Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door hanszzz
Hallo Wim het plaatje wat mee moet lopen met de weercondities loopt overdag goed mee,
maar als het avond en nacht wordt blijft het bij meerendeels bewolkt en bewolkt hangen op het plaatje van overdag.
Als het helder is en bij Gedeeltelijk bewolkt spring het plaatje wel naar de nacht toe.

is dit ook op te lossen Wim

grt Hans
Door wvdkuil
hanszzz schrijft:
Hallo Wim het plaatje wat mee moet lopen met de weercondities loopt overdag goed mee,
maar als het avond en nacht wordt blijft het bij meerendeels bewolkt en bewolkt hangen op het plaatje van overdag. Als het helder is en bij Gedeeltelijk bewolkt spring het plaatje wel naar de nacht toe.
Is dit ook op te lossen Wim
grt Hans
Het is helaas het tijdgebrek en mijn beperkte voorraad weerfoto's die hier de oorzaak van zijn.
ik hoop dar er weeramateurs / fotografen zijn die aan de oplossing mee kunnen werken.
Het is ZEER moeilijk om aan goede foto's te komen die als achtergrond gebruikt kunnen worden. Daar gaat veel tijd in zitten. En die tijd probeer ik eerst te stoppen in het foutenvrij maken van die scripts.
Dus voor dag / nacht is er tot nu toe alleen een verschil voor bewolkt (clouds <==> cloudsn) en helder (sun <==> moon).
Dus is er maar 1 foto voor mist , pclouds, rain, snow, storm en thunder.
Toch al 10 foto's waarvan sommige nog verbetering / vervanging behoeven.

ik hoop dat nog meer gebruikers dan tot nu toe (Uit mijn hoofd nu al Urk, Streefkerk Doornenburg) de achtergrondfoto's door hun eigen camerawerk met locale foto's vervangen. Dat verfraait de website's enorm.

In release 2 (of zoveel eerder als er meer dag nacht foto's zijn) zullen wel alle dag/nacht overgangen beschikbaar zijn maar dan met dezelfde foto onder de twee namen als er geen extra foto gevonden is.
Groeten, Wim
Door ludo
Hallo Wim,

Nu probeer ik in het menu,een url link te plaatsen, om een exsterne link te open,
in een nieuwtab nu heb ik dit geprobeert maar luk mijn niet.
Zie hem wel in de menu balk staan maar reageert niet.
doe ik wat fout met de url tag ??

Groeten luut,

Door wvdkuil
ludo schrijft:
Nu probeer ik in het menu,een url link te plaatsen, om een exsterne link te open,

Heel leuke aanpassing van het menusysteem. Ik zal er eens over denken zoiets te implementeren. Maar tot nu toe kun je in de menu's alleen pagina's oproepen die gecontroleerd binnen de template draaien. Zodat ze ook alle faciliteiten van de template hebben. Dit is de beschrijving van de menu's.
http://www.weerstation-leuven.be/_template/documentation/menu_nl.pdf
Wil je alleen een externe link dan is de "normale" plaats de zijkolom. Maar die zijkolom wil jij niet.
Zoals je het nu opgelost hebt in het andere menu met de twee webcams, waarbij je eerst de video in een frame draait, werkt toch ook mooi?
Door ludo
Hallo wim,

Bedankt voorje reactie, Ok ik zat wat te expermiteren of je ook via het menu een externe link, direcht kan openen en dan in een ander venster?

maar voorloopig hou ik het ook zo.

Maar Bedankt,

Groeten