jacg schrijft:
Is een hele discussie geworden over browsers en service packs, wat zeker niet mijn bedoeling was.
Het was inderdaad beter geweest hiervoor een ander topic te starten.
De gemiddelde gebruiker maakt het niets uit welke browser hij of zij gebruikt. Er staat een browser op de pc, waarmee je kunt surfen dus die wordt aangeklikt. Als website eigenaar moet je dus zorgen dat je zoveel mogelijk compatible bent met de meest voorkomende browsers, niet andersom. Als de mensen je website niet goed kunnen zien, klikken ze gewoon je website weg.
De gemiddelde gebruiker staat vaak ook open voor verbeteringen.
Mensen die op mijn website komen met een Internet Explorer versie lager dan 8 worden hierop gewezen dat sommige functies niet werken.
En geef nou toe, je website compatibel maken met Internet Explorer 6 is gewoon een drama! Zelfs Microsoft zelf is bezig met het uitbannen van IE 6.0.
In de cirkeldiagram de gebruikte versies van Internet Explorer over de laatste 30 dagen op mijn website. Ik heb mij zelf uiteraard van de statistieken uitgesloten.
Hieruit blijkt dat het script wel degelijk effect heeft t.o.v. eerdere resultaten.
Slechts 0,33% gebruikt nog Internet Explorer 6, kleine 5% Internet Explorer 7.
De meeste Internet Explorer gebruikers hebben Internet Explorer 8 geïnstalleerd, voor Windows XP is er ook geen hogere versie beschikbaar.

Wilde met mijn post alleen even een statement maken dat het zo gemakkelijk is om een negatieve reactie te geven, terwijl Mark er ongetwijfeld heel veel tijd in heeft gestoken, en terecht trots is op het resultaat. Dat er opbouwende kritiek gegeven wordt is alleen maar leuk, daar kan iedereen weer van leren. De verschillen hier op het forum qua kennis en ervaring zijn enorm, het mag toch niet zo zijn dat een "nieuweling" hier op het forum niet meer durft te posten omdat er ongefundeerde negatieve reacties gepost worden.
Dit mag zeker niet zo zijn! Mark zal er natuurlijk veel tijd in hebben gestoken, ik had inderdaad een meer opbouwende reactie kunnen geven. Al vind ik het ook simpel om bijv. te zeggen: "Kijk deze website heb ik zelf gebouwd".
Dat zou afbreuk zijn voor diegene die deze template en ajax scripts heeft geschreven.
En ik beveel iedereen aan die hierover iets kwijt wil dat ook werkelijk te zeggen. Samen komen we met z'n allen verder, toch?