Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
Op dit moment bereiken de meeste vragen om support mij via de pm of via een mail.
Ik zou graag al die vragen via het forum laten lopen zodat de oplossingen ook voor anderen beschikbaar komen. Gezien mijn zeer beperkte tijd de afgelopen 8 en komende 4 weken is dat voor iedereen aangenamer. En als ik onderweg ben kan ik makkelijker op het forum typen en code invoegen dan in een pm of een mailtje.

Het volgende release is uitgesteld om twee redenen;
1. Geen grote wensen vanuit de gebruikers
2. Mijn beperkte beschikbare tijd de afgelopen periode.

Openstaande uitbreidingen:
De Current Weather Condition aanpassing vanuit WD (ter vervanging van de METAR condities) is in "produktie" bij drie gebruikers. Maar omdat het wel een tijd duurt voordat alle boodschappen over de weercondities verzameld zijn wachten we hier nog even mee.

Eigenlijk geldt hetzelfde voor een vervanging van het NordicWeather/wxSim script. Ik heb een geheel nieuwe script gemaakt (zonder foutboodschappen) inclusief aanpassingen voor de units en de taal. Maar er moet ook nog sneeuw vallen voordat duidelijk wordt welke waardes wxSim daarover doorgeeft.

Groeten,
Wim van der Kuil
Door wvdkuil
"HWA" neerslagradar inbouwen in de template:

Een eerste voorstel voor een nieuwe neerslag pagina (42) staat on-line.

http://www.weerstation-leuven.be/weather/

Net zoals tot nu toe is er een klein plaatje in de zijkolom wat alleen bij hevige neerslag waarschuwing verschijnt.
Om te laten zien wat de bedoeling is staat het er nu altijd.

Als je daar op klikt wordt er naar de grote pagina met neerslagradar gesprongen. Omdat er nu twee neerslagradars zijn, zijn er ook twee tabs. Standaard wordt de HWA tab getoond.

Uitbreidingen voor de "toekomst":
Inbouwen in settings, welke neerslagradar gebruikt wordt:
Alleen HWA, alleen Meteox of beide.

Let wel op: De huidige HWA neerslagradar toont vrijwel geen neerslag terwijl de Meteox radar correct de neerslag in België laat zien. Dus nu al overgaan op de HWA ??

Ik wil nog een paar dagen testen en jullie commentaar verwerken, dan zal ik de update on-line zetten.
Groeten, Wim
Door giantocr
Hoi Wim,

Heb het gezien ziet er koel uit zo.
Word weer een leuke aanvulling op je template.
Ik zou beide in gaan bouwen als ik je was, heeft de gebruiker zelf de keuze welke hij wil gebruiken.
Maar misschien dat die van HWA nog uitgebreider word in de toekomst omdat het ook nog maar een beginfase is.

Vr groet,

Piet
Door wvdkuil
giantocr schrijft:
Hoi Wim

Is het mogelijk om Weathermap Live in de template op te nemen?

Vr groet,

Piet

Ja zeker. Daarvoor is de "lege" pagina wsNewPage.php.
Maak een kopie onder een nieuwe naam, voeg in wat je af wil beelden en neem de nieuwe naam in het menu op.
Ik heb zelf geen Weathermap Live, dus ik kan geen voorbeeld voor je maken.
Groeten, Wim
Door wvdkuil
meteozwolle schrijft:
kan ik de versie testen ?

Eerst moet er sneeuw verwacht worden / gevallen zijn. Het is mij nog volslagen onduidelijk wat er dan afgebeeld moet worden. De code in het nordic script voor de sneeuw begrijp ik niet .
Maar als je me mailt waar je lastret.txt en plaintext.txt staan dan kan ik die testen. Nu staan er bestanden van 20 augustus.
Groeten, Wim
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13