Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door powerr
tvg schrijft:

Vervangen (regel ca 160)
Code: Selecteer alles
echo "<tr bgcolor=".$return[$i]['color']."><td colspan = '9'>".$return[$i]['msg']."</td></tr>".PHP_EOL;

door
$str = $return[$i]['msg'];$s = explode("/",$str); // remove english

echo "<tr bgcolor=".$return[$i]['color']."><td colspan = '9'>".$s[0]."</td></tr>".PHP_EOL;

groet
Theo

Super! :) Kan het alleen momenteel niet testen, omdat er geen waarschuwingen in Nederland zijn.
Maar als het bij WeerStationWoerden goed is, dan zal dat ook wel bij mij zo zijn.
Door fotogw
Hallo allemaal,

Bedankt voor het maken en delen van dit script Wim!
Werkt allemaal. Ik heb echter een vraagje;
Is het mogelijk het lettertype gewijzigd te krijgen? Ik vind het lettertype niet erg fraai...
Oh ja, ik kan een beetje php knippen en plakken, maar een expert op PHP gebied!

Ik hoor het graag!

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door wvdkuil
Goede morgen,
Met deze warmte de koelte achter de computer opgezocht om iets nuttigs te doen, een aangepast meteoalarm script.

Er was gevraagd om:
Splitsen op taal (in Nederland op / en voor Belgie op FR) door meerdere gebruikers gevraagd.
==> ingevoerd,
$SITE['warningSplit'] = '/';
men kan de string waarop gesplitst moet worden zelf aanpassen. Standaard is het voor Nederland ingesteld.

Pobleem met vertaling als er andere scripts zijn die al de functie "langtrans" gebruiken maar natuurlijk niets weten van onze Meteoalarm teksten, op verzoek van poldeleeuw http://weerstation-brugge.be
==> ingevoerd met override in settings.
$SITE['warningTranslate'] = true;
De tabel van de vertaalroutine die dus al bestaat wordt aangevuld met onze waardes. Of het eenzelfde vertaalroutine is weet ik niet, dus poldeleeuw moet zelf voorzichtig testen of het werkt.Als het onverhoopt niet werkt, terug naar de huidige situatie en mij even waarschuwen.

Problemen met onderlijning, door diverse gebruikers gesignaleerd.
==> aangepast in de code.
MAAR dit is eigenlijk geen zaak van het script. Als men een script op een pagina include dan worden de CSS settings van die pagina gebruikt. Dat is de bedoeling. Dus als de CSS settings op voor links op text-decoration: underline" zijn gezet dan past een include script zich daarop aan. Geldt ook voor het standaard font , font size etc.
Dus als je dat voor een pagina anders wil, moet je eigenlijk de CSS aanpassen.
Omdat de meeste gebruikers in de warning de underline niet willen heb ik hem in het script uitgezet.

Lettertype niet mooi, ander lettertype door fotogw www.weeropdeveluwe.nl
Zie voorgaand punt. Heb nu in de setting aangepast naar de standaard schreefloze letters zoals op dit forum worden gebruikt
$SITE['warningFont'] = 'font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;';

Alleen warning.php is gewijzigd en natuurlijk heb ik de gewijzigde warning.php getest.
Maar " voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast" dus als u de nieuwe versie downloadt, graag eerst een backup van warning.php maken op uw website.

Veel plezier,

Wim
Door wvdkuil
Goede morgen,
Vanachtend maakte Meteo Doornenburg mij er attent op: Er is vandaag weer storing op de Meteoalarm website.
meteoalarmHasDetectedError.<br>
InformationToHelpDiagnose:<br>
<b>meteoalarm:</b> 2.0<br>
<b>Date:</b> 20121028081115<br>
<b>Server:</b> Apache/2.2.3 (CentOS)<br>
<b>Referer:</b> http://meteoalarm.eu/handheld.php?level=2&area=NL018&day=0&lang=en_UK&mod1=0&mod2=0<br>
<b>RequestedUrl:</b> /handheld.php?level=1&area=NL&day=0&lang=en_UK&mod1=0&mod2=0<br>
<b>MenuManager:</b> /<br>
<br>
<b>DatabaseTypeManager:</b> mysql<br>
<b>RequestLastAccessInError:</b> ErrorNoRequestInError<br>
<b>ReturnCodeLastAccessInError:</b> ErrorNoRequestInError<br>
<b>InformationLastAccessInError:</b> ErrorNoRequestInError<br>
<br>
<b>Message:</b> host=localhost, port=3306, user=producer, databasename=meteoalarm, Too many connections<br>

Ik heb het script aangepast op deze nieuwe fout.
1. download het bijgevoegde script
2. Maak daarna EERST een kopie / backup van de incMeteoalarm.php op uw website
3. Vervang de incMeteoalarm.php met de download versie
4. Als u al de foute boodschap heeft, dan de cache file (zoiets als incMeteoalarm.phpBE004_en_UK )in de website cache folder weggooien.

Veel succes,
Wim
Bijlagen
(3.81 KiB) 202 keer gedownload
Door meteozwolle
had probleem ook gezien, maar was nog niet aan toe gekomen te mailen. Maar zie dat het nu niet meer nodig is want de FIX is er al weer !! en werkt prima. Dank Wim
Door CeesT
Hoi Wim,

Ook mijn dank is groot, ik zag de fout inderdaad ook afgelopen ochtend. Met de fix is alles weer voor elkaar.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10