Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Regards
tjabine schrijft:
. . . .
Ehhh Rik zo'n T-stuk gebruik ik al zo nu en dan:S

Gr Ron.

Dan mag je hem wel eens schoon maken :woohoo:

Gr Rik
Door SpeedyGJ
Regards schrijft:
tjabine schrijft:
hoi SpeedyGJ,

waar is de link om te kijken? die van hier boven is volgens mij een ander?
we willen wel even mee kijken.

Gr Ron.

Ron,

Kijk eens goed naar die foto, en dan vooral naar de tijd en datum :P
Ik heb wel een hulp middeltje voor je hoor als je het niet ziet :woohoo:

Mooi gedaan, kan je nog van alles aan toevoegen.

Gr Rik

Klopt, ik heb niks voor niks mijn weerstation naam erbij gegooid inc link :D

En ja er kan nog van alles bij, maar dan moet ik hier wel de tags voor hebben. Die heb ik tot nu toe nog niet gevonden :(
Door Regards
SpeedyGJ schrijft:
. . .
En ja er kan nog van alles bij, maar dan moet ik hier wel de tags voor hebben. Die heb ik tot nu toe nog niet gevonden :(

Ff uitpluizen hoe het werkt.
Ik weet het ook niet maar via een omweg kan ik je wel het 1 en ander uitleggen en hopen dat het werkt.
100% garanderen kan ik je dit niet of het werkt, maar het is te proberen, ik ga 1 tag (regen deze maand) uitleggen, rest moet je maar zelf proberen, al doende leert men ;)

Ik zie op je site dat je WDL gebruikt en dus ook de clientraw.txt bestand gebruikt voor waar je het plaatje voor gebruikt om de gegevens in te krijgen?

In de clientraw.txt file staan allemaal gegevens en die zijn gekoppeld aan een 'veld nr' (regen deze maand veld nr: 8).
Hoe kom je er nou achter wat wat is? eenvoudig (of niet) hier kan je WDL configurator voor gebruiken, klik dan op Tools --> Clientraw Parser geef in folder de locatie aan waar je client raw files staan, druk dan op de button Parse, en je hebt de velden die in de clientraw.txt staan.

Ga dan naar de file: wxgraphic.php met WordPad scrol naar beneden waar je dit ziet:

// put the clientraw.txt data into an array and define the data points
if ($use_wd_clientraw == '1') {
$data = explode(" ", $dataraw);
// clean up and define
$date = "$data[74]";
$baromtrend = "$data[50]";
$winddir = "$data[3]";
(float)$wind = round("$data[1]",$wind_prec);
(float)$gust = round("$data[2]",$wind_prec);

Voeg dan dit toe tussen 2 float regels: (float)$rainmonth = "$data[8]";

Sla dan de wxgraphic.php op.

Ga nu naar de file: config.txt scrol naar beneden daar ben je zelf ook al in bezig geweest maar je moet dan naar het gedeelte daar onder gaan :
/*****************************************************************************/
/***** write_console: This function writes your values onto the console. *****/
/*****************************************************************************/

Nu zie je global staan met bijvoorbeeld $color1 voeg ergens tussen de andere gegevens deze regel toe:
, $rainmonth
(plek maak niet uit maar moet wel met een komma en een spatie zijn).

Voeg daarna deze regel toe:
imagecenteredtext(380, 225, "Maand:$rainmonth$rain_units", 5, 14, $color4, 0);
(zet dit tussen de andere regels die hier op lijken)

Sla config.txt op en het zou moeten werken (bij mij wel) ik hoop dat men hier uit komt want een goede uitlegger ben ik niet.

Hieronder zoals ik het heb gedaan (console plaatje wel een beetje aangepast :side: )

Ik heb ook nog iets gemaakt zodat de pagina zich elke 2 sec ververst, maar word daar zelf een beetje gestoord van, dit is duidelijk niet goed, als iemand weet hoe je .php gegevens om de 2 sec kan laten verversen zou dat wel leuk zijn.

Link naar elke 2 sec verversen of zo snel internet is.

Gr Rik

Afbeelding
Door SpeedyGJ
Bedankt voor je uitleg, ik ga hiermee aan de gang.

En nee, de ultimeter ziet er heel anders uit, hij heeft alleen mijn plaatje over genomen ;) natuurlijk maakt me dat helemaal niks uit ;) daar zijn we voor :)
Door Regards
WSWijk schrijft:
Goh.... lijkt de Ultimeter zo veel op de VP2? :)

Maar toch, knap gedaan....

Ik moest hem aanpassen Theo, vond het wel leuk om dit te doen, beetje humor moet kunnen toch? het is al zo saai ;)

SpeedyGJ schrijft:
Bedankt voor je uitleg, ik ga hiermee aan de gang.

En nee, de ultimeter ziet er heel anders uit, hij heeft alleen mijn plaatje over genomen ;) natuurlijk maakt me dat helemaal niks uit ;) daar zijn we voor :)

Is goed, rustig aan hoor, ben er ook bijna heel de dag mee aan het 'stoeien' geweest.
Ik zal morgen kijken of ik het in dit plaatje hieronder kan krijgen, maar mijn console is er erg krap voor.

Suc6 gr Rik

[img size=(01-499)]http://weer.pampasgras.tk/images/weerstation/console%202100.png[/img]
Door Snarf2000
Super :woohoo: , Super :woohoo: , Super :woohoo: .

Wat hebben jullie er wat moois van gemaakt.

Nooit gedacht dat er na een voorzetje zoiets leuks van gemaakt kon worden.
Complimenten !

Daar kan onze "buurman" een punt aan zuigen.
Wat kan het delen van een stukje code dan veel plezier opleveren.

Toppie heren :)

Groeten Frans
Door SpeedyGJ
Ik heb de maand erbij gedaan, echter krijg ik de data niet te zien, ik ben nog wezen kijken maar ik kan niks vinden :(

En ja een voorzetje kan heel veel helpen :D
Daarom vond ik het ook erg stom dat die persoon de code niet wou geven, want zo zie je maar weer.
Door wsEpe
@SpeedyGJ: lijkt erop dat $rainmonth niet gevuld is; niet vergeten om de waarde in de rij van global: .... te zetten??
Ben ook even aan het stoeien geweest:
[img]http://www.weerstation-epe.nl/banner.php?type=banner120[/img]
Maar nog 2 vragen: 1) Is het mogelijk om zo'n plaatje klikbaar te maken, zodat als je erop klikt naar je eigen site gaat?
en 2) Het lukt mij nog niet om zo'n plaatje automatisch om de 5 minuten te verversen, zonder dat ik een foutmelding krijg (header is al verzonden).
Door SpeedyGJ
Ik zal nog is kijken ;)

1: Ja dat is mogelijk :)

2: Mij lukt het ook niet, die vraag was al eens gesteld, ik zou dat ook wel is graag willen weten of het mogelijk is :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14