Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Willy Peters
Dag Wim,

Ik heb nog een vraag over Steelseries, Ik heb het bestand hernoemd en in de map webfiles onder Cumulus geplaatst. Moet ik nu een aanvulling in de vorm van een grafiek zien in Cumulus met meteoware? Bij mij werkt het niet. Of ik begrijp iets niet of ik doe iets niet goed?

groet
Willy
Door meteozwolle
het werkt nu wel,na downloaden van die update. dan is dus die volledige download van de meteohub versie niet de meest aktuele toch ?
Door wvdkuil
Willy Peters schrijft:
Ik heb nog een vraag over Steelseries, Ik heb het bestand hernoemd en in de map webfiles onder Cumulus geplaatst. Moet ik nu een aanvulling in de vorm van een grafiek zien in Cumulus met meteoware? Bij mij werkt het niet. Of ik begrijp iets niet of ik doe iets niet goed?
Op http://www.weerstation-leuven.be/_template/template.php vind je de downloads (derde knop in menu).
De update voor Steelseries is http://www.weerstation-leuven.be/_template/wsZips/update_1.01k.zip .

Er is een handleiding in de update download zowel voor de hwa kaartjes als voor steelseries.
1. Steelseries is een aparte menukeuze. Die moet je in je menu toevoegen. Kijk eventueel in de on-line documentatie hoe je dat moet doen.
2. Er is een bestand nodig in je Cumulus map op de pc. Je moet daarna Cumulus zo instellen dat het bestand opgeladen wordt naar je webserver. Dit staat beschreven in de documentatie bij de update.
3. De map Gauges uit de update moet in de map weather op je website zijn geplaatst.

Op http://www.weerstation-leuven.be/weatherCU/index.php?p=25
vind je een voorbeeld Cumulus versie zoals het eruit moet zien.

Sorry voor het late antwoord maar ik had deze vraag over het hoofd gezien.
Groeten, Wim
Door meteozwolle
Wim,

vraag over de steelseries gauges (de mooie ronde metertjes)

is het mogelijk om de grootte van de metertjes aan te passen ?
ben al aan het zoeken in gauge.php maar kan niet vinden waar ik dit zou kunnen doen
persoonlijk vind ik de metertjes wat aan de grote kant.

groet,

Marcel
Door wvdkuil
meteozwolle schrijft:
is het mogelijk om de grootte van de metertjes aan te passen ?
ben al aan het zoeken in gauge.php maar kan niet vinden waar ik dit zou kunnen doen
persoonlijk vind ik de metertjes wat aan de grote kant.
In weather/gauges/scripts/gauges.js
ergens tussen regel 20 en 30;
Code: Selecteer alles
var g_size  = 221;  //size of gauges (default was 251 pixels, now 221) - 
                   Odd numbers render better than even
kun je aanpassen zoveel je wilt.
Let op.
Standaard wordt als je de pagina oproept de javascript bestanden NIET herladen als ze nog in de browser cache staan. Dus even op de vernieuw/herlaad knop (het ronde pijltje) drukken om de nieuwe source binnen te halen.

Groeten, Wim
Door meteozwolle
dank wim !
ga ff proberen.
zie dat er trouwens meer soorten gauges mogelijk zijn in de steelseries.
Door wvdkuil
In de snelheid een typefout.
gauges.js is het originele javascript. Het voor de template aangepaste script is wsGauges.js
In weather/gauges/scripts/wsGauges.js ergens tussen regel 20 en 30
var g_size  = 221;  //size of gauges (default was 251 pixels, now 221) -  
                   Odd numbers render better than even
kun je aanpassen zoveel je wilt.
Let op.
Standaard wordt als je de pagina oproept de javascript bestanden NIET herladen als ze nog in de browser cache staan. Dus even op de vernieuw/herlaad knop (het ronde pijltje) drukken om de nieuwe source binnen te halen.

Groeten, Wim
Door hanszzz
Hallo Wim ik heb hier de nieuwe versie van wd trends erop maar ik mis een stukje vertaling het gaat om de regen historie

Jaar 535 mm total last year at this time.

Mis ik een stukje regel in de vertaling?

grt Hans
Door wvdkuil
hanszzz schrijft:
Hallo Wim ik heb hier de nieuwe versie van wd trends erop maar ik mis een stukje vertaling
Jaar 535 mm total last year at this time.
Mis ik een stukje regel in de vertaling?

Bijna alle teksten die van diverse sites komen zijn in het Engels. Daarom bevat de template,net zoals die van Saratoga, een vertaalsysteem.
Het is eenvoudig de ontbrekende zinnen toe te voegen aan de vertaaltabellen. Voeg ze dan wel altijd toe aan de lokale vertaalbestanden. B.v. voor het Nederlands aan
weather/lang/wsLanguage-nl-local.txt
Op de template site http://www.weerstation-leuven.be/_template/template.php onder de menukeuze Q&A is een aparte groep vragen over de vertalingen. Jouw vraag staat daar ook tussen:

Ik heb hier en daar wat aangepast maar nu worden sommige woorden niet vertaald?

Gebruik niet een "snelle" manier om wat vertaalteksten toe te voegen maar gebruik liever de &show=missing en het kopieren vanuit de brontekst van de onvertaalde zinnen.
In jouw geval zijn voor de trends pagina dit de ontbrekende zinnen:
<!-- missing langlookup entries for lang=nl 
langlookup|Meteo Warten|Meteo Warten|
langlookup|Empty new page|Empty new page|
langlookup|total last year at this time|total last year at this time|

3 entries.  End of missing langlookup entries -->

Heel belangrijk: Verbeter NOOIT de eerste twee stukken van een vertaalregel ook NIET als je een typefout ziet. Zet de correcte tekst altijd in het laatste deel.