Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door hanszzz
Jep dat kan.

Er zijn twee soorten foto's die worden gebruikt. De pagina achtergrond die het hele venster
vult en de foto in de header van 160px met de vijf weer vakjes.
Alle achtergronden zijn als volgt gecodeerd:
PlaatsFoto-WeerType.jpg
Dus bijvoorbeeld background-clouds.jpg betekent
de foto die het hele scherm vult voor weertype bewolkt
Of headMist.jpg is foto in header bij weertype mist.

Alle foto's bevinden zich in de map weather/img/

Middels FTP laadt u een eigen foto in de map weather/img en geeft die de naam van de
foto die vervangen moet worden
Door Jebo
wvdkuil schrijft:
Ondersteund worden vanaf 20120-08-17 Cumulus (1e versie) - Meteohub en WeatherDisplay.
Binnen enkele weken ook WeatherLink.

Dokumentatie en downloads op:
http://www.weerstation-leuven.be/

Beperkingen bij Cumulus:
1. Geen extra thermo hygro sensors totdat release 1.9.3 beschikbaar is, dus ook geen Soil/moisture sensors.
2. Geen trend pagina met de 5 minuten tot 2 uur waardes, wellicht opgelost met release 1.9.3
3. Geen WeatherDisplayLive omdat geen clientraw aangemaakt kan worden.
Wellicht kan er op korte termijn een ander Dashboard geschikt gemaakt worden maar dat moet ik dan van een Cumulus gebruiker nog horen.

Voor ieder ondersteund weerprogramma kunt u vanaf de download site doorklikken naar een volledig werkende demo die wordt aangestuurd middels VirtualPc en de betreffende weerprogramma's.
U zult weinig verschillen zien omdat tot nu toe de meeste weer parameters door alle weerprogramma's worden ondersteund.

Wim van der Kuil

Ik heb de template gedownload van weerstation-leuven.be, maar krijg hem niet geinstalleerd in joomla: (via extensiebeheer en dan naar de map met het zip bestand) ik krijg de volgende melding:

JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden
Pad heeft geen geldig pakket.

Wat doe ik verkeerd?
Door Overijse
Jebo schrijft:
wvdkuil schrijft:
Ondersteund worden vanaf 20120-08-17 Cumulus (1e versie) - Meteohub en WeatherDisplay.
Binnen enkele weken ook WeatherLink.

Dokumentatie en downloads op:
http://www.weerstation-leuven.be/

Beperkingen bij Cumulus:
1. Geen extra thermo hygro sensors totdat release 1.9.3 beschikbaar is, dus ook geen Soil/moisture sensors.
2. Geen trend pagina met de 5 minuten tot 2 uur waardes, wellicht opgelost met release 1.9.3
3. Geen WeatherDisplayLive omdat geen clientraw aangemaakt kan worden.
Wellicht kan er op korte termijn een ander Dashboard geschikt gemaakt worden maar dat moet ik dan van een Cumulus gebruiker nog horen.

Voor ieder ondersteund weerprogramma kunt u vanaf de download site doorklikken naar een volledig werkende demo die wordt aangestuurd middels VirtualPc en de betreffende weerprogramma's.
U zult weinig verschillen zien omdat tot nu toe de meeste weer parameters door alle weerprogramma's worden ondersteund.

Wim van der Kuil

Ik heb de template gedownload van weerstation-leuven.be, maar krijg hem niet geinstalleerd in joomla: (via extensiebeheer en dan naar de map met het zip bestand) ik krijg de volgende melding:

JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden
Pad heeft geen geldig pakket.

Wat doe ik verkeerd?

Is geen Joomla component, is een alleenstaande template aka packetsite.

Grtz
Kris
Door Jebo
Oeps, dat wist ik niet.
Hoe kan ik dat dan uitproberen zonder te uploaden, maar gewoon op een pc.
Door SpeedyGJ
Anders gewoon even een map in je server aanmaken? B.v test, en daar dan de website bestanden erin plaatsen? :)
Momenteel heb ik er zelf helaas nog niet veel aan gezien het weerstation nog niet helemaal compleet is.
Door meteozwolle
Wim,

hoe heet het bestand wat je moet plaatsen op de meteohub om de steelseries grafieken te vullen met data. volgende de handleiding zou dit MH-realtime.txt moeten zijn maar dat bestand zie ik niet terug in de download van de template. mis ik iets ?

in de map gauges staan wel realtime bestanden maar dit zijn geen txt maar php bestanden

groet,

Marcel
Door wvdkuil
meteozwolle schrijft:
hoe heet het bestand wat je moet plaatsen op de meteohub om de steelseries grafieken te vullen met data. volgende de handleiding zou dit MH-realtime.txt moeten zijn maar dat bestand zie ik niet terug in de download van de template. mis ik iets ?
in de map gauges staan wel realtime bestanden maar dit zijn geen txt maar php bestanden

Je gebruikt al de template dus je moet de update downloaden.
Daarin staan 2 mappen steelseries en hwa.
In de map steelseries staan 3 mappen, twee pdf documenten met de beschrijving, waarin staat dat je inderdaad MH-realtime.txt naar de meteohub moet kopieren. En er staan 4 .txt documenten voor ieder ondersteund weerprogramma 1. Dus ook het bestand voor meteohub.
Groeten, Wim
Bijlagen
update1.jpg
update1.jpg (33.76 KiB) 2550 keer bekeken
Door meteozwolle
wim, ik was in de veronderstelling dat ik de volledige versie had gedownload waarin de complete versie stond. ik ga nog ff goed zoeken.