook geen eigen iconen o.i.d.

Met vriendelijke groet,
Wim van der Kuil
Door powerr
@wvdkuil

Dat heb ik nu ook, maar ik vind de andere versie wel mooier. Bovendien heb ik daar de sneeuwkans en de onweerkans bij toegevoegd.
Door jacg
wvdkuil schrijft:
5. Plak die in je eigen homepage en je hebt het standaard plaatje wat voortdurend door Meteoconsult bijgewerkt wordt.
Met vriendelijke groet,
Wim van der Kuil

En dat was nu precies waarom dit script ontworpen is, omdat het plaatje niet voortdurend door Meteoconsult wordt/werd bijgewerkt :laugh:

Groeten,

Jacco
Door AenG
Dag Jacco,

Ik gebruik je MOS(xml)-verwachting nu al geruime tijd en ben hier zeer tevreden mee. Ik ben nog geen duidelijkere verwachting tegengekomen.

Vandaag waren er problemen bij het HWA waardoor de MOS-verwachting niet werkte, een mooie gelegenheid om de time-out te testen.

Het plaatje (niet beschikbaar) verscheen exact na 60 seconden. In de code zie ik 3 seconden staan. Wordt deze misschien overruled door iets anders?

Gr. Geert

Bijlagen
Knipsel-8c0b64347ef6663333af481944069ccf.PNG
Knipsel-8c0b64347ef6663333af481944069ccf.PNG (139.35 KiB) 2673 keer bekeken
Door jacg
Geert,

Blijkbaar kan het dus ook nog zijn dat de connectie wel beschikbaar is, maar de xml niet. Die 3 staat voor de time out als er geen connectie beschikbaar is.

Zal eens kijken of we daar ook nog een oplossing voor kunnen vinden.

Groeten,

Jacco
Door tvg
Geert

Als je website iedere 60 seconden een update geeft kan je niet de wijziging na 3 seconden verwachten.

Theo
Door AenG
tvg schrijft:
Geert

Als je website iedere 60 seconden een update geeft kan je niet de wijziging na 3 seconden verwachten.

Theo

Dat klopt, maar bij het laden of reloaden van de pagina moet ik 1 minuut wachten voordat ik een plaatje te zien krijg. Het is mooier dat dit gelijk gebeurt omdat anders een bezoeker voor die tijd al afhaakt en wegklikt.
Dat zou ik tenminste wel doen:)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 21